• nica83

Vita hem

Hejsan!

Var evigheter sen jag hade tid med inredning tyvärr Är nyexad ekonom och arbetar alldeles för mycket

Men nu ska sonen snart få ny säng, bort med spjälisen och in med en säng som ska hålla fram till skolstarten iallafall. Tänkte då be er snälla och duktiga om lite råd...

Då vi har en 80x200 resårmadrass liggandes som inte alls är sliten tänkte vi att den kan vara ekonomisk och bra att använda i den säng som sonen ska ha. Måttet är tyvärr lite svårt för sängstommar... Vad tror ni om Hemnes dagbäddstomme från IKEA? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50080315

I vitt tänkte jag nog även om jag gillar den mörka också.

Men funkar denna som en barnsäng? Någon som har den i ett barnrum? Smart med förvaringen under i alla fall tycker jag, och den är ju fin fin. Lite tjejig kanske dock?

• nica83

mwe
    Ja den är ju jättefin, men kanske just som en extrasäng/dagbädd och inte som en permanent säng i ett barnrum? Men praktiskt att han inte kan ligga och pilla sönder tapeten som små barn kan göra

• nica83

mage06
    Tack tack, jo det känns skönt att det ramlar in lite pengar faktiskt även om det alltid finns hål att stoppa dem i.

I svart ser den lite annorlunda ut: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60162886

men då vi på sikt ska byta övrigt i rummet till vitt så är det ju inte fel med något som bryter av heller. Och som sagt praktiskt med lådorna.

• nica83

Tack för tipsen om sängen, håller definitivt med om att den svarta är "pojkigare"...

Någon som har den svartbruna hemnes dagbädd och kan visa lite inspirerande bilder??

• nica83

pums
    Känner igen det där att romantiken får stå lite åt sidan när man blivit förälder! Men myspys är ett bra alternativ

Jag sitter och tycker synd om mig själv. Skulle rest till Paris igår men fick i torsdags plötslig feber och blev helt däckad. Trolig influensa sa läkaren igår. Idag är det bättre, ingen feber iaf, så det känns skönt, men missar min weekend i Paris med tjejkompisarna

• nica83

Usch... sonen på 2 år har nu 39 graders feber Jag var hos läkaren igår och hon trodde att jag drabbats av svininfluensa. Att jag får det kan jag leva med men han, stackars liten Dåligt samvete får jag med som inte kunde hålla mig tillräckligt isolerad för att inte smitta (men vad gör man, han springer ju till mig och vill gosa och man försöker hålla honom på avstånd...)

• nica83

Svärmor vill att vi ska flytta närmre dem och lockade med detta område söder om stan. Husen är faktiskt underbara, här finns visningshuset: www.hemnet.se/beskrivning/508

Hur charmigt är inte köket samt att VEDSPIS är standard??

• nica83

Svärmor vill att vi ska flytta närmre dem och lockade med detta område söder om stan. Husen är faktiskt underbara, här finns visningshuset: www.hemnet.se/beskrivning/508

Hur charmigt är inte köket samt att VEDSPIS är standard??

• nica83

Villa Nordåker skrev 2009-12-05 20:55:19 följande:

Fint hus, mysigt med vedspis.
    Ja det är jättefint. Det gulliga är att alla hus har ett litet gästhus på tomten också! Men hur charmigt det än är så hjälps det inte om det är fel sida om stan och alldeles för långt från stan rent kommunikationsmässigt
Svar på tråden Vita hem