Inlägg från: Kaktus76 |Visa alla inlägg
  • Kaktus76

Vita hem

Åååå tjejer vad jag saknar er.....har inte haft tid till att titta in här eller i era bloggar.

All min lediga tid har gått åt till att renovera huset. Men imorgon så går flyttlasset så efter det så borde jag få mera tid över till att vara här med er......nu när det närmar sig jul och allt

Hoppas att allt är bra med er alla!!!! *Kramar*

• Kaktus76

Hej tjejer!!!!

Nu har jag äääntligen fått lite tid till att sätta mig ner här hos er igen

De senaste månaderna har varit minst sagt hektiska....renovering,barn och jobb har tagit all tid och energi... Finns inte en chans att jag hinner/kan läsa tillbaka allt som ni har skrivit sen jag sist var in här. Men är det något som jag behöver uppdateras om så gör gärna det

Det skåpet på Tradera var ju hur fint som helst,men som sagt,vilket pris!!!!!!

Finns ett nytt inlägg iaf i min blogg,nu blir det till att natta kudden.... Må så gott alla goa tjejer!!

www.minlyaochjag.blogspot.com

• Kaktus76
    mage06 skrev 2009-12-08 21:24:08 följande:
    Som vanligt, runt hörnet

Japp, men vet inte riktigt varifrån de kommer. Alltså, jag vet att jag har köpt dem i en lokal liten butik men vet inte vilken leverantör de kommer ifrån. Jag har både bokstäver och siffror. Jag kan så klart köpa och skicka men de är rätt tunga... Säg till bara. Butiken har bara helgöppet men jag kan fråga i helgen var de kommer från.

Det var längesedan! Hur går det med huset och kärleken? Ja priserna på möbler på Tradera blir ofta helt galna. Jag tror att det känns lättare för folk att lägga ett bud till, och ett till...än att bara slänga upp närmare 4000 för ett skåp på Blocket. Kolla skrivbordet samma människa har i en annan annons, också fint men jag har inte plats
    Ja det var verkligen länge sedan,har saknat er all här inne

Med huset så går det bara bra,full fart som sagt. Men är dessto mera stiltje på kärleksfronten

Ja en del saker på Tradera,oavsett om det är kläder eller möbler har en förmåga att stiga till skyarna......

Sitter på jobbet och sliter mitt gråa hår i tussar snart,det nya lönesystemet gör mig tooookig... Eller så är det jag som e trögfattad

Hoppas ni alla har en bra dag i vårt avlånga land

Kram till er från ett ruggigt och grått Norrland!!
  • Kaktus76

Mageo6: Inte behöver du be om ursäkt,jag har dejtat sen vi skiljde oss,men inget som har varit riktigt rätt...men du har alldeles rätt i att man kan vara kr i ett hus....hi,hi,hi.....

Igår fick jag hem mitt matbord som jag beställt fr IKEA,så nu gäller det bara att hitta stolar till. Inte det lättaste men det ska nog lösa sig hoppas jag. Har "bestämt" att jag vill ha svarta stolar till det vita bordet.....

Är det någon som ser på Bonde söker fru?? Men han e ju bara sååå pinsam Roger...men dock ett bra tidsfördriv

• Kaktus76

Trevlig lucia på er!!!

Här har det snöat idag,men dock väldigt liiite. Fast otroligt mysigt ändå.

Ser att ni pratar julklappar. Sonen som snart blir 5 har en hel del på sin önskelista,så han är lätt att köpa till. Däremot så är det desto svårare till lillasyster som e 1½ år.....Hon vill helst leka m storebrors leksaker Har dock köpt en docka,lite kläder och ett bowlinset i plast.....Får sen bli en slant som sätts in på hennes sparkonto.

Idag förbereder vi sonens 5 års kalas. Han fyller ju dagen innan julafton,men brukar bjuda hit kompisarna några helger innan,å idag e det dags. Spännande och stora förväntningar från hans sida

Är det någon som kan hjälpa mig med hur man får in många små bilder i samma inlägg i bloggen. Alltså jag vill att dom ska ligga bredvid varann,som ett kollage typ...??!!

Nä dags att fixa vidare. Ha en bra dag allihopa!!

