Inlägg från: Tusse Misse |Visa alla inlägg
  • Tusse Misse

Vi Undersköterskor!

Härlig tråd! Jag utbildar mig till uska nu och har gått en termin. Är ute på praktik nummer ett nu i äldreomsorgen.

Känner mig lite (mycket) bortkommen då jag varit borta från arbete i många många år. Praktiserat två dagar och känner en väldig press på att jag ska göra så mycket. Är fortfarande livrädd. Önskade man fick gå bredvid några veckor. Alltså ta vid där man känner sig bekväm osv.

Hur har det varit på era praktiker?

• Tusse Misse

Lite praktikfrågor igen då. Ni vet jag beklagade mig lite. Nu undrar jag, ska man inte gå med sin handledare under praktiken? Jag tycker hon försöker bli av med mig varenda dag o ursäktar sig med att hon är så dålig att förklara. Så jag blir mest sittandes. Följer med nån ibland sen försvinner dom. Jag kanske borde bli mer framåt men känner mig så osäker.

Idag försvan hon efter lunch på apt möte och skulle se vad jag skulle göra men det glömdes bort tydligen. Så efter en timme sa en tjej åt mig att gå hem. Så det gjorde jag för vad ska jag sitta där för?

Jag var till matsalen på lunch och frågade en personal om jag kunde hjälpa till. Hon tittade inte ens på mig utan mumlade nåt om att det fick jag väl men hon hade bara en kvar. Jahapp tänkte jag!

Sen får jag höra av en yngre tjej också att min handledare bytt bort Måndagens kvällspass. Ska inte JAG informeras om detta?

Uscha, känner mig osynlig och värdelös idag! Hade vart lättare att jobba på "riktigt" tror jag för då vet man iallafall VAD man kan göra.

• Tusse Misse
    Päron1986 skrev 2012-05-10 16:28:19 följande:
    men ad tråkigt att du råkar ut för det här!
    prata med läraren som är ansvarig, jag tycker att det låter som om du skulle behöva byta handledare!
    handledare ska ju dessutom vara utbildade så att de vet hur de ska bete sig...
    Ja jag känner så jag med. Synd att jag är så feg. Men det är inte lätt att för första gången komma ut i arb.livet på "riktigt"
    Känns så konstigt att klaga också eftersom jag fått jobb där i sommar.
Svar på tråden Vi Undersköterskor!