Inlägg från: Tant Groda |Visa alla inlägg
  • Tant Groda

Vi Undersköterskor!

Agent Fluff:  låter som ett kul jobb.

Skulle precis gå till bussen när det slår mig...FAN det är ju helg idag! Bussarna går ju inte. Mannen ska köra mig till en annan buss istället. Men gissa hur glad jag är när jag kunde fått sova 45 min längre!!!! Jag som är så jäkla trött idag

• Tant Groda

Nja vet inte om jag kallar 0500 för sov morgon, men jag gick ju upp 0445 så visste lite längre hade det ju blivit.

Gissar på att du har jobbat natt. Denna tiden och strax innan är den allra värsta tiden på natten tycker jag

• Tant Groda

Usch vissa nätter är man verkligen dödenstrött. Skönt att få vara ledig lite då.
    Själv åker jag på bröllopsresa på lördag och det ska bli skönt

• Tant Groda

Agent fluff: Vi ska åka till Åre, så ingen sol och värme här inte!

Leia: Ja ibland kan man undra, många tar säkert in nya som kostar mindre. Fast de skulle bara vetat om min skitlön. ca 3000 kr mer, det är ju ganska mycket!
    Varför sparkar de folk i danmark? är det för att det ska sparas eller de vill försöka med bara ssk?

• Tant Groda

Leia: Hittar säker något någon gång, men ibland misströstar man.
    Är ombed att ringa ett jobb på måndag, där de behöver mer personal. Så jag ska hålla tummarna
    Ja visst är det konstigt. Fast jag vet själv att jag hellre jobbar med en som har lite erfarenhet. Samtidigt måste de nya också få en chans, annars får de aldrig lära sig.

Emily: Välkommen

• Tant Groda

Hejsan hoppsan!
    Nu är jag hemma igen efter en underbar vecka i Åre.
    Lyckades pricka in att ha semester en riktiga kaosvecka på jobbet, så det känns faktiskt lite extra skönt att ha haft semester. Tom tidningarna har skrivit om kaoset. När ske de inse att de inte bara kan spara spara SPARA!!!!

• Tant Groda

Men hur sjutton klara man 46 pat på 4 st personal???

Det är helt orimligt?
    Vi är ca 3 på 8/10 pat och det är inte alltid vi hinner med. Jobbar förvisso på en väldigt tung avd

• Tant Groda
    LearnToFly skrev 2011-01-19 07:04:30 följande:

Hejsan, Vilken rolig tråd! jobbar också som undersköterska sedan 5 år tillbaka, har varitt på korttid/rehab 3 år och nu på ett äldreboende 2 år! Har en fråga som jag undrar någon kan svara på, är gravid och har problem med ryggen igår hade vi möte på jobbet och jag gick hem 45 minuter innan vi slutade pga ryggbesvär, idag har jag fruktansvärt ont i ryggen och klarar inte jobba, kan mina 45 minuter igår räknas som karensdag?

De borde räknas som karens eftersom du gick hem tidigare pga ryggbesvär!
Svar på tråden Vi Undersköterskor!