Inlägg från: Gummsan82 |Visa alla inlägg
  • Gummsan82

Vita hem

Jag skulle vilja ha bokstäver i trä att ställa på en tavellist, ordet jag söker är FAMILJ eller FAMILY. Vet någon vart jag kan hitta detta?
    Kan de ha sånt på Ullared? De kan vara trärena, har pensel och vit färg hemma

• Gummsan82
    versan skrev 2009-11-02 08:14:22 följande:
    Gummsan Glöm ordet birsta & fyndis du bor ju inte i Västernorrland ser jag nu. Virrig jag på morgonen.
    Ho ho ho vem är inte virrig på morgonen???!!! {#lang_emotions_dreamer}

Får ringa runt å fråga lite... Men tack ändå!
  • Gummsan82
    Ari Gold skrev 2009-11-01 20:35:07 följande:
    Åh just det... det fattas en liten bit bänkskiva bortom spisen också. Det beror på att det ska sitta "värmepluppar" i metall på den så att man kan ställa av grytorna direkt på.
    Ser ju jättefint ut!
    Hade de inte sån bänkskiva på Ikea förut, med metallkulor i?
    Är hyfsat avis på dig (och alla andra) som har ett fönster vid köksbänken. Såååå mysigt! Hoppas du är nöjd själv!
  • Gummsan82
    Villa Nordåker skrev 2009-11-02 13:36:45 följande:
    Tjoho, min Barbour jacka har kommit! Passar perfekt, är så nöjd!
    Härligt! Nyfiken på hur den ser ut. Har du bild någonstans?
  • Gummsan82

Någon som vet vart man kan få tag på en vit tuschpenna? Som man kan skriva på svart papper med så det ser ut som krita på en griffeltavla?

• Gummsan82
    Ari Gold skrev 2009-11-03 15:07:43 följande:
    Vit täckande tusch finns hos tex. Panduro. Men det kommer inte se ut som kritstreck (som är ojämna i kanten) utan som tusch-streck. För den effekt du söker föreslår jag att du använder en vit oljepastellkrita och sprayar med fixativ eller helmatt lack.
    Jaha ok.... får köpa både vit täckande tuschpenna och vit smal pastellkrita och texta. Vart köper man fixativ? Vet vi hade sånt i bilden när vi gjorde kolteckningar, luktade apa
  • Gummsan82

När jag var till affären igår så kollade jag över utbudet av tidningar med lantligt tema... Finns det någon som är övergripande om man gillar vit och lantligt stil?

Sen funderade jag över julnummer... väntar lite på Lantlivs julutgåva. Drömhem och trädgård hade en nu men vet inte om jag ska köpa den eller vänta till decembernummret...
    Eller har ni nått annat bra tips på tidning med julinspiration?

Svar på tråden Vita hem