Inlägg från: cherrycupecake83 |Visa alla inlägg
  • cherrycupecake83

Vi Undersköterskor!

kikade runt och fann den här tråden, ni har visst tjötat här ett tag.. men undrar om man får hoppa in?

• cherrycupecake83

Jobbar som undresköterska på en hjärt-lungavdelning, gått omvårdnadsprogrammet med akutsjukvårds inriktning. Innan jobbat på diabetesavdelning/äldreboende/hemtjänst. Men där jag är nu är bäst! stormtrivs!

• cherrycupecake83
    fjonkelina skrev 2013-05-06 08:18:32 följande:
    Det är härligt att hitta sin plats där man är bäst Solig
    jag är personen som behöver omväxling, den andra dagen är ju inte lik den andre... även om rutinerna är likadana, så kan det hända 100saker på en och samma dag på ett sjukhus. Äldreboende är ju inte alls så! själv gillar jag många bollar i luften!

där jag är nu får man komplimanger och bra respons på det man gör, aldrig fått innan när jag jobbat på äldreboende eller hemtjänst.

Jag är jättetacksam för alla själar som vill jobba på äldreboende så behöver inte jag göra det... Cool   
  • cherrycupecake83
    fjonkelina skrev 2013-05-06 08:36:25 följande:
    Eran arbetssituation är ju helt annorlunda mot de flesta andras inom vården. Jag har jobbarkompisar som varit på akutintaget och jobbat och jag är tacksam att det finns dom som gillar dessa uppgifter. Själv skulle jag ställa mig i ett hörn å vänta på rast....:)) Sjukvård är inget för mig,hellre demensavdelning. Vilken tur att vi alla är olika.

akuten skulle jag nog aldrig vilja jobba på däremot IVA, MAVA, operation, KK. Fast mitt drömjobb är att jobba på blodgivning/vårdcentral synd bara att det är så attraktivt.
    av alla mina vänner som studerade undersköterska samtidigt med mig är det bara jag som jobbar på sjukhus. De andra jobbar antingen inom äldreboende -demens eller hemtjänst. 

Ja skönt att man finner sin plats där man hör hemma! :)    
Svar på tråden Vi Undersköterskor!