• Anonym

ordet: "för alltid"

Jag vill gärna höra era åsikt, vad tycker ni om ordet "FÖR ALLTID"? Jag menar att t.ex när en person säga till sin älskling "jag älskar dig för alltid", eller "du är min för alltid" osv.....

• Svar på tråden ordet: "för alltid"
  • Tsutsu

Inget varar "för alltid" enligt mig, så det är nästan så man kan skippa att säga det

• Pimpinellan

För oss betyder det just "för alltid" d.v.s så länge vi båda lever. Vi är gifta för alltid,d.v.s vi kommer inte skilja oss.

• skorpionen80

Jag tycker det är väldigt romantiska ord!

• keya12

Jag tycker det är naivt att säga "för alltid" på det där viset. Man kan aldrig veta vad som kommer. Men man kan ha en ambitionen. Jag har sagt till min sambo att "Jag kan inte veta om vi kommer att vara ihop för alltid, men det är min ambition."

• keya12

Tillägas kan att han blev sårad av det först och förstod inte alls varför jag sa så. Sen hände lite saker och han inser att det inte finns såna garantier. Man får leva mer i nuet och glädjas åt den kärleken man har idag tycker jag.

• Tessideluxe

Om min sambo skulle säga så, så skulle jag tolka det som att han _just nu_ tror att han kommer älska mig för alltid. Men jag skulle inte ta det som ett löfte. Ingen kan se in i framtiden, däremot kan man hoppas att det kommer att hålla för alltid.

• Stålmamma

säger som Tsutsu finns inget som varar föralltid så säger någon det till mig så tar jag dte som om dom menar en lång tid framöver men inte i resten av våra liv

• Mariohn

Jag tycker inte att det är ett ord.

• Pimpinellan

Man kan göra mer än hoppas,man kan _bestämma_ sig att det ska hålla. Äktenskap som håller livet ut har med ens inställning att göra,inte omständigheter. Jag _vet_ att vi inte kommer skilja oss för vi har de inställningen att vi ska vara gifta. Men har man en bakdörr att man kan ju alltid gå så då kommer det säkert inte att hålla heller. Pallar vårt äktenskap de motgångar vi är i nu pallar vi vad som helst och det finns inga skäl att skilja sig.

• skorpionen80
    keya12 skrev 2009-10-15 15:37:19 följande:
    Jag tycker det är naivt att säga "för alltid" på det där viset. Man kan aldrig veta vad som kommer. Men man kan ha en ambitionen. Jag har sagt till min sambo att "Jag kan inte veta om vi kommer att vara ihop för alltid, men det är min ambition."
    Självklart kan man aldrig vara riktigt riktigt säker, men nästintill. Är han otrogen så lämnar jag honom så klart, vill han inte vara ihop med mig längre så kommer jag inte förfölja och tvinga honom. tycker det är lite underförstått i de två orden... Eller du säger kanske också "min ambition är att komma hem kl 5, men vi får se, olyckor kan hända"?
Svar på tråden ordet: "för alltid"