Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin
    Peak skrev 2009-11-26 11:53:18 följande:
    Prinsessan Leia skrev 2009-11-26 10:47:05 följande: ja dit går jag alltid när vi besöker svärmor! Vem här har bloggen kronblad&lantliv?
    Det är väl Jeaja (eller vad hennes nick var)
  • Sagalin

Imorgon bär det av till Gbg det ska bli mysigt med en tjejresa tillsammans med Saga, min ena syster och hennes dotter som är jämnårig med Saga. Vi ska bo hotell så på lördag blir det förhoppningsvis låååångfrukost.

I år är det första gången som jag inte fått upp julgardiner och stjärnorna i köket innan fredagen vid första advent. Jag har inte hunnit och nu så är vi borta imorgon, så det får bli på lördag eftermiddag. Jag behöver putsa fönsterna och det funkar inte när det är mörkt och idag vill jag få upp i de andra fönsterna som är ut mot vägen. Jag har varit med Saga på simskola, sen handlat lite mat, gjort ett litet loppisbesök, packat lite inför morgondagen och nu sitter jag här,

• Sagalin
    Mimmi 71 skrev 2009-11-27 05:58:06 följande:
    Jag fick också en hel del gjort igår, däribland ett besök i skogen med lillemannen för att få till lite billigt pynt. Så härligt!Nu finns det lite granris, blåbärsris och mossa tillsammans med mysiga adventsstakar/stjärnor.I eftermiddag blir det gardiner
    Fotat mycket med nya kameran?
  • Sagalin

Mimmi, jag har precis haft en diskussion med maken om dessa bilmattor.
    Jag fick reda på igår att farmor/farfar köpt en sån till Jacob i julklapp. Jag vill inte ha in en sån på hans rum. Farmor säger att den går att rulla ihop och ställa undan den när man inte leker med den. Precis som om man skulle rulla ihop den en gång om dagen!
    Jag känner mig så otacksam men ibland undrar jag om de överhuvudtaget känner sin svärdotter och barnbarnen. De hade köpt en klockradio till Saga i lite tuffare stil, jag tänkte för mig själv, undrar om de ens varit på hennes rum?!

• Sagalin
    Tjock kulan skrev 2009-11-29 07:12:46 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-11-29 07:00:43 följande: hörs som min mamma, min svärmor däremot är mycket mer flexibel. Känner igen det där med att känna sig otacksam , men det handlar ju inte om det, utan om att man inte vill ha in fula saker i sitt hem
    Jo vi hade trevligt i Gbg.

Ja hur snygga är bilmattorna på en skala på 1-10?!
Svar på tråden Vita hem