Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Nu var det inte meningen att jag ville hänga ut ngn offentligt. Därför säger jag inte vems blogg det är. Det är inte relevant. Poängen är att det finns en uppsjö av dylika bloggar och frågan är varför man läser de?

• Daggdroppen
    Tjock kulan skrev 2009-12-08 19:59:30 följande:
    Fluffiga: Jag älskar att du e så härligt ärlig och opretantiös, tack för ett underbar blogginlägg
    Ha ha, jamen ibland känner man ju sig så obekväm och tror att alla andra har det så fint och en själv jämt har det stökigt. Jag försöker hålla ordning, men i alla rum samtidigt är en omöjlighet!

Och efter att ha retat upp mig på bloggar som verkar så ambitiösa så länge så kände jag att jag ville säga sanningen. Ifall någon skulle tro något annat Jag vill hellre att folk gillar det jag skriver om och det jag visar än att folk stör sig på mig (det finns det säkert de som gör ändå ). För oftast visar jag ju bara bilder på städade rum eller detaljbilder.

Btw, har varit på en rolig julfest till dagis. Underbart hur fina barn är!

Sonen har fortfarande jobbigt med dagis, men han åker dit och när han väl är där går det ok. Men ikväll verkade han ha kul så jag tror det är ok. Kanske en fas? För det är ju inte han egentligen att inte vilja dit. Han älskar ju sitt dagis i vanliga fall.
  • Daggdroppen

Med mitt inlägg och min stökbild menade jag bara att liksom visa "andra" sidan av mig. Inte bara den man kanske får om man hastigt tittar in.

Jämfört med provcerande bloggar som aldrig gör annat än provocerar och ger mig hjärtinfarkter.

Detta ska INTE jämföras med inredningsbloggar. Där gillar också jag att se "städade" bilder för inspirationens skull. Stöket har vi ju alla hemma ändå. Detta var det också någon klok som skrev här  tråden för ett tag sedan. Men ibland kanske det vore hälsosamt av oss också att visa att vi bara är människor

Hänger ni med?

• Daggdroppen
    Pums skrev 2009-12-08 20:49:09 följande:
    Men på tal om bloggar. Är det egentligen "fel" förstå mig rätt, att visa bilder med städade rum? När jag visar bildet från mitt hem så tex självkart bäddar jag sängen om jag nu visar sovrummet. Jag arrangerar aldrig, eller stylar eller vad man nu ska kalla det. Jag visar det som det är, fast utan leksaker och sånt som ofta ligger spritt över hemmet. Det finns ju många bloggar som har mycket styling inför deras foton men samtidigt kan jag tycka att det är trevligt att nån annan prkar vara mer ambitiös än mig själv. Älskar att titta på vackra bilder i bloggar, det är ju av samma anledning som man köper inredningstidningar, eller? Man tittar på bilder , läser och blir inspirerad. Jag stör mig inte på nån blogg och om jag gör det så läser jag inte den mer. Men då handlar det mest om att den inte intresserar mig. Jag har varit inne i en ambitiös period men om det visas i min blogg hoppas jag det uppfattas mer som positivt än negativt. Fluff: Varför skulle nån störa sig på dig för att du visar fina bilder? Jag älskar dina inlägg och texten i kombinationen med dina bilder gör det hela tipp topp!
    För mig är det inspriration och positiv energi av att titta in till dig
  • Daggdroppen

Hej på er!

Mitt internet har inte fungerat så bra så jag har inte kunnat titta in. Nu när jag äntligen får den att fungera och loggar in på fl så är det första jag ser en rolig rubrik. Ha ha, akta er för detta i julhelgen

www.familjeliv.se/Forum-9-193/m49293432.html

Har varit med sonen till sjukhuset för blodprov idag så vi passade på att ta en tripp på stan och hann med ett loppisbesök. Några fynd hittade jag

Vad gör ni andra?

Svar på tråden Vita hem