• kiao

Förskolan Rektangeln, Södermalm. Behöver snabbt svar!

Hej!
    Vi har fått en plats på Fsk Rektangeln AB på Södermalm, småbarnsavd. Var där och tittade i förra veckan och blev fundersamma över att det verkade vara lite dålig stämning samt att det var få personal till många barn.

Är det någon som har bra eller dåliga erfarenheter av Rektangeln som vill dela med sig? Vi behöver lämna svar snart så jag vore jättetacksam för snabba svar!

Om det är någon som har nåot att tillägga om en annan bra (eller dålig) förskola i "sofo" så vore jag även mycket tacksam för det!

• Svar på tråden Förskolan Rektangeln, Södermalm. Behöver snabbt svar!
  • sayang
    kiao skrev 2009-10-15 12:57:03 följande:
    Hej!Vi har fått en plats på Fsk Rektangeln AB på Södermalm, småbarnsavd. Var där och tittade i förra veckan och blev fundersamma över att det verkade vara lite dålig stämning samt att det var få personal till många barn. Är det någon som har bra eller dåliga erfarenheter av Rektangeln som vill dela med sig? Vi behöver lämna svar snart så jag vore jättetacksam för snabba svar!Om det är någon som har nåot att tillägga om en annan bra (eller dålig) förskola i "sofo" så vore jag även mycket tacksam för det!
    '

Hej!

Jag vill varna för förskolan Rektangeln. MYCKET stor personalomsättning. De senaste tiden har minst 7!!!! personer slutat. Personalen tvingas av föreståndaren att gå till en handledare (outbildad) och bearbeta sin egen barndom. För att personalen skall vara "ren" inombords när dom arbetar med barnen. SEKTVARNING!!!!!!!!
    Dom förvarar bara barnen, gör inget med dom. Barn skulle ha det bättre på ett hunddagis.
    Har tagit bort mitt barn därifrån.
    Rektangeln har flera anmälningar på sig, både från tidigare personal samt från föräldrar.
    SÄTT INTE ERT BARN HOS REKTANGELN AB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • kiao

tack för varningen!!! vi har tackat nej till vår plats

• JooCee

min kompis (frollen på FL) har sin 1,5åring på Rektangelns småbarns avd Planeten och är supernöjd. på avd Planeten är dom 4 personal på 16 barn vilket är i stockholm är en rätt bra personaltäthet.

• frollen
    sayang skrev 2009-10-17 16:30:49 följande:
    ' Hej! Jag vill varna för förskolan Rektangeln. MYCKET stor personalomsättning. De senaste tiden har minst 7!!!! personer slutat. Personalen tvingas av föreståndaren att gå till en handledare (outbildad) och bearbeta sin egen barndom. För att personalen skall vara "ren" inombords när dom arbetar med barnen. SEKTVARNING!!!!!!!! Dom förvarar bara barnen, gör inget med dom. Barn skulle ha det bättre på ett hunddagis. Har tagit bort mitt barn därifrån. Rektangeln har flera anmälningar på sig, både från tidigare personal samt från föräldrar. SÄTT INTE ERT BARN HOS REKTANGELN AB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    hej min dotter går på rektangeln i en småbarnsgrupp. alla fyra fröknarna som jobbar med gruppens 16barn är supertrevliga och proffsiga. även maria som är chef för förskolan är trevlig, påläst och hjälpsam. hade lång mailkontakt med henne innan min dotter började om öppettider då min sambo börjar kl 7 på morronen och frågade om möjligheter fanns att lämna kl 6.

dom gör massa roliga saker hela tiden! utflykter och pyssel, sångsamlingar och varje dag har dom en frukt/grönsakssamling innan lunch där barnen får känna, smaka och prata om broccoli, mango eller nån annan "lustig" grönska / frukt som barnen kanske inte sett innan.

jag är SUPERNÖJD. är jätte glad att vi fick plats där. maten är god (yes, åt där under inskolningen) och barnen får inte bara tråkig sallad till utan bönröror och massa annat. dom erbjuder oxå frukost till alla som kommer innan 7.30 - grymt bra!

tycker att det är jätte synd att du tog bort ditt barn från förskolan pga nått FL-pucko utan bild eller presentation som antagligen bara sitter i forum och tycker massa saker.. utan att stå för dom?
  • Canimsin

Varnar också för denna förskola har varit på jobbintervju där ock kände med en gång att det inte kändes bra Frågorna de ställde hade ej med förskoleverksamhet att göra kändes som att sitta i ett hjärntvättsmöte fick gå runt och kolla på alla avdelningar och det kändes VÄLDIGT rörigt tackade nej till jobbet ren intuition googlade när jag kom hem och fick svar på att min intuition var helt rätt jobbar i dag på en förskola som är väldigt bra

Svar på tråden Förskolan Rektangeln, Södermalm. Behöver snabbt svar!