• Emsingen

Vilken bil funkar bra med TRE små barn

Jag undrar verkligen hur ni som har tre små barn har för bil och hur det funkar.

Vi har en dotter som kommer att vara 1 år och 9 mån när tvillingarna beräknas födas. Det blir alltså två babyskydd och en bilbarnstol och sedan tre bilbarnstolar under ganska många år.

• Svar på tråden Vilken bil funkar bra med TRE små barn
  • Vombell

Jag tyckte at det var rätt bra plats i vår Renault Senic. Baksätet har ju 3 "fristående" säten som man kan justera framåt och bakåt var för sig. Vi hade ett babyskydd, en bakåtvänd bilstol och en bälteskudde i den.

• Sarah 28

*puffar*
    Vill också veta... Vill helst inte ha en Voyager...

• Beatrize74

Åhhh...kolla in bilen i mitt bildgalleri. Vi är supernöjda och kan gott tänka oss tre utan problem nu när vi har vår Citroen Evasion. I den finns det jättemycket plats. Fem fristående säten förutom framsätena. I dag har vi en bilbarnstol och ett babyskydd i baksätet. Jag sitter rymligt mittemellan. Toppen!

Och inte är den dyr eller svår att parkera heller.

• HeyMama

Vilken bil som helst funkar nog bra. Ja kanske inte en liten golf

Ett barn fram, ett bak i mitten och ett bak till höger/vänster. Då kommer man lätt åt att knäppa fast alla barnen.

• Sarah 28

Vi har en Saab 9-5 nu och det funkar jättebra med tre barnstolar i den, men man kan ju aldrig skjutsa någon utomstående...

• jagälskarallaminabarn

Kolla in VW Caravelle (stavas det så tro?) är mitt tips. Vet inte hur den är rent tekniskt så jag kan inte rekommendera den av den anledningen men har hört att den ska vara väldigt rymlig. Det är en minibuss förresten. Har inte 3 barn själv i fall du undrar. Grattis till graviditeten och lycka till framöver!

• Beatrize74

Ska väl tillägga att det är ett oerhört rymligt bagageutrymme i bilen och det är ju inte bara bilbarnstolarna som tar plats när man har barn. Vi hade en Saab 900 innan och det var helt omöjligt att ens få in syskonvagnen i bagageluckan och fick du in den så fick du inte inte NÅGOT annat. Utöver det så kommer det ju lätt till en (eller två) skötväskor, tre bilbarnstolar, två vuxna, tre barn, en handväska och kanske två eller fler matkassar. Pust!

I bilen kan vi nu ställa in syskonvagnen (utan att fälla ihop den) och har ändå utrymme för matkassar och annan packning. Underbart!

En gång hade vi fest här hemma och det slutade med att de tre paren lämnade sina bilar här hos oss och lånade vår bil hem till sig. Alla kunde dricka ett glas vin eller två då, förutom en chaufför. Toppen det med.

När vi ska fara till barnens kusiner som bor femton mil ifrån oss så tar vi bara vår bil. Maken och jag och våra två barn kan åka tillsammans med deras farmor och farfar. Det blir lite lek, bus och avlastning även i bilen för vår del.

Vi har även haft den med ner till Tyskland och fått med oss två vin, öl och spritransoner.

Jag ångrar verkligen inte en minut att vi köpte den här bilen. Det känns som om man är miljonär när man kör och åker i en sådan rymlig och lättkörd bil.

• Vombell

Beatrize74: Måste man inte VARA en miljonär också för att ha råd med den? Har för mig att den är rätt dyr........

• Beatrize74

Vombell - absolut inte, vi betalade 106.000 för vår som är en -03. En vanlig VOLVO ligger ju mycket högre i pris än det, så vi är mycket nöjda.

Svar på tråden Vilken bil funkar bra med TRE små barn