Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem

Villa Nordåker skrev 2009-12-13 08:11:49 följande:
    Jag ska testa. Makens farmor har grävt ner hyacinter i trädgåren och det är kul när de sticker upp och blommar på våren. Jag ska försöka få min amarylis att blomma om också, vet att jag sett i en trädgårdstidning hur läckert det är med amarylisar som blommar på sommaren!
    Jag försökte mig på att få mina amaryllisar från ifjol att blomma om men verkar ha misslyckats. Jag har vattnat grymt sparsamt, hade ut dem i somras och väckte liv i dem för ett par veckor sedan och gjorde som man skulle... men det blir bara blad och inga blomstänglar. En annan amaryllis som jag fick som bara lök planterade jag och den börjar blomma när som helst. Och jag har ju skött dom lika.

Fattar inte... {#lang_emotions_undecided}
  • Daggdroppen
    Venezuela skrev 2009-12-13 13:23:38 följande:
    Fluffiga: Ja, det är verkligen en seg väntan. Jag har dock haft en bra graviditet och varit förskonat från det mesta. Visst har jag haft mina nojjor och krämpor, men inga större besvär. Det är vårt första barn och jag har haft svårt att låta bli att köpa möbler, kläder etc. Han har t ex sina sängalternativ klara tills han är en 5 år Idag ska jag ge mig på och måla en tallrikshylla som sambon gjort åt mig att ha barnböcker i i barnrummet. Den ska snart få sig en första svart strykning innan den blir vit.
    Vad kul det låter Hade för mig att du hade barn sen innan, en pojke iaf Men se där så fel jag hade!

Visst är det kul att planera inför ankomsten!

Nästan så jag blir avundsjuk på sig som ska få föda snart, det är en sådan mäktig upplevelse!!! (säger jag som hatar att vara gravid med "älskar" förlossningar )
  • Daggdroppen
    Juleja skrev 2009-12-13 13:39:12 följande:
    Ladydaj: varför ett svart lager först o sen vitt? Det låter spännande. Hur blir resultatet då, jämfört med bara vitt?
    Kanske hon menar slipa fram så det svarta syns. Lite shabbystil?
  • Daggdroppen

Här är det 12-13 grader kallt just nu. Var på luciakröning utomhus och blev lite kall fastän vi hade pälsat på oss ordentligt.

Lite snopet tyckte jag dock det var att luciaföljet inte alls sjöng utan manskören stod för det. Och bara vanliga julsånger och ingen luciasång... {#lang_emotions_undecided}

• Daggdroppen

Åh, prata inte om sovmornar....

Jag sover uselt på nätterna. Inatt var en lite värre natt för Julia var vaken halva natten av och till pga tandsprickning och förkylning. Hon sover oftast bra (har ju sovit oförskämt bra egentligen) och i egen säng hela natten. Men hon skriker till kanske 2 gånger per natt så man måste gå dit och stoppa nappen i munnen. Oftast räcker det med det, men nu som inatt då hon har tänderna plus förkylningen så blir det på tok. Och fastän det brukar räcka med att bara stoppa nappen i munnen så har jag grymt svårt att komma in i djupsömnen igen. Speciellt då storebror ALLTID kommer in till oss mitt i natten. Inatt var det redan klockan 00.10. Så fastän barnen sover så sover inte jag så djupt och bra.

Är trött, retlig och känner mig stressad utan någon orsak. Men så blir det ju när man inte sover tillräckligt. Allt blir förstorat.

Har planerat julmat och julmatsinköp idag. Fick också hem det mesta. Nöjd över det iaf.
    Har också varit med sonen till läkare på astmakontroll. Fick vänta länge, och det gör ju en som inte gillar sjukhus lagom glad... Men läkaren var bra och summasumarum var det ett bra besök.

Återkommer då jag har lite mer upplyftande att komma med

• Daggdroppen

Är egentligen alldeles för trött men jag tvingade mig själv att upptatera bloggen. Det var ett tag sedan. Delar med mig av ett av mina julrecept. Min absoluta favorit!

lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.com/

Nu ska jag ta en dusch och bara ta det välbehövligt lugnt. Kanske sy på en julstrumpa i soffan framför Bonde söker fru

Bara barnen samarbetar och tycker det samma

• Daggdroppen
    Villa Nordåker skrev 2009-12-17 13:04:27 följande:
    Helt OT. Om en stund ska jag iväg till VC. Jag har fått en stor böld, precis under örat på käken. Jag får sådana emellanåt men inte så här stor som denna. Jag skulle vilja ha en remiss till en hudläkare, är trött på att vara 30år och få bölder och "underjordiska finnar" som värsta tonåringen.
    Klart du ska få det! Kräv en remiss!

Jag har uppderat bloggen.
    lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.com/
  • Daggdroppen
    Prinsessan Leia skrev 2009-12-18 09:49:40 följande:
    en liten varning bara minns inte vems blogg jag va inne på igår men fick då varning om att den spred virus...och nu i morse va hela vår hemdatorn craschad.. så flickorn kolla upp era bloggar!!
    Åh shit! Vad jag vet så är det inte min iaf. Jag besökte också en blogg en gång nu i höst och gick in på en länk till ett gratis redigeringsprogram. Dagen efter så krashade min dator och allt blev raderat. Båda våra konton, alla bilder, alla dokument, ja allt!
Svar på tråden Vita hem