• Pums

Vita hem

Idag har jah hunnit med en massa, men var uppe för fem också (högst ofrivilligt vill jag lova...).
    När lillen sov första svängen på morgonen målade jag klart tvättstugan.
    Även målat klart alla bänkskivor, hyllor, konsoler samt lite annat smått och gott.
    Hann även grunda en säng som vi funderar på om lillen ska få när han vuxit ur spjälisen.
    Hur länge hade era barn spjälsäng????

Städa mm går ofta att göra när lillen är vaken men måleri grejer gör jag när han sover, och det är oftast mellan 2-4 timmar fördelat på två pass under dagen.
    Men nu väntar jag på att han ska vakna så vi kan åka och handla mat.
    Är vrålhungrig....inte bra att åka till affären då, brukar slinka ner en massa onödiga saker!

Om jag orkar så ska jag klä om mina tvättkorgar ikväll.
    Mannen min som innan tyckt att det här var ett helt onödigt projekt börjar nu som sakteliga mjukna.
    Han tittade in där idag och sa att det började bli riktigt fint.
    Sen började han ge sina åsikter om "pyntet".
    Men sörni där var det stopp!! hi hi!
    Här har man stått och slitit med allt det tråkiga som målning, slipning, städning, ja ni vet och så kommer han som på en räkmacka och lägger  sig i det mest roliga, inrdningsbiten.
    Nej nej, den karamellen är min!

• Pums
    mage06 skrev 2009-12-08 15:12:43 följande:
    Ha, ha, ja att "de" inte kan fatta att det är "vår grej" Vad duktig du är som får så mycket gjort när barnen sover, jag sover helst också själv om de gör det om dagen, *hihi*. Ang. spjälsäng så hade vi den ca 2 år med E och det verkar bli ungefär samma med S. Men jag börjar bli lite oroligt för att hon skall tippa över kanten och bryta nacken då hon ibland står mellan spjälorna och de är inte så höga eftersom det är en gammal säng...Åh, vad jag vill ha större...stooort! Vi bor 5 personer på 90 kvadrat och det börjar kännas lite crowded här om man säger så... Jag funderar som bäst på hur projektet "reclaim the bedroom" skall kunna genomföras . Jag sover inte bra i samma rum som barnen då jag spänner mig och tror att de skall vakna när som helst... E har en egen liten skrubb men S är fortfarande "kvar"
    Har alltid varit värdelös på att sova överhuvudtaget och det tar mig minst en timme att gå ner i varv. Så om lillen sen vaknar när jag precis håller på att somna så är det som tortyr.
    Så mitt överlevnadssätt är att hålla igång och inte känna efter hur trött jag är.

OOpps, blir nästan mörkrädd när jag läser vad jag skriver....hjärtat kanske man ska tänka på....

Vad gäller utrymme är jag alldeles för bortskämd med.

Men när vi letade hus så var vi helt inställda på att köpa ett stort ett.
    Just för att vi flyttade till en billigare ort så var det möjligt, i vår hemstad hade vi inte haft råd med det.
    Vi tyckte vårat hus här var billigt men grannarna tyckte det var dyrt.
    men allt är ju relativt och huspriser kan ju variera kraftigt beroende på vart man bor.

Men jag trivs kanon i våra 8 rum som är fördelade på dryga 200 kvm och konstigt nog så utnyttjar vi alla rum till fullo trots att vi bara är tre i familjen. Men vem vet, kanske man blir fler i framtiden då är det bra med extra rum.
  • Pums
    Daggdroppen skrev 2009-12-08 15:23:07 följande:
    Ha ha, det vågar jag inte nämna! Ingen inredningsblogg, men typ blondinbella fast morsa Men men... Min kloka mormor skulle säkert ha några ord som skulle lugna ner mig Det blir ljuuuusare snart
    Nej men nu blir jag jätte nyfiken!!! mer ledtrådar, please1
  • Pums

Men på tal om bloggar.
    Är det egentligen "fel" förstå mig rätt, att visa bilder med städade rum?
    När jag visar bildet från mitt hem så tex självkart bäddar jag sängen om jag nu visar sovrummet.
    Jag arrangerar aldrig, eller stylar eller vad man nu ska kalla det. Jag visar det som det är, fast utan leksaker och sånt som ofta ligger spritt över hemmet.
    Det finns ju många bloggar som har mycket styling inför deras foton men samtidigt kan jag tycka att det är trevligt att nån annan prkar vara mer ambitiös än mig själv. Älskar att titta på vackra bilder i bloggar, det är ju av samma anledning som man köper inredningstidningar, eller?
    Man tittar på bilder , läser och blir inspirerad.

Jag stör mig inte på nån blogg och om jag gör det så läser jag inte den mer. Men då handlar det mest om att den inte intresserar mig.

Jag har varit inne i en ambitiös period men om det visas i min blogg hoppas jag det uppfattas mer som positivt än negativt.

Fluff: Varför skulle nån störa sig på dig för att du visar fina bilder?
    Jag älskar dina inlägg och texten i kombinationen med dina bilder gör det hela tipp topp!

• Pums
    Daggdroppen skrev 2009-12-08 20:55:57 följande:
    Med mitt inlägg och min stökbild menade jag bara att liksom visa "andra" sidan av mig. Inte bara den man kanske får om man hastigt tittar in.Jämfört med provcerande bloggar som aldrig gör annat än provocerar och ger mig hjärtinfarkter.Detta ska INTE jämföras med inredningsbloggar. Där gillar också jag att se "städade" bilder för inspirationens skull. Stöket har vi ju alla hemma ändå. Detta var det också någon klok som skrev här  tråden för ett tag sedan. Men ibland kanske det vore hälsosamt av oss också att visa att vi bara är människor Hänger ni med?
    Hjärtinfarkt? Hi hi! Du är rolig du gumman!

Undrar om man skulle tagit en bild på pölen min lille lämnade efter sig på golvet nu på kvällen efter han luftat sig om stjärten och var utan blöja. *Skratt*'***
  • Pums

Godmorgon på er!

Idag är jag trött, tror jag körde nåt slags rally här hemma igår och har inte sovit så mycket inatt.
    Nån som vill ha en morgonpigg unge??

En undran, vad tror ni om man har kesella med vanilj smak i lussebullar? Blir det nån större skillnad? Visst, kanske man ska dra ner på socker mängden istället?
    De hade inte vanlig kesella igår när jag skulle handla och nu har jag bara vaniljsmak hemma.

Svar på tråden Vita hem