• Kaktus76
    mwe skrev 2009-12-13 14:35:58 följande:
    Kakus:Jag använder Picasa för att skapa ett bildcollage och sparar sedan bilden som vanligt och använder den i inlägget som en bild... Värt att prova och om jag inte minns fel tankade jag Picasa ned gratis och lagligt via Google...Här går vinterkräksjukan för fullt. Maken och äldsta tjejen insjuknade i natt och håller fortfarande på, själv har jag jobbat hela natten, men som tur är kunnat sova en del... Inget Luciafirande alltså varken idag eller på dagis imorgon, vilket är tråkigt... Hoppas ni andra klarar er...Håller med Fluff- förlossningar är en otroligt häftig upplevelse och lycka till Ladydaj
    TACK då ska jag pröva och se om jag fattar hur man gör Har också laddat ner Picasa....
  • Kaktus76
    mage06 skrev 2009-12-14 01:07:08 följande:
    Prova www.bighugelabs.com I love it!Hej på er! Förlåt att jag är så dålig på att kommentera här inne, försöker i bloggarna dock Jag lider nog smått av mediastress tycker att det har blivit riktigt jobbigt att följa fb och allt annat på Internet men vill ändå hålla kontakten med folk... Känner ni också så ibland?Vi har i alla fall haft en fin helg med middag igår. Det är ett par vänner som har flyttat från en jättefin lägenhet här "på byn" till en underbart hus som de, än så länge, hyr. Ååhhh, måste fråga om jag får fota och visa i bloggen en dag. Vilka möjligheter det huset har! Underbar kakelugn, högt i tak men sänkt på 80-talet så det gömmer en fin stuckatur. De har tagit fram trägolven i kök och hall men i resten av huset har någon fiffig person lagt in något slags laminat över brädgolvet:-O Jag slutar aldrig förvånas över sånt! De har underbara glasverandor och entrén har det absolut vackraste originalfönsteer man kan tänka sig!!! Skall försöka visa i bloggen sen som sagt!Idag har jag och M varit barnfria! Vi har varit i Nacka Forum och shoppat, mest till M eftersom hans garderob var en katastrof! Nu har han bland annat en såå fin rock (alltså en kort sådan) och scarf från Zara, jag blir nykär alltså *fniss*. Jag tycker att det är minst lika roligt att shoppa till honom som till mig själv. Roligt också att få umgås lite utan barn. Vi måste bli bättre på det!Nu skall jag inte tråka ut er med mitt ot mer. Hoppas ni har haft en mysig Lucia!Kram!
    Är det där du gör dina fina kollage i din blogg?? Isf vilken av alternativen har du valt?

Här i Norr har vi det kallt idag,minus 13 grader och det var länge sedan vi hade så kallt..... Är hemma till 16 idag med 2 krassliga barn. Ögonfluss och feber Sedan åker de till sin pappa och jag åker iväg på jobbet...

Hoppas ni alla får en toppendag!!
  • Kaktus76

Hallo,hallo!!

Började min lediga dag med sovmorgon till 10.45 .....HÄRLIGT!!

Inatt har det verkligen snöat rejält....så idag får jag skotta min infart i mitt egna hus för 1:a gången....konstigt att man kan tycka en sån sak e kul

Julmusik ljuder ur högtalarna,knäck med polkagris smak står på spisen och puttrar. Nu har verkligen JULSTÄMMNINGEN infunnit sig.

Nu ska jag bege mig ut på en långpromenad i det vackra snötäcket....

Hoppas ni alla får en toppendag!!

• Kaktus76

Godmorgon tjejer!!!

Hur har ni det i all julstress? Igår var jag och pappa och åt lunch på stan och gjorde bort de sista klapparna. Myyysigt......och faktiskt så var det nästan inge folk på stan,kanske var det kylan som "rådde för det"

Bakar och fixar det sista här hemma,jobbar i helgen så det gäller att fixa med det som e kvar,för nu e det inte många dagar kvar...LÄNGTAR!!!!

Nu ringer klockan för att kakorna i ugnen e färdiga,ha en riktig myslördag!!

Kram...

Nytt i bloggen..... www.minlyaochjag.blogspot.com

• Kaktus76
    Sagalin skrev 2010-01-08 06:31:30 följande:
    Jag vet att jag frågat tidigare i höst men svart eller vit lampa?www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate...=#
    Jag har den vita och jag gillar den supermycket,lite ful,snygg så där   Men jag kan "störa" mig lite på att man inte riktigt kan dölja sladden på ett snyggt sätt.....den hänger liksom rakt ner mitt i stativet.

Hej kanske man ska säga också   Hoppas ni alla har haft en bra jul och ett gott nyår. Här har det bara varit bra,full fart och KALLT!  Har haft magsår/magkatarr och mått så där,men nu är det bättre och kanske dags att lyssna på sin kropp när den säger ifrån...

har en del sidor att läsa ikapp,så det är väl dags att börja med det

Ha en toppen dag allihopa!!
Svar på tråden Vita hem