Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Daggdroppen

Hoppsan {#lang_emotions_embarassed}{#lang_emotions_embarassed}{#lang_emotions_embarassed}

Tråden gick visst ut. Men ingen annan har gjort en ny så då jag fick förfrågan så gör jag väl en då. För visst ska vi fortästta!!!

Hoppas alla hittar hit!

Hade ingen lämplig bild på lager så jag snabbfotade lite pyssel jag hastigt gjorde igår. Och det är mörkt här än så bilden blev ju inte den bästa...

Nåja, mer av det får ni se en annan dag i bloggen. Dekorationen står annars på skåpet i vardagsrummet som jag äntligen har klart!

Ha en bra dag!

• Daggdroppen
    Villa Nordåker skrev 2009-10-16 10:11:03 följande:
    Just det, har ett nytt inlägg villanordaker.blogspot.com Fluffiga, här heter det pannband om vi menar samma sak.
    Nej, alltså det man håller i händerna när man tar ut varma saker ur ugnen Om man inte har grillvantar (heter det så då?) så har vi pannlappar här Vadderade eller virkade, vhatever

(För att ni andra ska hänga med så hade jag kommenterat hennes inlägg om den fina virkade mössan och jag skrev att om jag skulle virka en likadan så skulle det bli till en pannlapp. Alltså det man har för att inte bränna sig. Vad kallar ni det?)

Finlandismer är för roliga ibland
  • Daggdroppen

Här regnar det så mitt utepyssel fick bli innepyssel istället. Har satt hyllpapper i Julias skåp och skulle fortsätta med ett fönster med hönsnät. Men jag hade ju typiskt nog tagit fel storlek på nätet.

• Daggdroppen

Fy så jag skäms än över att jag inte uppdaterade och gjorde en ny tråd i tid

Jag har ju gjort det förut så alla kanske antog att jag skulle minnas det nu?

Men jag TÄNKTE på det för inte så länge sedan...

Hoppas alla hittar hit, man tycker ju att folk kanske kan lista ut att tråden ligger under samma kategori (medlemsgrupper hobby) som den förra. Och där är det ju inte så många...

• Daggdroppen

Kan hjälpa till att puffa

Har porecis sytt klart min Tilda katt. Eller ja, ögon, näsa och kläder är kvar men kroppen är klar! PUST! Annars gick det bra, men benen som skulle sys fast med knappar var knepigt då jag hade så korta synålar. Höll på att bli galen {#lang_emotions_djavulsk}

• Daggdroppen

Kollar också idol... Vem hejar ni på?

Har ingen klar favorit riktigt...

Gillade Calle tidigare, men är inte så förtjust mera... Mariette likaså. Erik blir bättre och bättre och Tove faschinerar. Hon är liksom så blyg och försiktig men nästan en bitch på scenen. Tror hon är min favorit just nu!

Svar på tråden Vita hem