Ari Gold skrev 2009-11-02 16:26:27 följande:
Det är panelskiva. Riktig pärlspont skulle bygga för mycket på höjden, iom.att vi gör om ett befintligt kök.Panelväggen bakom fläkten är målad med linoljefärg för att få en mer elvande yta. Den är svagt grön i en traditionell "gammalsvensk" kulör (grönjord) men det syns inte så bra på fotot. Vi använder även panelskiva för att bygga in stommarnas sidor och glipan mellan skåp/tak samt golv/skåp (sockel) för att det ska se platsbyggt ut. Men då är den i precis samma kulör och glans som luckorna. Som tur är har Marbodal inte "hemliga" färger utan vi fick ncs-kod för att kunna köpa exakt samma nyans.
Byta handtag är väl det enklaste. Sätta panelskiva över kaklet om man inte gillar det (går ju att fästa in med lister och ta bort när man flyttar). Haka av luckor för att skapa öppna skåp kanske? Eller köpa enstaka vitrinluckor och måla i rätt färg (spara det gamla att byta tilbaka med).Har du någon bild på hur köket ser ut nu? Lättare att tipsa då.
Handtagen är väldigt fina nu, det är i smal metall, panelskiva lät ju väldigt intressant. Det skulle nog göra stor skillnad. Nu är det sådana vita stora rutor med svart/grå fog, som det dessutom ramlat av lite.
Pums skrev 2009-11-03 07:40:46 följande:
Och jag har sovit bra inatt!!Hade en HELT datorfri dag igår, var riktigt skönt faktiskt.Var nog bra för då slappnade jag av och kände efter hur trött jag var och somnade som en stock strax efter åtta på kvällen!!Sov sen i tio timmar!!Kommer inte ihåg sist det hände!
Oj, vad skönt. Sånt händer mig en gång varannat år =)