Inlägg från: Arctura |Visa alla inlägg
  • Arctura

Vita hem

Daggdroppen skrev 2009-10-17 12:30:23 följande:
    Mina inlägg blir sporadiska ser jag och jag hinner aldrig läsa ikapp ordentligt.Har en hel del gäster nu, mest varje dag.Surfar bara en stund för jag letar efter info om affektkramp/affektanfall.Har någon av er erfarenhet av det?Julia har antagligen det och jag skulle vilja veta mer om det. Hennes första anfall kom vid ca 7.5 månader och sedan dess har det varit några, kanske 6-7 stycken.De kommer alltid strax efter att hon trillat omkull,  antingen från sittande eller från stående och slagit huvudet. Det är inga farliga eller hårda fall utan ibland kan hon slå sig mer utan att hon får anfall. Det är i samband med att hon är trött som anfallen kommer.Ett anfall ser ut på det sättet att hon ramlar, börjar skrika, jag tar upp henne, hennes ögon rullar bakåt och hon stänger dem samtidigt som kroppen och nacken blir slapp. Huvudet trillar alltså bakåt och hon blir alldeles livlös i kroppen. Hon är onåbar under ett par sekunder och är avsvimmad. Igår var längsta anfallet hitills så jag ringde läkare som sa att det antagligen är affektanfall. Nu när jag läser om det ser jag att det är ärftligt så det kanske förklarar varför jag också har lätt för att svimma. Hittills när det har hänt har jag antagit att Julia också har lätt för att svimma, precis som mig. Men tanken om epilepsi har också funnits. Har någon av er vait med om samma sak???? Som jag förstod var det väl vanligast hos barn i trotsåldern. Jag skulle bli glad att höra om andras erfarenheter av detta.Nu borde jag ta över golvet med dammsugaren före gsterna kommer...
    Hej! Vill bara berätta att jag har en lillasyster (som i dag är 22år) & hon hade affektkramp som barn. Hon har i dag en liten dotter på lite över året, som också har detta...så det verkar vara väldigt ärftligt! Jag har varit med några ggr när dottern fått anfall & det är ganska otäckt men när man vet vad det handlar om så blir man ju inte så skärrad, som man skulle bli om man inte visste om det!! Denna lilla tjej kan ha långa "svimninganfall" & hon ser och verkar helt död lixom.... Vad jag vet är det ganska vanligt. Men det växer bort, men hur lång tid vet jag ej hur det tar!!
  • Arctura

Hej på er i tråden!

Håller på att renoverar och bygger ut lite på vårt hus & har hittat en fin timmrad vägg, som jag så gärna vill spara framme som en "detalj"! Jag skulle gärna vilja måla den vit & undrar om nån gjort det här i tråden? Bilder på det?

Hur går jag tillväga när jag målar den? Nått speciellt jag ska tänka på? Grundfärg & vanlig färg? Eller?

• Arctura
    versan skrev 2009-10-21 14:24:33 följande:
    Kolla vilket underbart skrivbord.ser framför mig hur snyggt det blir med vit färg på. kontsigt att dom inte skrivit ut ett pris dock...www.blocket.se/vasternorrland/Gamla_Mobler_22...och vagnen & vaggan. sööööta
    Ett sånt skrivbord, fast med "Skåp" på båda sidorna, har jag som bara står och vänrar på att målas.... det är gult i dag....
  • Arctura

Ari Gold skrev 2009-11-17 15:54:10 följande:

Ja ett par rejäla lottovinster skulle gärna behövas här också. Vi har inte så himla mycket akuta renoveringsbehov egentligen men om man börjar tänka på allt man skulle vilja fixa någongång... herregudars!Att äga ett gammalt hus är som att ha ett stort svart hål som man står vid kanten och kastar ner pengar i. Inser det när jag läser alla trådar på FL om "hur mycket har ni över i månaden". Vadå över? Vi har aldrig pengar över som man inte vet vad man ska göra med. Inser att livet nog aldrig kommer bli sådär fullt av dyr klädshopping, lyxiga överprissatta inredningspryttlar och massor av resor på det sättet det kunde vara Innan Hus. Om jag vann på lotto skulle jag byta tak på huset. Vann jag mer skulle jag byta tak på både huset och ladan. Vann jag ännu mer skulle jag byta tak på huset, ladan, bykhuset och jordkällaren.Det blir liksom inte mer spännande än så!
    Ha ha, nä det är ungefär så spännande det kan bli här hos oss med Jag förstår inte vart många tar pengarna i från. De kan både renovera, ha fina bilar, vara ute och resa & shoppa dyra kläder!! Jag får prioritera en av sakerna per år ungefär.... åker vi på semester under sommaren, så får vi dra in på annat och vise versa... trisst men sant!! Iofs så har jag valt att inte jobba heltid (därav lite sämre inkomst) DOCK värderar jag TID mer än pengar! Jag har massor av tid tillsammans med mina barn varje eftermiddag, då jag slutar allra senast kl 15.00 på mitt jobb!!!
  • Arctura
    numberone skrev 2009-11-26 09:01:34 följande:
    är jag den enda som inte gillar saffran alls
    Nä det finns fler. Jag tycker inte om saffran överhuvudtage, inte ens lukten!! Tråkigt men sant!! Tur iofs när man ser vad ni andra betalat för kryddan...
  • Arctura

Tjock kulan skrev 2009-11-30 19:00:05 följande:

HejsanKikar in från tvättberget som jag håller på att vika i snygga högar....Är på jakt efter en juloutfit till Elsas fotografering. Jag är egentligen emot att klä ut barnen i dräkter men mor och farföräldrar är ju svaga för sånt . Kollade på Tradera och hittade denna som var lite söt www.tradera.com/Supersot-Pepparkaksklanning-v... . Men priset är ju sjukt, ny i butik kostar den 129 :-0.
    Googla runt är ett tips. Har sett att många online butiker som säljer ut sina lusse firar dräkter just nu... tex Ellos har rea på Tomteklänningar iallfall....
  • Arctura
    Peak skrev 2009-12-09 12:50:04 följande:
    Mage - vi har en overall från Ge-kås har inte börjat använda den än men jag tycker den är sååå snygg!!www.familjeliv.se/hem/peak/gallery/phpfmnhza....
    Åhhhh vill också handla på ge-kås.... kommer nog aldrig komma dit som det känns!! Har ju typ 70-90 mil dit el nått:( de verkar ha en del fina grejjer!! Overallen är jätte fin!!
  • Arctura
    Hoberg skrev 2009-12-30 16:34:12 följande:
    hej vilken trevlig tråd nu ska jag ta en inperationsrunda i era bloggar! www.lantligkreativanda.blogspot.commvh jenny hoberg
    Vilken otroligt fin blogg du har!! Fina saker gör du också
Svar på tråden Vita hem