Inlägg från: Småbarnsliv |Visa alla inlägg
  • Småbarnsliv

Jobbade inom kommunen där jag bor.. trivdes inte alls.. Så jag sade upp mig & har jobbat som montör.. Men nu har jag fått ett mammavik på sjukhuset.. Ska bli grymt spännanade.. är fram till december & jag börjar andra veckan i juni!

• Småbarnsliv
    Novelli skrev 2012-05-04 19:32:21 följande:
    Hej alla undersköterskor!

Jag har inte varit här inne på länge och ser att det är fler som varit upptagna.

Det börjar dra ihop sig för mig men jag har valt att inte sätta min lille son på dagis nu utan vänta lite till. Istaället tänkte jag söka vårdnadsbidrag och jobba extra varannan helg och på kvällar.

Nu till mina frågor; 

Är det någon som vet hur många timmar får man jobba med vårdnadsbidrag?

Finns det någon förmedling, typ Manpower som man kan söka jobb som undersköterska? Eller är det bara Pooler på AF som gäller?

Jag har hört att man får mer betalt om man får jobben via någon rekryteringsfirma som typ Manpower.

Finns det några andra än Manpower, speciellt i Halland- och Göteborgsregionen?

Är det någon som är anställd som undersköterska via en förmedling typ Manpower, vet inte vad det heter, Rekryteringsfirma?  inom Hallands- eller  Göteborgsområdet? 

Mycket tacksam för svarSolig        
    Detta med vårdnadsbidraget får du ringa din kommun & prata med eftersom det är de som betalar ut det! Men jag kunde få jobba så mycket jag ville bara jag hade ordnat så någon annan såg efter min son!
Svar på tråden Vi Undersköterskor!