Vi Undersköterskor!
Jag är kluven, visst gillar jag att hjälpa andra människor och jag gillar alla möten, men jag är SÅ trött på alla neddragningar och allt sparandet, känns som om hela vården är ett sjunkande skepp
Jag är kluven, visst gillar jag att hjälpa andra människor och jag gillar alla möten, men jag är SÅ trött på alla neddragningar och allt sparandet, känns som om hela vården är ett sjunkande skepp
Det är inget roligt läge just nu med alla anställningsstopp, vi fick ha kvar våra vik tack vare svininfluensan, så något gott förde den ju med sig
Vården är ett tungt yrke och därför är ett väldigt viktigt att vi arbetar ergonomikst, så att vi är rädda om oss själva och våra patienter. NI som inte har ett fungerande ergonomiarbete på era jobb råder jag er till att prata med era chefer, för det är väldigt viktigt. Ibland för jag känslan av att VI ska SLITA, för det hör till, men varför ska VI SLITA, när vi inte behöver? Dessutom tjänar våra arbetsgivare på att ha ett bra fungerande ergonomiarbete, eftersom sjukskrivningarna minskar och vi själva minskar våra problem och för en högre livstandard dessutom tjänar vi pengar på det oxå eftersom vi slipper vara sjukskrivna
Nä jag har endast erfarenhet av op som patient!
Kem: Vad gjorde du innan?
Hur reagerar ni när ni ser alla dessa bilder när de vaccinerar?
Det är fruktansvärt sällan den har handskart på sig, och många har både ringar och klockor på sig. Trodde att ALLA visste att man inte ska ha klockor eller ringar på sig!
Vi har en hel del just nu på jobbet, jobbar ju på en infektionsavd. Än så länge är inte inte så många svininfluenser men man märker att det ökar i snabb takt.
Just nu har jag elev oxå, något som jag inte alls tyckte såg fram emot...och det är inte så kul heller.
Min elev verlkar inte vara så intresserad, men samtidigt har hon jobbigt på det privata planet så det kanske tar all must ur henne
Konservativ tänkare skrev 2009-11-28 09:16:09 följande:
Konservativ tänkare skrev 2009-11-29 11:01:51 följande:
Kommer antagligen inte kunna Godkänna min elev
Skulle vara här denna helgen men har inte kommit och inte hört av sig, av hennes klasskamrat har jag hört att hon är sjuk (denne skulle sagt åt henne att höra av sig), hon är helt ok när hon väl är här, men man får handleda väldigt mycket