Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin
    Anton2005 skrev 2009-12-04 20:09:38 följande:
    Villa- så bra att du fick ordning på det för jag hade just skrivit ett långt inlägg till dig som sen försvan
    Ojdå.
    Jag letade efter en annan knapp, ibland är man inte så smart.
  • Sagalin

God morgon!

Idag ska jag och maken ut och köpa lite julklappar är det tänkt.
    Jag tror det är första gången sen barnen föddes som vi ska leta julklappar tillsammans utan barn! Jag är den som köper 95% av alla julklappar och sen brukar maken åka ut och fixa resternade själv.
    Det ska bli mysigt att kunna äta lite tillsammans utan barnen.

• Sagalin
    Tjock kulan skrev 2009-12-05 19:41:04 följande:
    Hejsan TjejerKikar in från julpysslandet, har idag svängt ihop vit fläderblommsglögg och skurna pepparkakor från Lantlivs julnummer. Ska bli lite gåbort gåvor till paret som imorgon bjudit in oss på glöggmys .Vadkul att se att både gamla och nya ansikten tittat in i tråden , ni är så välkommna allihop.Numberone: superfin/tuff matstol var har du shoppat schabloner? Jag tycker de skålformade fr¨ån Biltema är snyggast.VN: Nu blir jag glad , klart du ska göra egen deg, det blir ju både roligare, godare och billigare
    Hej, receptet jag gjorde kom från "sju sorters kakor" maken och barnen sa att det blev jättegoda pepparkakor.

Jag vill med veta var schablonerna kommer ifrån.
    Gummsan82 skrev 2009-12-05 17:52:20 följande:
    Passar dessa handtag www.biltema.se/products/productimage.asp?iIte... ihop med dessa knoppar www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40046157 ?Vi hade bestämt oss för LINDSDAL handtag och knoppar men nu har jag kanske ändrat mig ang handtagen... Vad tror ni blir snyggast? Dessa luckor har vi www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departm...Har de sånna skålade handtag på Ikea? Eller någon annas stans?
    De skålformade var snygga, jag tror de på Ikea är helblanka så de från Biltema är nog snyggare.
  • Sagalin
    Daggdroppen skrev 2009-12-05 20:01:45 följande:
    Hej på er!Hinner inte med. Ska kika i era bloggar senare Idag har jag städat och fixat inför morgondagen. Har bland annat gjort en smörgåstårta och en chokladtårta. Mitt i dagen var vi också på ett fyraårskalas. Och nu blir det Robinson
    Vad ska du göra imorgon, tror jag missat det.

Vi kollar på Dansbandskampen...
  • Sagalin
    Tjock kulan skrev 2009-12-05 20:34:27 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-12-05 20:06:13 följande: vad härlig du e. Vad kul att du blev nöjd med pepparkakorna, då vågar du dig på det projektet igen . Jag gjorde ett från recept.nu, de blev oxå goda men nästa gång blir det nog ett från systrarna Eisenman de som skrivit vinterns söta bla, i det receptat var det lite pommernas skal det låter gott och lite vuxet i smaken .
    Jag köpte en färdig pepparkakskryddblandning (långt ord) och i den var det pommeransskal.
  • Sagalin
    Ari Gold skrev 2009-12-05 20:35:19 följande:
    Vi har sådana skålhandtag från Biltema i vårt nya kök. IKEA har inget liknande men Marbodal har en variant som heter "Skålen" i sin kollektion som är i princip identiska. Dock ca 5 gg dyrare än biltemas så poänglöst att köpa dem istället.IKEA:s porslinsknoppar (som du länkar till) tycker jag däremot personligen inte är snygga. De är små och aldeles symetriska och med blank metallknopp i mitten. Passar nog i rätt sammanhang men ser maskingjorda ut snarare än gammeldags.Vi köpte porslinsknoppar på en byggnadsvårdsbutik istället. De var dyrare men vi har ju inte så många. De är lite ojämna i formen och med en mittplupp av antikbehandlad mässing (finns även med tenn). Passarperfekt med biltemahantagens metallyta.
    Den på Ikea jag tänkte på heter Snäcka, har jag för mig.
Svar på tråden Vita hem