Inlägg från: Fröken Vit i Madickenhuset |Visa alla inlägg
  • Fröken Vit i Madickenhuset

Vita hem

Godkväll!

Daggdroppen skrev 2009-12-11 15:20:10 följande:
    Här är också en ganska rolig tråd: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49276489.htmlEller mest grymt äckig!
    Ibland undrar man hur folk är funtade..?
    Om det hade varit jag som hade bevittnat toaborsten i diskmaskinen, hade jag nog aldrig mer ätit eller druckit något där överhuvudtaget...

De hade ju lika gärna kunnat be mig att hämta "den STORA diskborsten" på toan och diska min kopp med.
    Om de gör så, vad för annat hittar den familjen på, i andra lägen...
    Bläää.

Nej, nu ska jag gå och diska...{#lang_emotions_wink}

Kram Fröken Vit.

Hej!

Nytt i Bloggen

{#lang_emotions_heart}Lucia i Madickenhuset{#lang_emotions_heart}

www.madickenhuset.blogspot.com

Kram Fröken Vit

Hej!

Här har vår dotter varit Lucia på dagis och man stod där med tårarna som rann längs kinderna och ångrade bittert att man hade satt på sig mascara...
    Guud, vad söta de små barnen är när de sjunger. 

Tjock kulan!
    Tack för din kommentar om min blogg!

Villa Nordåker skrev 2009-12-13 20:22:15 följande:
    Fröken Vit, vilket underbart hus ni verkar bo i!
    Tack, snälla du!
    Jag är ju rätt betuttad i vårt hus...vilket kanske kan tyckas löjligt...

Min kära mor förstår sig inte på mig alls.
    Hon är född på 30-talet och kan inte förstå hur man frivilligt vill "gå bakåt i tiden" när det exempelvis finns blandare istället för separata kranar...Stora gamla porslinshoar istället för rostfria...
    Men för oss är ju det hela poängen!
    Ni förstår ju säkert bättre. {#lang_emotions_wink}

Anton 2005!

Hur var inredningspartyt?
    Är så nyfiken på hur det gick till och vilket företag de kom ifrån.

Snart ska jag gå ut och göra julfint utanför barnens lekstugor och plumsa runt i det tjocka snötäcket...äääntligen. *lycklig* 

Kram Fröken Vit.

Hej!

Här hemma har vi haft kungsgran i fem år nu, pga att de barrar så avsevärt mycket mindre, än en vanlig gran. Lite smidigare tycker vi, med pillriga småbarn...

Men jag tycker personligen att en vanlig gran är vackrare. Jag har aldrig tänkt på att inte kungsgranen luktar något. Det var ju synd, för julen är ju också dofternas tid...

Vad dyrt det har blivit med kungsgran!
    500 kr betalade vi. Varje år har priset gått upp med 50 kr.

Ikväll ska den i alla fall kläs, med vårt granpynt som vi har haft en herrans massa år. Har inte hunnit köpa något vitt och silvrigt granpynt som jag hade tänkt, för det hade ju varit så underbart vackert.
    Men det blir väl säkert bra ändå...

Kram Fröken Vit.

Hej på er, dan före dan...

Tänkte fortsätta med att berätta om några fler sjuklingar...

Båda våra flickor fick feber igårkväll och den ena rinner näsan på och den andra hade jobbig huvudvärk.
    Så vem vet hur vår julafton ser ut imorgon.
    Tanken var att mormor, morfar, farmor och farfar skulle ha kommit till oss, men nu vågar de väl sig inte hit...

Prinsessan Leia:

Stackars dig!
    Håller med föregående talare att du måste ta det lugnt.
    Försök att bara göra det nödvändigaste som att andas, äta och sova, i första hand nu under juldagarna. Vet att det är svårt att släppa alla måsten, men försök. 

Min mamma brukar påminna mig om det värsta scenariot ibland, när det är mycket att tänka på.
    Om det skulle hända mig och min man något, pga att vi stressar för struntsaker, vore det ju en katastrof för barnen bl.a. 
    Det viktigaste är ju trots allt hälsan!

