Inlägg från: Agent Fluff |Visa alla inlägg
  • Agent Fluff

Vi Undersköterskor!

Hej, vilken bra tråd! Här är en till uska Jag jobbar natt. Har precis fått fast tjänst efter 5 års vickande (även två mammaledigheter där emellan)

Jag jobbar på sjukhuset på en övervakningsavdelning. Vi har en medicinsida med blandade patienter och så har vi en postoperativ sida med planerade operationer av främst höfter, axlar och knän. Man kan säga att de postoperativa patienterna mellanlandar hos oss för övervakning och smärtlindring innan de går vidare till avdelning eller hem.

• Agent Fluff
    Tant Groda skrev 2011-01-06 04:59:58 följande:
    Agent Fluff:  låter som ett kul jobb.

Skulle precis gå till bussen när det slår mig...FAN det är ju helg idag! Bussarna går ju inte. Mannen ska köra mig till en annan buss istället. Men gissa hur glad jag är när jag kunde fått sova 45 min längre!!!! Jag som är så jäkla trött idag
    Ja, det är väldigt roligt och varierande

Ååh, vad skönt med sovmorgon! Jag bara längtar efter min säng nu....
  • Agent Fluff
    Tant Groda skrev 2011-01-06 05:06:14 följande:
    Nja vet inte om jag kallar 0500 för sov morgon, men jag gick ju upp 0445 så visste lite längre hade det ju blivit.

Gissar på att du har jobbat natt. Denna tiden och strax innan är den allra värsta tiden på natten tycker jag
    Haha Jag har dåligt koll på tiden! En ytte-pytte-sovmorgon då

Ja, jag har jobbat i natt och från kl 3.00 idag så har jag varit extremt trött! Jag fattar inte varför jag har varit så trött i natt... När jag slutar så är jag iaf ledig tills på tisdag natt
  • Agent Fluff
    Tant Groda skrev 2011-01-06 05:20:06 följande:
    Usch vissa nätter är man verkligen dödenstrött. Skönt att få vara ledig lite då.
    Själv åker jag på bröllopsresa på lördag och det ska bli skönt
    Ja, verkligen

Var ska ni åka? Ååh, vad jag längtar efter sol och värme...
  • Agent Fluff

Tant Groda - Okej, skönt att komma på en resa iaf Det är ju alltid trevligt. Hur länge blir ni borta?

Emily - Välkommen

• Agent Fluff
    strawberri skrev 2011-01-08 13:20:52 följande:
    Är inte uska ännu men börjar min utbildning nästa måndag :) jobbar som timvik på hemtjänsten :)
    Ooh, vad kul. Ska du läsa på komvux eller?

Jag läste med validering på komvux och blev färdig 2005 Jag är så nöjd med min utbildning!
  • Agent Fluff

Okej, men då är det nog samma typ av utbildning kan jag tänka mig, fast jag läste inte på distans.

Jag läste på 3 terminer.

Det blev en väldigt intensiv utbildning... Men det funkar bäst för mig att lära in under press

• Agent Fluff
    strawberri skrev 2011-01-08 17:33:34 följande:
    Ok :) ja ska med läsa 3 terminer på heltid så lär bli mycket! Jobba du nåt under tiden?
    Ja, jag jobbade som personlig assistent då så jag behöll min helgpass och tog även en del kvällar och så jobbade jag på studiedagar och lov Men man får ju känna sig fram vad man orkar med.

Det blev lite väl mycket för mig där ett tag
  • Agent Fluff
    Päron1986 skrev 2011-01-08 19:21:35 följande:
    Jag läste också 3terminer på vux, ej på distans utan på en skola. Det var inte särskilt tufft utan nog mer lagom!
    Jobbar du fortfarande i hemtjänsten? Hur funkar det nu isf med vädret och så?
  • Agent Fluff

Tant Groda - Men gu' vad bra att du lyckades ha semester just då Helt perfekt!
    Hoppas att ni har haft en underbar bröllopsresa

Leia83 - Fy, det där låter verkigen inte klokt!

Svar på tråden Vi Undersköterskor!