Inlägg från: Venezuela |Visa alla inlägg
  • Venezuela

Vita hem

MissGoldie: Vilken vacker ugn! Har inte varit inne här på evigheter men jag har för mig att du någon gång frågade efter tvåvåningskakfat? Jag fick ett jättefint från Miljögården när jag fyllde år och då kom jag att tänka på dig. Idag bloggade jag om några andra målningsprojekt och på en av bilderna är kakfatet med. Klickar du på den så ser du lite mer.

ladydiskapar.blogspot.com/2009/11/helgens-projekt.html

• Venezuela

Gummsan: Tja, jag går mellan pysselbordet, datorn och skafferiet *hm*

Fluffiga moln: Kikade i bloggen, men jag lyckades då inte lista ut vad det är du håller på med... Nåja, får väl ge mig till tåls tills du visar mer.

Idag har jag bloggat om någor så glamoröst som vårt trapphus *skratt*

ladydiskapar.blogspot.com

• Venezuela

Här är en till som känner igen det där med städning. Min sambo tycker t ex att dammning och avtorkning av lister är lika med flyttstäd, hm... Häromsistens bad jag honom torka av toan och vad gör han, jo torkar av själva toan utanpå, men gör inte ren den inuti. Gäller att vara tydlig med instruktionerna

• Venezuela

Videli: Åh, ett sånt skrivbord hade jag gärna köpt till mitt nya barnrum - lagomt nätt. Tyvärr bor jag alltid för långt bort från blocketfynden *morr* Genomförde iof ett köp igår, men det var en kameraväska och det räknas inte

Blev lite bloggsugen förut och det blev en salig blandning mellan advent, kakor och kortmakeri...

• Venezuela
    mage06 skrev 2009-12-01 16:04:35 följande:
    Ett snabbt inhopp... Jag visar detaljer från en kompis hem i bloggen www.noamajahemma.blogspot.com
    Åååååh, vilken LJUVLIG fotovägg din vän hade. Helt underbar!
  • Venezuela

Fröken vit: Åh, vilket vackert hus ni har. Måste säga att jag är skapligt nyfiken på hur det ser ut inuti, men jag får väl ge mig till tåls tills du börjar blogga...

Tack för infon om hur man får till snöflingor i bloggen. Hoppas nån kan guida mig till hur man tar bort dom sen också för annars lär det snöa hos mig långt in på våren

Idag har jag bloggat enkla julkort!

• Venezuela

Är också mitt uppe i julkortsmakandet. Nu håller ju jag på med scrapbooking/rubberstamping och hade ju tänkt att hinna göra alla julkort för hand, men det beror på när det lilla livet väljer att komma ut. Vi har bf om 2 dagar... Kanske får plocka fram min photoshopbok och se om jag kan knåpa ihop nån digital variant med foto också. Är det nån av er som är haj på att lägga på t ex en snöig border eller dyl och har nåt enkelt tips? Igår gjorde jag dock ett roooosa kort till en utmaning, finns i bloggen.

Pums: Oj, vilken energi du har! Ska bli spännande att se resultatet. Härligt med auktion, vill också !

ladydiskapar.blogpsot.com

• Venezuela

Versan: Herrej*vlar vilket ståtligt bygge, grymt imponerad! Själv nöjer jag mig med att äta köpekakor med ädelost

MissG: Jättefina askar och ljus. Fröknarna kommer att bli så glada så.

Angående julklappar så önskar jag mig mest av allt att vår lilla filur ska hinna komma ut innan julafton. Är på bf+4 idag och han verkar trivas alldeles utmärkt i mammas mage

Jag har uppdaterat bloggen med lite julpynt.

• Venezuela

Fluffiga: Ja, det är verkligen en seg väntan. Jag har dock haft en bra graviditet och varit förskonat från det mesta. Visst har jag haft mina nojjor och krämpor, men inga större besvär. Det är vårt första barn och jag har haft svårt att låta bli att köpa möbler, kläder etc. Han har t ex sina sängalternativ klara tills han är en 5 år
    Idag ska jag ge mig på och måla en tallrikshylla som sambon gjort åt mig att ha barnböcker i i barnrummet. Den ska snart få sig en första svart strykning innan den blir vit.

• Venezuela
    Juleja skrev 2009-12-13 13:39:12 följande:
    Ladydaj:varför ett svart lager först o sen vitt? Det låter spännande. Hur blir resultatet då, jämfört med bara vitt?
    Det är precis som du/ni gissade lite senare. Vill kunna slipa fram lite slitna kanter om jag blir sugen på det. Det är inte alltid jag gör det, men jag vill ha möjligheten. Vi blev bortbjudna på mat i kväll så jag hann bara göra den svarta strykningen, men i morgon kanske det kommer nån bild om jag hinner klart.

Känns skönt att flera av er har positiva bilder av förlossningen, sånt är alltid trevligt att höra
  • Venezuela
    Anton2005 skrev 2009-12-21 19:34:47 följande:
    Herre gud nu kom Gustaf och Anton hem med granen de köpt. En kungsgran som är så stor att den inte får plats i julgransfoten. Vad kör man, kan man karva lite på stammen el dör granen då? Tur att vi inte bor trångt för i det rummet granen står får det inte plats något mer.
    Visst kan du karva lite men var försiktigt så att ni inte kommer för långt in. Granen dricker med hjälp av det lagret som är mellan barken och kärnan. Vi köpte nämligen en otroligt fin kungsgran förra året vars stam var alldeles för hårt beskuren, vilket ledde till att den inte kunde ta åt sig vattnet och dog i förtid. Minns att vi skämtade om att det var de dyraste vedklabbar vi någonsin eldat med...

Jag har bloggat om paketinslagning: ladydiskapar.blogspot.com
Svar på tråden Vita hem