Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Jag är också lite ur spår just nu.

Men imorgon har jag fixat att farmor tar hand om Julia så jag får åka till stan och shoppa. Har en lååång lista på saker jag ska ha. Julklappar bland annat. William har ju varit hemma i över 2 veckor nu efter att han fick vaccinet (ville inte riskera att han ändå skulle dra på sig grissjukan). Så jag har knappt satt min fot utanför dörren utan jag och barnen har i princip bara varit här hemma. Bläh! Men imorgon ska han till dagis! Och tjohoo vad han väntar!

Tror det blir bra för mig med att komma ut. Ska bland annat hämta en glasskiva...

• Daggdroppen
    Ari Gold skrev 2009-11-24 19:02:04 följande:
    Jag tycker det är OK att länka till bloggen OM man skriver en notis i tråden vad man bloggat om. Jag läser bara bloggar sporadiskt men vill gärna se när det är något jag är intresserad av, tex loppisfynd. Korta nlägg av typen "nytt i bloggen" tycker jag helt ärligt däremot bara är störande. Lite mer än så kan man faktiskt anstränga sig tycker jag.
    Det var en bra synpunkt!
    Villa Nordåker skrev 2009-11-24 19:04:39 följande:
    Jag har också märkt att KAppahl har ryckt upp sig likaväl Lindex på damsidan eller så är det för att vi börja bli gamla
    Ha ha! Jamen kanske är det den vägen egentligen {#lang_emotions_sealed} Hade du det bra förresten i storstaden? Var det givande shopping?

Har bara skumläst det ni pratar om rör. Alltså vadå? Vi har inbyggda rör i badrummet och det har blivit granskat och godkänt. Bygger inte alla som bygger nytt så?
  • Daggdroppen
    Villa Nordåker skrev 2009-11-24 19:54:40 följande:
    Fluffiga, ja det var helt ok. Blev inte så mycket shopping förrutom lite kläder på Zara till Saga som hon ska få i julklapp och en blus till mig. Jag köpte en liten vit skål på Bruka som det står SALT på (till flingsaltet) Jag var borta måndag till sen torsdag kväll, det tog hela helgen att komma ikapp här hemma. Maken hade bara "passat" barn så det var en del att ta igen... Kan vara därför jag inte känner att jag hinner med något. Fre-lördag denna vecka ska jag och Saga till Göteborg jag ska meddela maken innan vi åker att han få städa lite. Jag vill inte ägna första advent åt att städa, utan pyssla och pynta.
    Så brukar det vara här med. Som t.ex. då jag är och tränar. EN gång i veckan. Då är det makens tur att ge middag till ungarna och städa undan. Men allt kaos i köket finns kvar till mig {#lang_emotions_undecided}. Så oftast duschar jag med båda ungarna efter träningen och tar itu med köket efter det. Då man helst skulle vilja ta igen sig i soffan. Men men. Han gör ju mycket som jag inte gör istället...
  • Daggdroppen

Jg är inte överförjust i saffran. Äter men klarar mig bra utan

Bläh vilket mörker!

Har en del jag skulle vilja visa i bloggen från dotterns rum men kan inte fota. Har ingen taklampa där ännu och trots att vi har två golvfönster och ett vanligt så är det mörkt dygnet runt där.

Halva dagen går före man ser ut och snart skymmer det igen {#lang_emotions_undecided}.

Maken är bortrest över natten och morgondagen och jag hatar tiden från att han åkt tills att han är framme. Speciellt nu med mörkerkörning och disigt väder. Vi skulle ha kunnat följa med men det är ju inte roligt för barnen heller att sitta fem timmar i bilen i mörker. Jag har laddat upp med godis för att rädda kvällen!

• Daggdroppen
    Tjock kulan skrev 2009-11-27 08:27:46 följande:
    Mys, ska slå ihop en deg i kväll när barnen somnat som vi kan baka ut i morgon. Hur gör du, bakar du ut degen direkt på bakplåtspappert eller har du tips på hur man får degen att släppa från bordet utan att gubbarna går sönder?
    Jag bakar på bordet och flyttar. Har ett SUPERRECEPT på deg som man får tunna men fina kakor! Jag kan skriva ner det då jag får tid!
    Pums skrev 2009-11-27 08:48:15 följande:
    För er som vill läsa om annat än julen.... Idag visar jag sovrummet!!! snovitadrommar.blogspot.com/
    Ska kika närmare sedan

Jag har ett nytt hastigt inlägg. Blev lite glatt överraskad för en stund sedan...
    lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.com/
  • Daggdroppen
    Mimmi 71 skrev 2009-11-27 10:21:37 följande:
    Det är en härlig känsla att se alla framsteg, och om de består av gångsteg så är det helt fantastisk!
      Ja visst är det. Men samtidigt skulle man vilja att de var små och hjälplösa länge

Nu har jag bakat ut alla pepparkakor och ska börja grädda. Tror inte jag behöver varken lunch eller middag. Har förätit mig på pepparkaksdeg.
  • Daggdroppen
    Mimmi 71 skrev 2009-11-27 15:22:07 följande:
    Vistt är det så att de växer alldeles för snabbt ;- Har ju själv en tvååring och vill behålla "småttingåldern" - en liten till kanske vore något Pepparkakor låter inte så dumt, dock tror jag vi blir utan hemmabakta i år. Vi har iallfall hemmabakta "pepparkakor med mandel" ur senaste Lantliv och tunna goa pepparkakor köpta på Julita julmarknad.
    De borde jag också pröva!!!

TK: Hm... jag har inget bra tips. Funderar själv vad jag ska säga till mor/farföräldrar. Hon ärver ju det mesta av storebror.

Jag funderar faktiskt på att önska alternativt köpa själv ett dockskåp till henne. Har t hittat ett ljuvlig ett som jag vill ha som är bra mycket billigare än motsvarande som jag sett tidigare. Är rädd att jag inte hittar då den dagen då hon är stor nog att leka med det kommer. Storebror skulle ju få låna det tillsvidare. Men det skulle vara placerat i hennes rum! Är det en dum idé.

Funderar också på ngt smycke. Något tidlöst och litet...
Svar på tråden Vita hem