Vita hem
Prinsessan Leia skrev 2009-12-22 23:07:46 följande:
När jag inte mådde riktigt bra och var sjukskriven lååååång tid så stöttade min läkare mig genom att påpeka att det endast är andas, äta och sova som är helt nödvändigt

Prinsessan Leia skrev 2009-12-22 23:07:46 följande:
Krya på er alla som är sjuka!
Det är inget vidare att vara sjuk i vanliga fall och inträffar det på julen så är det ju ändå värre. Själv börjar jag känna av lite skav i halsenn, men jag hoppas att det stannar där.
Jag har ju funderat på 2 st 3-sits gråa Eketorps till TV-rummet. De är tänkta att stå ittemot varandra så det är trevligt att sitta där och prata utan att TVn är påslagen. Men de senaste veckorna har jag insett mer och mer att våra blå, slitna och tråkiga skinnsoffor är väldigt praktiska att ha så länge lillemannen är liten. Det är väldigt bekvämt att man utan att behöva bli nervös över fläckar låta lillemannen tom få käka mellanmål där. Blir inte längtar allför stor så blir det inga nya soffor för oss de närmsta åren
I vilket fall som helst så kommer jag att välja lite mörkare soffor trots att det är väldigt fint med rena vita soffor. Men med två katter och en lilleman i huset så är de ju inte rena så länge
Villa Nordåker skrev 2009-12-24 06:21:23 följande:
Peak: Vilken cool tatuering!
God morgon! Här i huset har vi ändrat på lite dygnsrytm under julhelgen. Från att vakna vid 5-tiden så vaknar inte lillemannen förrän framåt 7. Riktigt skönt. Idag skall jag föreslå för resten av familjen att åka till Örebro. Var tänkt att vi skulle dit på lördag men varför inte redan idag Styvisen skall byta några julklappar och jag skall köpa lite tyg, några fräscha blommor och lite vårigt pynt kanske. Dagens arbeta med att plocka undan julen kan ju göras ikväll istället. Till helgen börjar arbetet med att renovera vardagsrummet - furutak skall målas vitt, alla fönster skall gå från brunbetsade till vita och sedan skall det nytapetseras. Har bestämt mig för vita tapeter med en fondvägg som är vit med svarta "sammetsblommor". Allt måste ske under två helger för den 23 januari fyller styvisen år och det blir kalas.
Jag är kanske inte lika inne på den romatiskta helvita stilen. Tycker om mycket vitt men vill gärna bryta med något. Jag kan tänka mig den svarta foten med en skärm med medaljongmönster i vitt och svart. Hmm nu snöar jag in på mitt egna vardagsrum - kanske skall köpa en jag också
I helgen skall vi påbörja renoveringen av vardagsrummet - skall bli så skönt att få iordning där.
Ordföljden och stavningen är tydligen inte den bästa så här på morgonen Hoppas ni förstår vad jag menar
Hmmmm, blir nu jättesugen på att köpå en CT. Får nog räkna över ekonomin lite och se vad den tillåter Ett långt jullov utan semesterpengar (dock med 4 dagars inarbetningstid) och sjukdagar ger ju ingen jättelön i januari
. Sedan har jag en inplanerad långhelg i Sälen i början av februari tillsammans med tjejgänget
. Men det är ju verkligen NU som CT´n behövs
När jag tränade på gym så tyckte jag verkligen om att stå på CT'n och det känns som betydligt lättare att ställa sig där än att ge sig ut och spirnga (jag hatar att springa). Jag är motiverad att böörja träna när väl min förskräckliga förkylning går över.
Igår var jag och hämtade hem lite tapetprover, för att kunna bestämma oss under helgen för tapet till vårt vardagsrum. Det är alltid lika kul att bläddra i dessa. Det blev Eco kataloger, Respect, Artist och Feeling. Feeling är så himla snygga tapeter med lite sammetskänsla men jag funderar på om det är värt 1000:-/rullen även om det endast behövs 2 rullar till fondväggen.
God morgon förresten! Vi fortsätter med våra sovmornar här hemma och vaknar inte förrän framåt sju. En lagom tid, enligt mig. Man får sova tillräckligt, men kommer upp tidigt så man får något gjort av dagen. Just nu sitter jag och lillemannen och myser vi köksbordet - jag med en kopp kaffe framför TVn och lillemannen med lite frukost och en MASSA ljus tända.
Jag hinner inte med här inne inser jag - har haft fullt upp här hemma. 20 broderade handdukar (med hjälp av min nya brodermaskin) som skall skickas till min far och hans lagkamrater i bowlingklubben är klara och sedan har vi äntligen kört igång med renovering av vardagsrum. Sambon har slutit hårt med spackling, tvätt och grundmålning av furutak och jag har påbörjat grundmålning av fönster. Har två fönster kvar som skall strykas under kvällen. Vi får arbeta i skift för det är inte lätt att måla tillsammans med en vild 2,5-åring . Vi har fortfarande inte riktigt bestämt fondvägg ännu men det lutar åt en vit med svarta sammetsblommor mm från Eco Feeling. Vi har bestämt att fondväggen får gå i vinkel och täcka 1,5 vägg (fram till dörröppning) för vi vet inte riktigt vilken vägg TVn skall sitta på och vi vill ha tapeten bakom väggen. Jag tror det blir bra med en fondvägg i vinkel som ramar in TV-hörnan i rummet. Lovar att återkomma med lite rapportering och slutresultat i bloggen.