Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem

Prinsessan Leia skrev 2009-11-14 22:17:51 följande:
    nytt i bloggen men bered er på annan färg än VIT (maken som varit hård i förhandlingarna)
    Ser att fönstren kommit upp Ska du ha foton i eller bara som de är? De är ju fina som prydnad också bara.
  • Daggdroppen
    Venezuela skrev 2009-11-15 15:16:40 följande:
    Gummsan: Tja, jag går mellan pysselbordet, datorn och skafferiet *hm* Fluffiga moln: Kikade i bloggen, men jag lyckades då inte lista ut vad det är du håller på med... Nåja, får väl ge mig till tåls tills du visar mer. Idag har jag bloggat om någor så glamoröst som vårt trapphus *skratt* ladydiskapar.blogspot.com
    Du får vänta då Min bror med fru har också skorna i trapphuset
    Prinsessan Leia skrev 2009-11-15 15:54:05 följande:
    Fluffiga det ska in foton, hade tänkt o höstfota MEN jobbet krävde sitt så när jag kom hem va det alltid mörkt..och när d blev helg regnade det och löven är nu fula och bruna...kanske får bli en liten "fotostudio" har haft en städ dag, fixat och donat svurit och gormat då jag inte får till det. behöver ett större rum till lillan då alla hennes 15 dockor har svårt att få plats
    En hylla? Nät i taket?

Bläh!
    Nu är jag trött på inredning! Har suttit och spanat i nätbutiker en ganska lång stund nu då barnen sovit. Är alldeles matt!!! Men jag tror dessvärre att "sjukan" går över rätt fort

Är på jakt efter stolsdynor, kviltat täcke, band, krans och lite till. Många svenska webbutiker säljer inte till Finland och säljer de måste man göra beställning först för att sen få veta frakt. Iofs så kan du ju avbeställa men det blir för invecklat . Någon butik har nog färdig pris men då har ju den butiken förstås inte de varorna jag söker... Ah!
  • Daggdroppen

Tittar in en sväng. Sorry för att jag är så sporadisk och icke engagerande!

Tack Pums för omtanken {#lang_emotions_flower}. Det är ok. Har försökt grubblat lite mindre idag på allt tråkigt. Det är alltså inget som hänt mig eller min familj utan det är flera personer i min närhet som har det väldigt jobbigt just nu. Därför blir jag lite deppig. Man börjar ju undra när det liksom är ens egen tur att få den beskärda delen av sjukdokar och elände .  Men så kan man ju heller inte tänka, jag vet...

Idag har jag varit och fått twinrix vaccin (hepatit). Skulle ha tagit den sista (3:e) sprutan ifjol höstas men då var jag ju gravid och efter det ammade jag. Så nu först blev det av. Får den gratis via jobbet så det skulle vara dumt att inte ta den.

Fick en stund för mig själv idag då barnen sov och då passade jag på att klicka hem några böcker till mig själv Och barnen förstås. Väntar på paketet!!!

Trevlig kväll allesammans!

• Daggdroppen

Åh, nu känner jag mig så dum.

Min mamma ringde i förrgår och undrade om vi skulle göra ngt speciellt i helgen eller om de kunde komma hit. Någon klocka ringde i bakhuvudet att det var ngt vi tänkt göra på söndag den 22.11. Igår kom jag på att det säkert var att vi hade tänkt åka till min ena bror med fru men det hade lämnat öppet vad jag minns och vi hade bara pratat om eventuellt och "i helgen". Alltså inget datum. Någonstans ringde trots det en klocka om att det kanske ändå inte var de ursprungliga planerna... Men då jag inte kom på vad det var så bestämdes det att mamma och pappa kommer hit imorgon och så far vi alla till brorsan på söndag eftermiddag/kväll. Allt ordnat och klart. Tills nu. NU kom jag på att det var ett 2 årskalas vi skulle på på söndag. Så nu fick jag ringa och ursäkta för mitt klåperi. Mamma är säkert lagom glad för hon hade tänkt bjuda främmande hem till de ifall vi inte skulle ha passligt. Och nu börjar det bli i senare laget...  Alltså gick min förvirring ut över de.