Camilla R!

Ha det så underbart på Kanarieöarna!
    Såå avundsjuk!
    Vi brukade alltid åka dit i december förr om åren, innan vi fick barn. Då bodde vi i San Augustin eller Arguineguin, för mina föräldrar har kompisar som bor där på vinterhalvåret.
    Vart ska ni bo?

Ang. vit soffa!

Vi har en vit svängd Howardsoffa i vardagsrummet och det har faktiskt fungerat bra. Det är avtagbar klädsel på den vilket underlättar. 
    Klädseln kan man ta av, inte bara kuddarna. Barnen får inte äta där.
    Dock har vi en mörkblå Howard i TV-rummet, som tål lite mer, men där syns ju ljusare fläckar bättre.
    Vi hade också en skinnsoffa förut i TV-rummet och det är ju helt klart bättre, men tråkigare om man gillar den lantliga stilen...{#lang_emotions_undecided}

Kram Fröken Vit.

Indigofera skrev 2009-12-30 20:20:47 följande:
    Hallo! Jag är bara nyfiken på vad Ni har för "trendspaning" inför 2010? Genom tiden är det för mig lätt att urskilja trendprylar (vissa gäller fortfarande för mig!) Typ: Smegen, Dualitt vispen, vimplar, "vita" keramiken, Mailegkaninerna, KitchenAiden, Zinkhusen, YankeeCandle, stora metall bokstäver, "industri inspirerade" lampor etcInför 2010 tänker jag blekrosa som MÅSTE färg (även om jag innerst inne tror att det kommer att landa i ljus"/pastell" gul...Ranunkler kommer lätt att bli vårens blomma, förutom den rosa/vita tulpanen då!Jag tror oerhört mycket på en mer mix (iaf för min del) mot "industri" hållet. Lite ruffare liksom...Hur som...jag är nyfis hur ni proffs tänker?!
    Hej!

Kul fråga!

Den frågan hade jag tänkt att få svar på, på inredningsmässan Formex, som är nu i januari...

Men jag tror starkt på mycket virkat, zinksaker och zinkmöbler, matta sådana, inte blanka. Även korgar av olika slag.
    Ljuva pasteller kommer alltid att funka på vår och sommar, tror jag.
    Mer drivved på ex.vis skyltar.
    Texter på kläder och möbler fortsätter också.

Mycket kuddar med tryck och virkat och stickat.
    Mer volanger och virkat på kläder.

Antagligen kommer det att bli mindre romantiskt och mer industikänsla för de mest inbitna inredningsfanatikerna.
    Men ännu går det en stoor våg av en vit, lantlig trend genom Sverige och många har just upptäckt denna mysiga stil, så därför kanske inte det industiella går hem direkt, för alla lantligt nyförälskade.
    Eller så blir det tvärtom, att de som eg. gillar lite mer sparsmakat och avskalat, går igång direkt på det industriella. {#lang_emotions_smile}

Vad tror ni andra?

Gott slut!

Kram Fröken Vit. 

God fortsättning allihopa!

Hoppas att ni hade en trevlig nyårsafton.
    Hos oss var det inte heller någon stor fest. Skönt faktiskt.
    Jag blir inte lika ofta på partyhumör längre, sedan jag fick barn... {#lang_emotions_wink}
    Däremot när jag kör bil ensam och hör någon riktig hit, så blir jag sååå sugen på att gå ut och dansa. Men det går över ganska fort. 

I år fick jag till och med se fyrverkerierna här hemma...
    Förra året vaknade lilla M och var så rädd för alla fyrverkerier. 
    Mellan tolv till kvart i ett, låg jag i vår dubbelsäng och bara höll om henne.
    I år vaknade inget av barnen, så det var så mysigt att stå med maken och pussas med bubbel i handen.

Anton och MWE!

Vad roligt att ni träffades igår, brukar ni ses eller var det första gången?
    Var bor ni någonstans?

Kram Fröken Vit.

Svar på tråden Vita hem