• regnbågsbaby

Några fler Regnbågar som funderar på syskon?

Finns det fler än vi som funderar på syskon redan? Vi ska förmodligen köra igång på Huddinge igen i Augusti nästa år. Det måste ha gått minst 1 år sedan förra förlossningen. För er som undrar så kostar det 8500 kronor per insemination och i priset ingår alla undersökningar, vul mm.. Det är bara den kvinna som bar förra barnet som de behandlar.

♥Love och Stoffe ♥
  • Svar på tråden Några fler Regnbågar som funderar på syskon?
  • mammamu och kråkan

Jodå, här finns fler!
    Vår son är bara 2 månader men vi har redan planerat att köra igång med syskonförsök nästa höst.

Vi håller till på ivf-kliniken i umeå och där behöver det inte ha gått ett år från förlossningen. Däremot har de höjt priset nu till hela 10.000 kr, känns lite surt men vad gör man annat än att snällt betala.

Vi får följas åt till hösten när det är dags för syskonförsök, helt enkelt.

• regnbågsbaby

Va kul att vi inte är ensamma om att planera syskon. :) Hur lång tid efter förlossningen får ni köra igång då? Vi ska absolut följas åt :)

Hur är magmuskler och knipmusklerna efter graviditeten och förlossningen?  Huden på min mage är hängig och ful...det ända negativa med graviditeten.

♥Love och Stoffe ♥
  • mammamu och kråkan

Har själv inte pratat med ivf i umeå, men våra vänner fick starta med syskon 7 månader efter deras första föddes. Vi planerar att börja i aug 2010, då är det 1 år från vår sons födelse.

ang kroppen så är den inte i bästa skicket ännu. Tog typ 3 veckor innan jag kände att jag faktiskt var i stort sett smärtfri. Så nu har jag kunnat ta upp projekt viktminskning i alla fall.

• regnbågsbaby

Vi ska nog oxså köra igång i Augusti 2010. Det jag har mest problem med är knipmusklerna som är allt utom upptränade..snarare väldigt slappa.. jag tillber mina knipkulor nu..haha ^^
    Blir det sperma från samma donator då?

♥Love och Stoffe ♥
  • mammamu och kråkan

ja, om samma donator fortfarande är aktiv blir det samma. Men det vet vi nog inte förrän vi är igång. Skule vara roligt att få samma men det blir som det blir.

Hur so helst känns det rätt spännande att tänka att om ett år kan man vara gravid igen! Ser fram emot att vara gravid, mådde ganska bra denna gången. Ser INTE fram emot att föda barn igen eftesom jag hade en hemsk jobbig förlossning. Blä för det.

• regnbågsbaby

Vi hoppas på att få samma donator men vi får se. Tycker oxså det känns spännande att vi kanske väntar syskon vid denna tid nästa år.. Hoppas bara inte BF blir mitt i sommaren denna gången. Det var skitjobbigt att vara höggravid i värsta värmeböljan och samtidigt ha massvis av krämpor. :S Jag är jättenöjd med förlossningen, värkarna var inte så farliga..det jobbigaste var när bebben skulle ut. Vad hände på er förlossning? Kram

♥Love och Stoffe ♥
Svar på tråden Några fler Regnbågar som funderar på syskon?