• mage06

Vita hem

Hej, hej!

Tack för ny tråd Fluffiga
    Jag nattsuddar och har ett litet blogginlägg

www.noamajahemma.blogspot.com

Hoppas att ni har det bra och, Pums, att kissen snart blir bättre!
    Gummsan: Du är rolig du Har du kollat H&M, Lindex, Twilfit...de brukar ha strumpbyxor

• mage06
    Pums skrev 2009-10-23 09:36:49 följande:
    Mitt lilla projekt "Skafferiet" är så gott som klart!! Blev sååå sött! Är jätte nöjd! Om det behagar bli lite ljusare här idag så jag kan lyckas få lite bra bilder så kan jag visa det senare ikväll.
    Åh, spännande, vill gärna se!
    Daggdroppen skrev 2009-10-23 10:14:32 följande:
    Alltså faktikst! Nu skulle jag vilja sätta mig ner och gråta som en treåring!   Är så trött på allt krångel så jag vill spy!!!! Det fungerade inte att komprimera mappen med bilder. Vad gör jag då? Nu har jag testat två olika sidor för framkallning på nätet. Jag har antagligen som sagt både för stora bilder och för många. 823 objekt och 1.42 GB står det. Kan någon hjälpa? Att gå till en fotoaffär vore väl det enklaste men det är nog otänkbart med tanke på priserna.... Jag antar det blir hundra gånger dyrare.... Och laddar man upp bilderna i många omgångar hamnar man väl att betala för flera frakter? Eller? Snart kastar jag ut hela datorskrället och kameran. Jag är så förbannad just nu
    Det finns resizer-program gratis på nätet. Ofta kan man högerklicka på bilden och resizea den, tror att man kan markera flera samtidigt innan man gör det... Kvalitetskillnaden tror jag inte är synlig för ögat om du inte skall göra fondvägg av någob bild
    Gummsan82 skrev 2009-10-23 10:23:14 följande:
    mage06; alltid kul att kunna glädja någon Låter lite fånigt att en vuxen vill gå i kalasbyxor men de är sköna att dra runt i om man vill ha kjol eller klänning i denna årstiden. De är ju lite mera hållbara också, går inte så lätt maskor i dem. Tål mao vardagsstökeriet bra! Alternativet är ju som sagt tjockare stumpbyxor, typ tights av något slag. Kollade sist jag var på Lindex men de hade inga sånna som jag ville ha. Ska kolla Kappahl nästa gång jag för tillfälle. Nån som vet om de stora pumporan dykt upp i affärerna än? Vill göra en att ha ljus i ute i år! Firar inte halloween men barnen gillar sånna pumpor och det är lite mysigt! Ska leta lite inspiration till vad jag ska skära ut!
    Ha, ha nej men oj, det var inte att du ville ha strumpbyxor som jag tyckte var roligt Men nu när du säger kalasbyxor så var det lite roligt ändå
    Peak: Jag tror som Ari att det kan vara husets rörelse eller att det helt enkelt funnits en spänning i glaset som gav med sig till slut. Kunde ju vara coolt med bänkskivor i betong...men vad skall ni behandla dem med? Jag tror att fettfläckar kommer att sätta sig direkt och att det är svårt att torka av utan behandling Vaxa kanske?
    Beställer föresten också bilder från Fujidirekt, så löjligt billigt!

Jag har en riktig slappardag, sov 2 timmar inatt så nu har jag sovit på dagen. Usch, tycker att hela dagen blir förstörd... Nu blir det snart tvättstugan!
  • mage06

Hej, hej tråden med alla pyssliga människor! Vad händer här så? Kajsa tittar in, nya köksmöbler igen, bilder? Roligt att höra att du har det bättre! Försöker kommentera i bloggarna

Vi har köpt en begagnad Nikkala-soffa med en extra, helt ny vit klädsel, nu sitter den på och åååh vad skönt det är med en vit soffa! Nu kan jag köpa fina kuddar och plädar och...möjligheterna är oändliga Vi köpte den i väntan på "den" soffan. Minsta tjejen invigde soffan genom att ta lite jord från krukan till en nyvattnad palm och hällde på armstödet, pjuh, tur att det är lätt att tvätta klädseln. Nu klarade det sig med dammsugaren

I morgon skall jag flytta runt lite på möblerna

Nytt i bloggen, någon ni "känner"

www.noamajahemma.blogspot.se

• mage06

Fina hängar-tips Fuffis!

