Inlägg från: Pärla1 |Visa alla inlägg
  • Pärla1

Vita hem

Hej på er igen. Här e jag och donnan uppe. igår fyndade jag på loppis, lägger upp det i bloggen senare under dagen =)

Har precis målat pärlan till en katt i ansiktet, haha! Hon e så söt. Har fått plocka ner en spegel så hon kan gå och titta på sig själv emellanåt. Så står hon där och ler åt sig själv =)

Usch, vad helgerna går fort, redan söndag!

• Pärla1
    versan skrev 2009-10-18 14:49:19 följande:
    Fiiint barnrum.Och tavelväggen var superfin.Måste snart lägga upp Dotterns rum så ni får se harkel hennes Färgrika rum.hehe... jag byggde ett budget kök till hennes rum av grejer jag hade hemma.
    Tack tack, tänkta jag skulle fylla på med mer ramar sen =)
    Gummsan82 skrev 2009-10-18 22:05:01 följande:
    Ja, då kanske man skulle investera i den tidningen då!
    Hittar inte Allers någonstans här hemma i min stad, den kan ju inte vara SLUT!!
  • Pärla1

13 år emellan: Jag har haft samma problem med min dotter och det är så fruktansvärt påfrestande. Hon sov sin första hela natt när hon var 2 år och 3 månader. Nu läser jag för henne och sen går ut ur rummet, hon var ledsen i ca tre dagar, sen somnade hon. Hon vaknar heller inte på nätterna längre, har en liten nattlampa från Ikea på hennes rum. Tror att den har hjälpt en hel del. Styrke kramar till dig!

Versan: Oj oj, vilket drömrum!

Nytt hos mig

www.glamochdamm.blogspot.com

• Pärla1
    Gummsan82 skrev 2009-10-19 20:18:44 följande:
    Villa Nordåker; det blev Lidingö, tre st väggvitrinskåp...Ska verkligen försöka fixa lite bilder på ritningen och försöka få in i bloggen...
    Tycker Lidingö är superfint! Vad kul för er att få nytt!

Nytt hos mig:

• Pärla1
    Gummsan82 skrev 2009-10-20 12:20:55 följande:
    Det ligger ju en skoaffär utanför Gekås, Sko-Boo, har de bra priser? Eller har de en sportaffär där med? Behöver köpa mig ett par bra promenadskor. Menar om de är billiga där nere för då väntar jag med att kolla här hemma.
    Jag var nere på Ullared för ca en månad sen, köpte vinterkängor till dottern för 140 kr!!! Sanslöst billigt. De har en del märkesskor Nike, Puma, Lacoste och fina Pippi och Kavat skor till barn. Finns jättemycket, så du gör nog en rejäl vinst på att vänta.
  • Pärla1
    Gummsan82 skrev 2009-10-20 15:12:48 följande:
    Pärla1; ja det var ju bra pris! Tror du de har bra promenad/gympaskor till vuxen med?
    Ja, det finns allt där inne. Butiken är jättestor.
  • Pärla1
    Pums skrev 2009-10-21 07:56:24 följande:
    Här är det riktig London dimma idag. Mannen fyller år men han sover då han jobbat hela natten. Har precis lagt lillen också som har varit vaken sen 4.30 i morse. Nu ska jag passa på att göra i ordning mig själv!
    Oj, vilken sovmorgon du fick då.... =)

Har nytt hos mig

• Pärla1
    Gummsan82 skrev 2009-10-21 12:19:59 följande:
    Hur länkar man till en tävling?
    Först sparar man bilden från tävlingssidan,på typ skrivbordet. Sen
    går man in i "Anpassa" menyn och lägger till en Gadget, och då väljer man att lägga upp bilden och så finns det ett fält där som man kan skriva adressen till den aktuella bloggen.
  • Pärla1

Miss Goldie: Vilken underbar kakelugn OCH vilken underbar mamma =)

Vad har ni annars för er denna söndag?
    Jag å dottern har varit ute i skogen och plockat mossa, hon tycker det e lika roligt som jag. Men snacka om att man offrar livet för lite "kudd fluffig mossa", klättrade på ett berg och dottern stod nere och skrak att hon ville upp, haha...vilken syn. Vi hade med oss muffins och varm choklad, jättemysigt =)

Så nu ligger hon å sovwr, så jag tänkte passa på att göra lite kransar!