Suck.

Jag är trött tydligen.

• Daggdroppen
    Gummsan82 skrev 2009-11-20 13:18:22 följande:
    Sånt är så pinsamt... har gjort nått liknande ett par gånger... inget kul. Hoppas det löser sig och att ni inte blir osams.
    Ja vi får hoppas det. Misstänker att min far kan bli lite tvär...
    Pums skrev 2009-11-20 13:24:11 följande:
    Ok, varning här, ni som inte vill läsa om vredesutbrott och svordomar, hoppa mitt inlägg! Blir tokig på denna jävla FL. Jag kan bli utloggad säkert 10 ggr när jag försöker att nå mina favoriter och göra inlägg! Gång på gång så försvinner det man skrivit! För jävla irriterande för att bara säga en sak. Och den här skiten betalar man för!! Blir galen snart! Har ni andra samma problem? Jag upplever attdet blivit mycket mer problem på sidan senaste tiden. När mina aggresioner lugnat ner sig ska jag kommentera annat........
    Jag har inte haft problem med fl utan för mig krånglar alla sidor och näötet slocknar med jämna mellanrum.
    Prinsessan Leia skrev 2009-11-20 13:30:23 följande:
    Å vilken lycka, min stora tjej ringde mig på jobbet nyss...man riktigt hörde lyckan i hennes röst De hade lottat i skolan idag om Vem som skulle bli Lucia (de tyckte lottning va mest rättvist) och Vem blev det inte...hon som aldrig har ngn tur, hon som itne får vara med tjejerna...Jo MIN lilla tjej blev Lucia!!! "mamma jag bad till Gud innan så det va nog han som gjorde att det stod mitt namn på lappen" sa hon Ni må tro att hon svävar nu...och hon ska bli den finaste Lucian någonsin!!!
    Jätteskoj!!! Det ska ni fira ikväll. Klart en lucia kan vara mörk
  • Daggdroppen

Tittar in en sväng.

Har jobbångest och grubblar. Borde börja meddela när jag ska komma tillbaka. Vet inte alls hur jag ska göra. Bläh! Nåja, det om det.

Jag funderar också på det med bloggen. Känns tjatigt att skriva här. Men samtidigt så har jag lite på känn att folk är "lata" (sorry ) och att man gärna vill ha det länkat. Jag vet ju med mig själv... Visst har jag några bloggar i mina favoriter (efter datakrashen är de bara några förut var det massor) men man kollar ju inte genom den listan varje dag, inte ens varje vecka. Men skrivs det här så kollar man. Jag har ju några bloggar i min länklista i bloggen men det är bara några. De har jag ju bäst koll på.

Jag har märkt att när man klickar på "följ bloggen ikonen" i min blogg så står det på finska. Är det någon av er som vill lägga till mig i bloglovin så ska ni alltså trycka där det står: Rekisteröidy ja seuraa LANTLIG HARMONI OCH... Nu kopierade jag texten rakt av därför blev den blå och stor). Har försökt ändra det till svenska men jag får inte till det {#lang_emotions_undecided}

Åh, ser framemot den här veckan. Mycket känns tungt nu men jag ska börja pynta inför advent på riktigt den är veckan. Jag behöver det verkligen!!!!!!!

• Daggdroppen

Jahapps. Den blåa texten blev visst länk också {#lang_emotions_surprised}

Men då passar jag på att säga hur ni ska göra det också OM ni VILL alltså.

Sähköposti betyder epost, så där skriver ni den. Salasana betyder lösenord så då skriver ni ett sådant. Maa betyder land och där får ni välja i listan. Syntymäaika betyder födelsetid och det är också bara att välja. Sukupuoli betyder kön och nainen är kvinna och mies är man. Olen lukenut ja hyväksyn Palveluehdot betyder att ni läst och godkänt villkoren. Rekisteröidy betyder registrera och där klickar ni.

Så gör ni alltså om ni vill följa bloggen med bloglovin. Men det är ju inget måste

Svar på tråden Vita hem