Afasi skrev 2013-05-13 09:15:30 följande:
Anledningen att jag frågar är att jag undrar vad man ska göra för att få jobba mer. Har i nuläget fyra avdelningar men då dom ska göra om så kommer avdelningarna täcka för varandra så dom slipper ta in oss timvikarier. Chefernas beslut och personalen är rasande, dom vill ju ha oss!
Cheferna anser att vi timvikarier får ta flera boenden. Men hur många boenden ska man ha, hur många avdelningar ska man ha? Hur ska jag komma ihåg alla namn, vad som gäller för varje brukare och hur i hela världen ska jag kunna göra ett bra jobb? Jag har frågat vår bemanning om fler boenden men dom säger att just nu anställs så många inför sommaren att dom inte har behov av timvikarier, jag skulle återkomma till hösten. Nu har jag visserligen semstervik i sommar men ändå, jag måste ju jobba fram tills dess att schemat börjar!
Jag vet att det är klurigt att få fast som timvikarie. Men det är inte lätt att som nästan helt ny få ett fast jobb heller. Någonstans måste man börja och jag tycker att timvikariat är en fantastisk möjlighet att jobba sig uppåt och få mycket erfarenhet.
Har träffat folk där jag jobbade som fått gå som timvikare på samma boende i 5 år utan ha den minsta möjlighet till fast. Hälften v alla som jobbar där är timvikarier