• Pärla1

Miss Goldie: Vilken underbar kakelugn OCH vilken underbar mamma =)

Vad har ni annars för er denna söndag?
    Jag å dottern har varit ute i skogen och plockat mossa, hon tycker det e lika roligt som jag. Men snacka om att man offrar livet för lite "kudd fluffig mossa", klättrade på ett berg och dottern stod nere och skrak att hon ville upp, haha...vilken syn. Vi hade med oss muffins och varm choklad, jättemysigt =)

Så nu ligger hon å sover, så jag tänkte passa på att göra lite kransar!

• Pärla1

Ari gold: Det blir ju jättebra..!!

älsklingsdockan skrev 2009-11-01 20:41:05 följande:
    Ser jätte fint ut, Ari Gold! Bättre än vårt... (vill också ha nytt kök...)
    Åh, det vill jag med. Men bor i hyresrätt, så vet inte vad man kan göra.

Någon som har tips på nåt man kan göra själv, som inte blir så dyrt?
  • Pärla1

Villa Nordåker skrev 2009-11-02 07:23:38 följande:

Vad får man göra?
    Vet inte riktigt, de är inte så jättestränga min hyresvärd. Men jag frågade om jag fick måla golvet(rutigt) och det fick jag inte =(
    Jag har jättefula bänkskivor som jag satt över sån där film, så det ser ut som trä. gjorde stor skillnad, mest såna små grejer...
  • Pärla1

Ari Gold skrev 2009-11-02 16:26:27 följande:

Det är panelskiva. Riktig pärlspont skulle bygga för mycket på höjden, iom.att vi gör om ett befintligt kök.Panelväggen bakom fläkten är målad med linoljefärg för att få en mer elvande yta. Den är svagt grön i en traditionell "gammalsvensk" kulör (grönjord) men det syns inte så bra på fotot. Vi använder även panelskiva för att bygga in stommarnas sidor och glipan mellan skåp/tak samt golv/skåp (sockel) för att det ska se platsbyggt ut. Men då är den i precis samma kulör och glans som luckorna. Som tur är har Marbodal inte "hemliga" färger utan vi fick ncs-kod för att kunna köpa exakt samma nyans.

Byta handtag är väl det enklaste. Sätta panelskiva över kaklet om man inte gillar det (går ju att fästa in med lister och ta bort när man flyttar). Haka av luckor för att skapa öppna skåp kanske? Eller köpa enstaka vitrinluckor och måla i rätt färg (spara det gamla att byta tilbaka med).Har du någon bild på hur köket ser ut nu? Lättare att tipsa då.
    Handtagen är väldigt fina nu, det är i smal metall, panelskiva lät ju väldigt intressant. Det skulle nog göra stor skillnad. Nu är det sådana vita stora rutor med svart/grå fog, som det dessutom ramlat av lite.
    Pums skrev 2009-11-03 07:40:46 följande:
    Och jag har sovit bra inatt!!Hade en HELT datorfri dag igår, var riktigt skönt faktiskt.Var nog bra för då slappnade jag av och kände efter hur trött jag var och somnade som en stock strax efter åtta på kvällen!!Sov sen i tio timmar!!Kommer inte ihåg sist det hände!
    Oj, vad skönt. Sånt händer mig en gång varannat år =)
  • Pärla1

Längesen sist igen, haft fullt upp med allt =) Men jag ska försöka hinna och titta runt i era bloggar idag =) trevlig första advent!!

Nytt hos mig, advent!

Svar på tråden Vita hem