Inlägg från: Anton2005 |Visa alla inlägg
  • Anton2005

Vita hem

Pums skrev 2009-10-16 16:45:00 följande:
    Anton:Visst var det vi som pratat om 5 min metoden?Trodde innan jag visste bättre att det var en tyrann metod men nu när man själv gått igenom den så vet jag bättre.Det var vår RÄDDNING vill jag lova då vi för två månader sen var på gränsen till kollaps här hemma pga lillens sömnmönster.Det är klart bättre men det är också mitt sömnmönster som måste ändras. Jag har blivit extremt lättväckt och har svårt att somna om när jag hör minsta knyst. Så trots att jag sällan måste gå upp nu om nättern (förutom igår då det var skrik och gråt hela natten) så har jag svårt att sova bra.Lillen vaknar varje morgon kl fem och jag vet att han borde kunna sova minst en timme till då han är jätte trött men just nu verkar det vara omöjligt att få honom att somna om.
    Ja vi fick tips från bvc om 5 min metoden o jag har inte heller gillat att barnen ska skrika sig till sömns men nu är jag beredd att prova allt. De här nätterna påverkar hela familjen o just nu känns allt rätt tungt. Vi fick kallelse till en läkartid 2 nov...känns ganska långt tills dess med tanke på att man aldrig får sova.
    Har ni varit uppe på nätterna och kört det här med 5 min eller är det bara när han ska lägga för kvällen?
  • Anton2005
    Pums skrev 2009-10-16 22:34:37 följande:
    Det har funkat med att bara köra det på kvällen för oftast har han sovit då till fem på morgonen, då går vi upp för dagen för efter det är det omöjligt att få honom att somna om.Han kan fortfarande vakna på natten men gråter då kanske bara nån minut och då går vi inte dit för han somnar om av sig själv tillslut.Men jag har jätte svårt att somna om när jag vä vaknat så vi har en bit kvar vad gäller natt biten.Men innan 5 min metoden så var vi uppe ca 2-7 ggr varje natt,då var man HELT slut så nu går det i alla fall åt rätt håll.
    För vår del är nattningen inga problem alls, han somnar pang bom men det är sen under natten o när han skriker som en tok så väcker han även storebror. Han satte igång för ca 30 min sedan o nu har sambon plockat upp honom :( är tokirriterad på att han tog upp honom. Vår envisa Algot fattar ju då att det bara är att skrika så slipper han ligga kvar i sängen
  • Anton2005

hmm bara för det somnade han direkt nu igen. Sambon tog upp honom kramade en stund o sen slocknade Algot igen...ska nog låta honom sköta det där framöver, han är lugnare än vad jag är

• Anton2005
    Daggdroppen skrev 2009-10-17 12:30:23 följande:
    Mina inlägg blir sporadiska ser jag och jag hinner aldrig läsa ikapp ordentligt.Har en hel del gäster nu, mest varje dag.Surfar bara en stund för jag letar efter info om affektkramp/affektanfall.Har någon av er erfarenhet av det?Julia har antagligen det och jag skulle vilja veta mer om det. Hennes första anfall kom vid ca 7.5 månader och sedan dess har det varit några, kanske 6-7 stycken.De kommer alltid strax efter att hon trillat omkull,  antingen från sittande eller från stående och slagit huvudet. Det är inga farliga eller hårda fall utan ibland kan hon slå sig mer utan att hon får anfall. Det är i samband med att hon är trött som anfallen kommer.Ett anfall ser ut på det sättet att hon ramlar, börjar skrika, jag tar upp henne, hennes ögon rullar bakåt och hon stänger dem samtidigt som kroppen och nacken blir slapp. Huvudet trillar alltså bakåt och hon blir alldeles livlös i kroppen. Hon är onåbar under ett par sekunder och är avsvimmad. Igår var längsta anfallet hitills så jag ringde läkare som sa att det antagligen är affektanfall. Nu när jag läser om det ser jag att det är ärftligt så det kanske förklarar varför jag också har lätt för att svimma. Hittills när det har hänt har jag antagit att Julia också har lätt för att svimma, precis som mig. Men tanken om epilepsi har också funnits. Har någon av er vait med om samma sak???? Som jag förstod var det väl vanligast hos barn i trotsåldern. Jag skulle bli glad att höra om andras erfarenheter av detta.Nu borde jag ta över golvet med dammsugaren före gsterna kommer...
    Jag har tyvärr ingen info att komma med men såg att du fått lite tips och länkar. Usch det lät riktigt läskigt och såklart jobbigt för er. Kram
  • Anton2005
    Gummsan82 skrev 2009-10-17 16:13:29 följande:
    numberone; vi har nu enats, maken och jag. Det blev en rostfri fläktkåpa, och sen ska vi ha någon typ av smalrandig tapet i grått och vitt. Kravet är att den måste vara lätt att torka av och hålla ren. Så jag ska ta mig en tripp ner till lokala färgaffäten på måndag och kolla in utbudet.Hittade två på Sandberg www.sandbergab.se/sv/products/wallpaper/Fabia...(NW)/525-21 och www.sandbergab.se/sv/products/wallpaper/Hilda...(NW)/500-21 Man kan klicka upp inspirationsbilden med det är lite fell kulörer och man ser inte så bra.Nån som vet nån nätsida där man kan "tapetsera" ett rum?
    Låter jätte snyggt som du beskriver det, tyvärr får jag inte upp länkarna med tapeterna
    Villa Nordåker skrev 2009-10-18 07:50:44 följande:
    God morgon!Söndag, övriga familjen sover än. Ganska mysigt att sitta här och surfar.
    Här känns det som om man aldrig har tid för sig själv längre. Igår hade jag och sambon barnvakt en stund på kvällen och gick på invigning av en ny lounge här i stan, som vi var bjudna på. Jätte trevligt att komma ut och umgås och träffa folk. Men sen undrar man om det är värt det...även om ingen av oss drack mer än ett par glas vin så är man ju helt slut eftersom våra nätter är som de är. Algot är ju upp hela nätterna känns det som och på dagarna har killarna börjat härja med varandra så just nu känns det som jag tappat lusten till allt. Jag bara tjatar o tar hand om barnen känns det som.
    Gud va negativt det där blev. Skulle iaf mer än gärna ha en lugn morgon med lite tid för mig själv innan barnen vaknar.,..men då skulle jag få gå upp kl 4:a

