• Anonym (Gumman)

Hur rakar man sig i underlivet?

En fjantig fråga men jag måste ändå ställa den.

Ni som rakar er mellan benen, dvs mer än bara bikinilinjen, hur gör ni för att få bort håret kring öppningen och bakåt?

Har själv precis börjat att ta bort det mesta i den nedre regionen men det blir alltid hår kvar som nu syns mer än vanligt (känns det som).

Tips tas gärna emot.

• Svar på tråden Hur rakar man sig i underlivet?
  • Mesangium

vet inte precis var du menar, men så här gör jag..

drar i huden med en hand och rakar med den andra. sitter oftast på badkarskanten så jag sitter stabilt och kan sära benen. för att raka långt bak måste jag ställa mig upp och lyfta ett ben i taget till badkarskanten...

använder oftast vanlig duschcreme när jag rakar, men helst har jag på raklödder. det går inte alls utan något av dem. då blir det ajaj.

sen kan jag varmt rekommendera (t ex wilkinson-sword) rakblad som har små ståltrådar över bladet som gör att man inte kan slinta och skära sig.. det är verkligen super! =)

• Tin o Trolls mamma

Hmm, jag gör som vanligt när jag rakar andra ställen. Kanske att man måste sträcka ut huden lite extra på blygdläpparna. Raka sedan framifrån och bakåt försiktigt så att du inte skär dig. Inga problem att bli helt slät och mjuk då.

• Mamma 82

Jag gör precis som NokGroda.. Jag har oxå den rakhyveln. skita bra!

Svar på tråden Hur rakar man sig i underlivet?