Pums skrev 2009-10-26 21:28:45 följande:
    Hi hi! Glatt värre!
    Mmm, tur att det inte var "sur-smileysar" ( kan smileysar vara sura? Hmm...)

Jag har lite svårt för soffbord om det inte riktigt finns plats för dem, vilket är fallet hemma hos oss. Vill ha så mycket öppen yta som möjligt för barnen. Så nu har vi två fotpallar som soffbord. Men de är verkligen gräsliga nu med kulfötter och har blivit ganska solkiga. Så nu åker de och jag tänkte fixa en smal bänk, typ med kryssben eller något liknande att ha som soffbord... Lite dominoeffekt här hemma
  • mage06

Glömde Gummsan...Trist när de slår i tänderna... Tur att det oftast händer mjölktänderna i alla fall...
    Men som sagt, viktigt att anmäla till försäkringsbolaget.

Jag Traderar en del nu så nu skall vinnarmail ut...ingen vidare timlön

• mage06

Hej, hej! Någon som har nära till Danmark och vill ha en Junosäng som kan sluta med ett ok pris...

www.lauritz.com/Item/Item.aspx&ItemId=1694565&nBids=5&ReturnUrl=http%3a%2f%2fwww.lauritz.com%2fItemList%2fItemList.aspx%3fLanguageId%3d3%26DC%3d1%26CPIn%3d0%26ISz%3d0%26PSz%3d30%26PSzG%3d6%26SO%3d3%26ST%3d0%26IgId%3d55%26TTyp%3d0%26TVal%3d0%26FLId%3d3%26FCId%3d2%26FText%3djuno%26LLan%3dFalse%26Vat%3d0%26sflang%3dsv%231694565EndTagRU&sflang=sv

Buhuu, jag vill sååå gärna ha den! Det finns en till i rak modell och billigare. Jag väntar på att det skall dyka upp en, eller helst två i Odense så min svärmor kan åka och hämta...

• mage06

Hej, hej. Hinner och orkar inte följa med så mycket här men det är roligt att titta in ibland i alla fall. Ser att det är många sjuka människor som djur...krya på er alla! Det är lite oroliga tider, har en god vän som precis legat isolerad med lunginflammation och Tamiflu. Hon har astma så hon tillhör ju en riskgrupp. Nu har hon det tack och lov bättre och har fått komma hem. Med Tamiflu är hon smittfri om det skulle vara svininfluensan, pjuh!

Jag kommer inte heller in på era bloggar samt att min egen krånglade nu när jag gjorde ett inlägg... men nytt är där i alla fall

www.noamajahemma.blogspot.com

Annars händer det inte så mycket här. Vi har köpt en begagnad Nikkala-soffa med helt nytt, vitt överdrag i sin förpackning. Det känns skönt att bli av med den gamla bumlingen, även om jag har löjligt svårt att skiljas från prylar... Den var trasig och randig i jordfärger och STOR! Det känns som hela rummet svävar nu med den "nya". Vi har varit på väg att köpa en helt ny länge men kan inte bestämma oss helt och kör på denna i väntan på den rätta

Många som "saknas" här... Pysselsyster och Lina och Mammaninna....och..ja, många... Tråkigt men kul med nya också! Välkommen Fluffy Tina! Skönt att bli av med det röda, sägs ju vara blodtryckshöjande

Bellevue: Tråkigt med Tradera-affären... Eftersom säljaren ändå vill lösa det skulle jag inte lämna negativt men nämna det i omdömet. Kommer det många sådana kommentarer så ger det ju en hint till framtida köpare ändå...

Svar på tråden Vita hem