Jag har lagt undan en röd jacka från fjällräven tills idag men kan inte riktigt bestämma mig om jag vill ha den eller inte. vad tycker ni
    http://www.fjallraven.se/Produkter/jackor--vastar/kodiak-women-parka
    Den svara fanns inte i min storlek, var inne på en brun men tyckte att jag passade bättre i röd. Bara det att min förra vinterjacka var röd. Världens beslutsångest!
  • Anton2005
    Pums skrev 2009-10-18 09:04:39 följande:
    Anton:Stor kram på dig, låter som du har det lite tufft just nu gumman.Förstår dig helt och hållet när du skriver "är det värt det?",vi resonerar likadant här hemma.Min svärmor erbjöd sig för en tid sen att vara barnvakt på kvällen när jag var bjuden på en tjejmiddag och det krockade med att min man sov borta i jobbet.Det var när vår lille vaknade flera ggr varje natt och gick upp jätte tidigt på morgonen.De sa då, i all välmening, att var borta så länge du vill på kvällen, njut av egen-tiden.Jag kom hem vid elva somnade vid tolv och var uppe första gången vid ett för att få lillen av somna om.Var helt slut dagen efter och svärmor fattade liksom inte varför jag inte kunde njuta av min egna lediga kväll.Men vi gör sällan något på kvällarna nu, orkar inte. Lillen sover bättre på natten men härjar vid fyra halv fem och efter det är det svårt att somna om.Så vi gör bara saker dagtid, enklast så. Men i övrigt har vi inga möjligheter till barnvakt, förutom från mina föräldrar och de bor fyra mil ifrån oss.Svärmor har flyttat utomlands ett halvår nu......Nej usch, nu lät jag också väldigt negativ märkte jag, sorry allihopa.
    Tack. Sambons föräldrar har oxå flyttat utomlands så det är alltid min mamma som får ställa upp som barnvakt o ibland känner man att man inte vill fråga henne.
    Det här tär ju på hela familjen när det blir såhär. Men förhoppningsvis blir det väl bättring någon gång.
    Hoppas att det blir bättre för er del oxå så att lillen sover lite längre på morgonen
  • Anton2005
    Videli skrev 2009-10-18 09:11:18 följande:
    Anton,Jag har sen fjällräven, älskar den. Har iofs två st en Expedition och en Parka.Underbara jackor, dock skulle jag vilja hitta en finjacka.Kan du inte hitta den röda någon annastans?
    den röda finns i min storlek o den har jag lagt undan så det lutar åt att jag går o köper den idag. Kul att du är nöjd med dina jackor. Jag hade en röd canada gose förut o jag älskade den jackan, så varm o skön men tröttnade på den sen. Jag har två svarta vinterjckor redan som passar bra vid lite finare tillfällen så det är en sån här jacka jag saknar

Villa- Åh så fin mössa. Gud va duktig du är
  • Anton2005
    Gummsan82 skrev 2009-10-18 11:03:25 följande:
    Jättefina ju! Jag har två små huliganer så jag kan tyvärr inte ha panellängder, men det blev jättefint hos dig!Var Allers julmagasin bra förresten? Funderar på att köpa den...
    Tack., jag ville inte alls ha panelgardiner först men blev så förtjust i dessa :) Ja jag gillade allers julnummer. Fanns en hel del förslag på pyssel med beskrivningar och mönster, sånt gillar jag
  • Anton2005

Det hr blev en riktigt bra dag, jag var iväg och köpte den rösa jackan från fjällräven, tog en långpromenad med Algot o sen busade han och jag massor medan storebro o pappa var i badhuset. Känns som man måste dela upp barnen lite ibland för att man ska få tid att umgås med dem ordentligt, vi har varit dåliga på det. Nu på kvällen har jag varit iväg o tränat easyline, riktigt skoj. Sånu är jag på mycket bättre humör än när jag skrev inlägget i morse :))

Svar på tråden Vita hem