Inlägg från: Amelié77 |Visa alla inlägg
  • Amelié77

Vita hem

Jag vill också ha mörk soffa i tv-rummet så därav valet av den grå soffan. Mina krav för tv-rumssoffa är att den inte ska bli smutsig så fort, den måste vara bekväm, armstöden måste fungera som huvudkudde då man vill ligga och mysa och det gör definitivt Jysk-soffan. Ektorp är inte lika bekväm att ligga i tror jag, så den har vi bara nere i "finvardagsrummet".

Vi köper aldrig nån 2-personers soffa till det här huset mer. Nu har vi haft 2 st 3-pers. soffor och det är verkligen bäst! Då har både jag och min man en fullstor soffa att ligga i då vi kollar på film, och ingen behöver kura ihop sig i en lite soffa. Så blir det även i nya huset.

• Amelié77

Jag ska också få en Kitchen Aid av min mamma (cremefärgad). Men det verkar finnas ganska många olika modeller och storlekar, hur ska man veta vad man ska köpa? Dessutom diskuterade vi på jobbet och då var det många som sa att man inte ska köpa en som har effekt under 400 kW och den KA som jag kollade på hade bara 300 kW så det verkar ju inte direkt vara nåt kraftpaket. Man vill ju gärna att den orkar knåda lite större degar också. Är KA verkligen den bästa eller är de bara snyggast och dyrast? Jag vill ju verkligen ha en, men den måste ju vara bra också...

• Amelié77

mwe - det låter ju toppen! Jag har också haft en GAMMAL Electrolux som jag knappt använt just för att den stått längst in i ett skåp och varit svåråtkomlig. Jag vill också ha en snygg som kan stå framme hela tiden.

• Amelié77

Och jag har fått angina...vet inte om det heter samma i Sverige? Halsfluss kanske? Har iaf fått antibiotika idag och de tyckte att jag skulle gå till jobbet redan imorgon...fattar inte hur jag ska orka det så jag haft stegring idag och har dundrande huvudvärk och sååå ont i halsen. Men tydligen ska medicinen börja verka väldigt snabbt, så de sa att en dag sjukskrivning var det vanliga.

• Amelié77

Peak - okej...till mig sa de att man inte smittar dagen efter att man börjat med penicillin. Jag fick 2 tabletter per dag. Skulle väldigt gärna vara hemma imorgon också, för jag har ju jäkligt ont i halsen ännu. Kan inte tro att det helt plötsligt skulle vara borta imorgon...

Anton2005 - jisses, vilken konstig kund!

• Amelié77

Ja, då sitter man här på jobbet då...har fortfarande ont i halsen, men vad kan man göra. Bara att åka hit då när jag inte blev sjukskriven mer än en dag.

• Amelié77

Jag skulle behöva tips på vilken grå nyans vi ska måla på väggarna i kvisten. Vi ska ha vit pärlspont uppå halva väggen och sen tänkte vi måla ganska ljusgrått ovanför (men inte alltför ljust). Jättesvårt att välja nyana, nån som har målat likadant och minns vilken nyans ni har valt?

• Amelié77
    Peak skrev 2009-12-29 13:35:51 följande:
    jag tog två tabletter igår och jag kände mig så bra att jag kunde äta igår kväll! (och mosade i mig lite chips också!) Idag känns det fortfarande tjockt men det gör inte ont när jag sväljer! Jag är hemma idag och imorgon också!
    Åh, jag vill också vara hemma! Det gör nog ganska bra på jobbet, men jag fryser och känner nog av att det inte är helt bra i kroppen. Gör ont i halsen ännu.
  • Amelié77

Vem av er var det som har använt metallschabloner? Jag fick hem mina idag och tänkte jag skulle testa på lite papper. Men det blev inte alls bra...färgen smög in under kanterna så det rann ut ganska mycket. Använde ganska tjock akrylfärg som jag har då jag scrappar. Några tips? Vad ska man ha för färg och vad ska man dutta på färgen med?

• Amelié77

mage06 - men så gjorde jag också! Vad har du använt för färg? Lyckas du få fina raka kanter utan klott?

Svar på tråden Vita hem