Mimmi 71 skrev 2009-12-01 15:04:58 följande:
Är det någon som kan skicka över lite inspiration och lust till mig? Det är panik och jag måste färdigställa sonens adventskalender innan jag hämtar honom hos dagmamman (tjuvade lite egen tid ifrån jobbet igen). 20 småprylar är inhandlade och de fyra återstående kan jag ju handla senare, men jag har abslout ingen lust att slå in 20 paket för tillfället Ge mig inspiration - det är ju meningen att det skall vara roligt och lustfyllt! Vitt paketpapper och röd/vitt snöre har jag så det är ju egentligen bara till att sätta igång. Skall skumma av en del bloggar och sedan måste det ske.
Ser att du återfann din inspiration

Vad bra

Tjock kulan skrev 2009-12-01 21:37:17 följande:
Hejsan tjejer Idag har det pyntats lingonkrans till ytterdörren och tallriset i zink hinkarna är oxå på plats utan för dörren ikväll gjordes adventsljusstaken iordning som jag har i vardagsrummet, blev bra. Känner mig extra pysslig denna jul, förvånad över mig själv faktiskt . Imorgon blir det till att göra lite apelsinkola när Alice är på dagis . Fluffiga: Vackert vackert, vill nog återfödas som Julia och få sova i den fina sängen . Numberone: Oj vad ni bygger och stökar, men reslutatet blir nog fin fint, dubbeldörrarna kommer förändra hela intrycket på hhuset, kommer bli supersnyggt tror jag. Mimmi 71 skrev 2009-12-01 15:04:58 följande: Kännde precis som du tidigare i veckan, fy f*n vad trist att sitta och slå in alla dessa småååå paket och knyta fast i kalendern. Nej i mellandagarna blir det inköp av två söta små julstrumpor till nästa år i stället för adventskalender.
Mysigt med allt pynt och pyssel! Receptet skulle jag gärna ha
Ha ha, återfödas som Julia! Du är väl medveten om att du får mig på köpet som mamma då

Så tänk över det lite till före du bestämmer dig

Pums skrev 2009-12-02 06:44:11 följande:
Godmorgon! Hur har ni det alla! Här tog vi ju sprutan igår. Bara väldigt ont i arme idag men det är allt så jag är glad. Lillen sov som en stock inatt och hade det inte varit för en bil utanför som lät så hade han nog kunnat sova ännu längre än till kl sex som vi gick upp. Han gillar annars att vakna vid fem....
Finns det ingen prioritering om i vilken ordning sprutorna ges hos er? Alltså vilka grupper som får sprutan före andra? Här började man med riskgrupper av olika slag, sedan fick de riktigt små barnen som var friska och nu är det skolbarn som vaccineras. Tror det tar länge innan vi friska vuxna får sprutan...
Här har vi anars problem. Sonen som alltid fullkomligt älskat dagis tvärvägrar att åka dit. Och han har egentligen inte bra orsak heller som han berättar. Han säger bara det är tråkigt och det tror jag inte riktigt på. Pratade med en annan mamma som sa att det oftast tyder på att något är jobbigt eller svårt om de säger det. Vi fick alltså vända om idag och åka hem. Han grät och var så olycklig. Jag funderar om det månne är något med allt julbestyr han inte gillar. Att ha tomtemössan på, att öva till julfest och allt vad det innebär, något med julpyssel eller något annat. Dagistanterna säger att han upplevt påklädningen jobbig den sista tiden. Med galonbyxor nu då det är slaskigt. Vi har faktiskt alltid hjälpt honom med galonbyxorna i och med att jag själv tyckt det varit krångligt att få på utanpå overall men jag började fundera nu om de har honon att klä på sig de själv också. Ska en som inte är 4 år klara av det själv? Han är yngst i gruppen och eftersom han är duktig på det mesta har jag varit rädd för att man skulle tro att han klarar av mer än vad han egentligen gör och ska behöva göra. Att det liksom är till hans nackdel ibland att han är duktig (och också ser äldre ut än vad han är).
Jag tar gärna emot tankar och tips på vad jag ska göra. Inboxa, skriv i gästboken eller här.