Vi Undersköterskor!
Jag är uska. Har jobbat inom hemtjänsten och LSS. På mån skall jag på arbetsintervju på mitt sjukhus, gissa om jag är nervös ?! Det är drömjobbet det handlar om...
Jag är uska. Har jobbat inom hemtjänsten och LSS. På mån skall jag på arbetsintervju på mitt sjukhus, gissa om jag är nervös ?! Det är drömjobbet det handlar om...
Jaa. På ons får jag svar. Jag sökte också jobb på förlossningen. :) arbetsintervjun gick bra, nu är de ju bara svaret som fattas. ;)
Idapida83: jaa, det var ju på USÖ jag sökte.
Jag håller just nu alla tummar på att jag får det. Grattis till dig ! Har du jobbat på förlossningen innan ?
Idapida83: ja, tro mig, det kommer jag också att göra !
Bara att hålla tummarna nu !
Jaa, jag kunde inte hålla mig så jag ringde upp henne idag. På henne lät de som om jag skulle få timvik. Hon ringde mina referenser idag, men på tisdag återkommer hon med ett ''klart'' besked. Hon sa att jag inte skulle vara orolig då ja nämnde till henne att jag vart nervös hela veckan, då hon behövde en extra.
jag tar det positivt, men jag väntar med att bli överlycklig till jag får allt helt bekräftat.
Jag måste säga att hon är väldigt dålig på att höra av sig ! Men jag ville inte ringa o stressa idag då det vart helg o röd dag, men ringer hon inte imorgon innan kl14 så ringer jag upp. Detta känns ju hopplöst...!
Ja, jag tycker det ! Måste ju veta hur allt blir. Men ringer hon inte innan 14 så ringer jag henne... Ja menar, oavsett om jag ''bara'' blir timvikarie lr inte så måste hon ju lämna besked, och inte dra ut på det I flera veckor, det är inte direkt snällt med tanke på hur nervös jag är...
Imorgon börjar jag jobba som timvikarie på förlossningen !! Gissa om jag är glad !?
Tack idapida83 ! Vi syns väl ?
Jaa, det tycker jag.
Det är ju mkt att göra o lära sig, men jösses vilket underbart jobb ! Jag vet inte när vi kmr att ses, för jag jobbar dag imorgon, sen blire 4 nattpass för mig. :) Men någon gång så. Du kommer att älska det ! Se till att ha bekväma innerskor, jag har missat det o haft otroligt ont I fötterna nu efter allt springande.
Ja men jusstja ! Jag skall ju också va med på det mötet kom jag på nu. Så vi syns på torsdag !
Steeephi: Det går visst.
Iallafall här I Örebro. Det är verkligen jättekul att jobba på förlossningen, och det känns nästan löjligt att få betalt för det...
Vart läser du till uska då ? Distans eller ?
Tidiz: Du har ju ett vårdjobb och gör samma arbetsuppgifter som en uska, så jag hälsar dig välkommen !
Päronsplit: nää, de e väl ca 10 mil från örebro ?
tack så mkt ! Är sååå glad över denna chans. Världens bästa jobb !
Håller tummar o tår !
Hej till er !
Jag jobbar både dag, kväll och natt. Jag har tre barn. Det funkar bra för oss. Vi löser det oftast med förskola och barnvakt. Den minsta går inte på dagis än, så han är ofta hos sin farmor eller så.
Lycklig88: hur många tim I mån jobbar du då ? När jag jobbade över 100% (ca 140-160tim) I hemtjänsten så fick jag ut ca 11.000-12.000kr. Jättemkt jobb o skitlite pengar. Tjänade nog ca 93kr/tim. Nu när jag jobbar på sjukhuset som uska, fick jag som ex ut 9500kr förra månaden på typ 74tim, vilket är mkt bättre. Uskor får oftast dåligt betalt för mkt slitjobb. :/