Inlägg från: morrontrött |Visa alla inlägg
  • morrontrött

Vi Undersköterskor!

Hej uskor! Jag är uska och har jobbat fem år inom hemtjänst/äldreomsorg.
    Ett roligt jobb med många goa tanter och gubbar.
    Sedan några månader tillbaka har vi fått ett nytt system att jobba efter, kallat Laps Care som är ett riktigt skitsystem. Tidigare planerade vi själva (liten arbetsgrupp i servicehus på landsbygden) men nu sitter en samordnare och planerar åt alla servicehusen och vi får åka fram o tillbaka för att hjälpa till på andra servicehus. ser hon att vi har en lucka nånstans så trycks det in ett annat ärende nån annanstans. vår kafferast är borttagen och det kan gå många timmar innan vi får rast. ibland upp till sex timmar. det är mycket stress och ingen tid för nyckelbyte, toalettbesök osv.

Är det fler som har detta system där det fungerar bättre?

• morrontrött

Ja, laps care är ett riktigt skitsystem. snacka om att köra slut på personalen.
    allra sämst blir det för våra vårdtagare som numera måste träffa många fler i personalen. tidigare var det så viktigt med kontinuitet, att det skulle vara trygghet i första hand. så få som möjligt för de gamla att träffa. men nu måste vi som jobbar flänga hit och dit till andra servicehus där vi ska hjälpa gamla vi aldrig varit hos tidigare. usch, jag mår så dåligt av detta. är det såhär vi ska behandla våra gamla? är det såhär vi vill ha det när vi själva är gamla?

blä säger jag bara.

• morrontrött

Usk som numera är blivande ssk! Ska plugga i Linköping. Känns bra då jag ändå bara har vik hela tiden, och aldrig får fast tjänst.

• morrontrött
    Tant Groda skrev 2010-01-07 09:00:00 följande:
    Ibland (ganska ofta) läser man om folk som vill bli ssk och många av dessa tror att man måste bli usk innan man blir ssk, varför är det så många som tror det?
    Ingen aning.
    Jag var i alla fall tvungen att läsa det på komvux först, eftersom jag aldrig hade kommit in med endast mina gymnasiebetyg.
Svar på tråden Vi Undersköterskor!