• versan

Vita hem

Passar på att Önska er alla en Glad & fridfull JUL,
    kram
    Versan
    (som nu ska hoppa i säng alldeles för sent på natten.)

• versan
    Amelié77 skrev 2009-12-30 07:47:32 följande:
    Juleja - jo, det är papper jag testat med. Men jag ska egentligen ha bokstäverna på trälådor, men jag tänkte att jag skulle öva in tekniken först innan jag förstör dem med mitt klott. Problemet verkar vara att schablonerna är lite böjda, det är jättesvårt att få dem att ligga platt mot pappret på alla ställen. Jag har tejpat fast den i pappret och tryckt ner den medan jag duttat på färgen men det kryper ändå in under den.
    Dutta först med vit färg i schablonen & sedan när det torkat så duttar med den färgen du vill ha.

Men allra lättast är att göra den med spritpenna.
    Men se till att det är en som fastnar (vattenfast sådan)
    Det gör jag på mina alster.   
  • versan
    Amelié77 skrev 2009-12-30 10:06:48 följande:
    Jag fick tips av Skrot och skruv-bloggens innehavare att man kan använda spritpenna istället för färg för att fylla i schablonerna med. Det låter ju som om det vore en MYCKET bättre idé, så det ska jag nog köra med.
    hehehe... Precis.
    Man ska läsa hela sidan innan man svarar.
    fniss det gjorde inte jag. {#lang_emotions_embarassed} 
  • versan
    Amelié77 skrev 2009-12-30 14:26:00 följande:
    He, he Men hur menar du med att dutta vitt först, varför blir det bättre om man gör så?
    Då torkar den färgen fast & blöder inte ut under schablonen.
    Funkar på vanliga schabloner så det borde funka med metall också.
    Likaså om man ska måla knivskarpa streck.

Sätt tejpen, måla sedan över tejpen med grundfärgen, sedan när den torkat målar man över med den andra färgen man vill ha, Sen drar man försiktigt bort tejpen innan den torkar fast & voila ett knivskarpt streck men ny färg.
  • versan
    Juleja skrev 2009-12-30 16:58:32 följande:
    Om man duttar med vitt först ärdet väl tänkt att det svarta sen inte ska rinna ut. Så gör man j när man målar. Men undrar om det funkar på såna schabloner... Skulle nog ta pennan direkt jag. Om det inte är på tyg.
    Exakt. Som vanligt hade jag inte läst om andra svarar innan jag svarade.
  • versan
    {#lang_emotions_cheers} {#lang_emotions_laughing} Gott Nytt År allihopa & god fortsättning på det nya året! {#lang_emotions_cheers} {#lang_emotions_laughing}

{#lang_emotions_sunny} Jag hoppas att 2010 blir ännu bättre & lyckligare på alla plan. {#lang_emotions_sunny}
  • versan

Tipsar er om ni ej sett rabattkoderna man kan hitta på Internet om man handlar över nätet.
    http://www.rabattkod.se/

Vi tjänade över 2000kr på en kod då vi beställde min nya laptop.
    Kolla alltid på den sajten innan ni beställer har ni tur finns det nya koder inlagda dom sätter in nya koder varje vecka.

• versan

Jaha! Nu har jag lagt det första inlägget här 2010
    God fortsättning...
    Vi sitter här och myser & har tittat på alla raketer som har skjutits.
    och nu blir det film och få 4åringen i säng som gäller.
    Enda dagen på året man får vara uppe så länge man orkar.

• versan

NI måste bara kolla på "vraket" jag hittade på tradera.
    Gud så fin den skulle bli med lite upputsning & vit målarfärg tänk er in några vackra ord på gaveln.... suck drömmer mig bort....
    Synd man inte har plats för en sån hemma.
    Hade jag ahft det hade jag budat på studs.

http://www.tradera.com/gammal-soffa-auktion_104717092

• versan

Sitter & funderar på att ev köpa ett löpband.
    Har någon här ett sånt?
    Vad har ni för sort?
    Är ni nöjd?
    Vad kostade den?
    Vart köpte ni den?
    Har den elektronisk stigning på? (uppförsbacke)

• versan
    Kaktus76 skrev 2010-01-09 10:14:39 följande:
    Jag har den vita och jag gillar den supermycket,lite ful,snygg så där   Men jag kan "störa" mig lite på att man inte riktigt kan dölja sladden på ett snyggt sätt.....den hänger liksom rakt ner mitt i stativet.Hej kanske man ska säga också   Hoppas ni alla har haft en bra jul och ett gott nyår. Här har det bara varit bra,full fart och KALLT!  Har haft magsår/magkatarr och mått så där,men nu är det bättre och kanske dags att lyssna på sin kropp när den säger ifrån...har en del sidor att läsa ikapp,så det är väl dags att börja med det Ha en toppen dag allihopa!!
    Tipsar!
    Sätt fast lampsladden på baksidan av lampan (på den sidan den syns minst)
    med hjälp av varmlimspistol.
    Snyggt & enkelt & lätt att ta bort vid behov.
  • versan
    Tjock kulan skrev 2010-01-10 10:14:15 följande:
    Hushållspapper har jag för mig o lågvärme på strykjärnet. Tror det var Versan som tipsade hör med henne.
    Nu vet jag inte om någon har hunnit svara.
    Men här kommer mitt tips!
    Svårt att veta om det går bort på sånt tyg har aldrig testat. {#lang_emotions_undecided}

Du får bort tuggumifläckar genom att frysa dem.
    Eller Lägg en påse med isbitar på fläcken, eller lägg hela tyget i frysen en stund. Sedan är det bara att skrapa bort tuggummit. Använd ren alkohol eller lacknafta
    om det finns någon rest kvar.(var försiktigt på ömtåligt tyg) 
    På hårda ytor kan du använda suddgummi.
    Ett annat sätt att få bort tuggummit är att trycka en bit sandpapper mot fläcken och stryka (från avigsidan) med varmt strykjärn.
    Samma här igen vet ej hur overallen klarar tyget.
    Kanske bäst du ringer och kollar med företaget som sålt den om dom har något råd.
  • versan
    Amelié77 skrev 2010-01-10 15:24:36 följande:
    Det funkade inte med strykjärnet, eller jag fick bort lite men inte allt. Så nu återstår nog bara att försöka tvätta overallen. Knappast går det bort
    PRova med T-röd eller alkohol men dutta bara försiktigt.
  • versan
    Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2010-01-10 19:51:25 följande:
    Nytt inlägg i bloggen!Vit eller inte vit, det är frågan...Välkommen in!www.frokenvit.blogspot.com♥♥♥KramFröken Vit
    Tja ser ju bra ut med vit.
    till vita hemSnabb sketchad med vit över.
  • versan
    mage06 skrev 2010-01-10 21:56:17 följande:
    Åh, vad spännande! Du måste berätta mer sen hur det går! Intressant det där med kost... *tar en bit mörk choklad till och funderar* Haha, who are you!? Professor i tuggummiborttagning?! Vadan all denna kunskap?
    hahaha... Nä bara småbarnsmamma.
    Som gillar att få bort fläckar.
    jag är som en svamp.
    suger i mig all information.
    kan lite om allt och det jag inte kan lär jag mig.  
    Hör jag ett tips så måste det testas.
  • versan

Till alla som behöver nu skickar jag kramar & styrka i massor.
    Och en önskan att detta år blir bättre.
    kom alltid ihåg att ni är värd att älskas.
    Och säg till er spegelbild varje dag "JAG ÄLSKAR MIG" {#lang_emotions_flower} {#lang_emotions_sunny}

Svar på tråden Vita hem