Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem

Alltså faktikst!

Nu skulle jag vilja sätta mig ner och gråta som en treåring!
     {#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell} {#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}

Är så trött på allt krångel så jag vill spy!!!!

Det fungerade inte att komprimera mappen med bilder. Vad gör jag då? Nu har jag testat två olika sidor för framkallning på nätet.

Jag har antagligen som sagt både för stora bilder och för många. 823 objekt och 1.42 GB står det.

Kan någon hjälpa?

Att gå till en fotoaffär vore väl det enklaste men det är nog otänkbart med tanke på priserna.... Jag antar det blir hundra gånger dyrare....

Och laddar man upp bilderna i många omgångar hamnar man väl att betala för flera frakter? Eller?

Snart kastar jag ut hela datorskrället och kameran. Jag är så förbannad just nu {#lang_emotions_demon}

• Daggdroppen

Vad märkligt med glasskivan!

Nu har jag lugnat ner mig lite...

Fick slutligen iväg en beställning till ett ställe jag inte testat förut och när lite över 500 av 823 bilder var uppladdade... Vad tror ni händer då?!?! Yes, jag lyckades klicka på röda krysset uppe i högra hörnet {#lang_emotions_yell} Bara att börja om från början. {#lang_emotions_undecided}

Det är ju egentligen löjligt billigt med 9 cent per bild, men har man många bilder blir det ändå en stor summa.

Hann inte se era tips om sidor före jag fick det att fungera (eller jag vet ju inte än om det faktiskt gör det) men jag ska kolla om det finns finsk motsvarighet. Har på känn det. Isåfall borde ju även de ha 100 gratis bilder.

Nåja, det var tydligen inte min dag idag. Vågar knappt göra ngt mer för precis allt har krånglat idag! Dessutom kröp tösen in på toaletten och satt och tuggade på toalettborsten då jag värmde mjölk till henne... suck och {#lang_emotions_throwup}

• Daggdroppen
    älsklingsdockan skrev 2009-10-23 17:45:03 följande:
    Köp en trisslott!!! Det brukar jag göra de dagar allt strular till sig. Brukar ge lite vinst..
    Ha ha, jag vågar inte ens sätta mig i bilen mera idag!

Maken är bortrest hela dagen och kommer hem sent. Gud förbjude att något händer honom!

Jag har 80 % av bilderna klara nu står det. Barnen och jag ska gå i duschen, äta kvällsmat och efter det blir det fredagsmys i soffan. Med chokladbollar!!!! Det fick mig på bättre humör

Bara inte någon av oss trillar och slår huvudet i golvet då vi duschar nu eller nåt...

Trevlig helg
  • Daggdroppen

Åh!!!! NUUUU kan jag andas ut! Ha ha! Gissa om jag blev lättad över orden: Tack för din beställning, en orderbekräftelse skickas till din epost.

Att bilderna sedan lyckades få en helknasig ordningsföljd och inte den samma som jag kopierade in dem i mappen i är en annan femma. Jag ska säkert få 823 bilder i rätt ordningsföljd med hjälp av ursprungsmappen på datorn. Om tekniken är med mig då vill säga

Men ja, jag är lättad nu

• Daggdroppen

Vad kul att höra av dig Lcroft! Och att höra vad ni håller på med

VN: Oh shit! Vilken okristlig tid att stå och stryka på

Själv är jag alldeles ur gängorna. Har varit småförkyld i flera veckor nu men det bryter inte ut på riktigt, bara sjuk hals och hängig. Hängigheten har gått över till enorm trötthet nu. Skulle vilja sova tolvtimmarsnätter och bestämma när jag går upp själv i en vecka elller nåt. Helst en månad Känns det så här imorgon hoppar jag över träningen. Förra veckan var jag så seg så det löns liksom inte. Kanske jag borde kurera mig först.

Idag har vi haft besök av två av mina killkusiner. Jätteskoj att de spontant ringer och vill komma!

Nu är vi för trötta alla tre för att koka någon middag, så det blir våfflor med hemmagjord jordgubbssylt och glass. Glass ist för grädde för att ingen orkar vispa

• Daggdroppen
    mwe skrev 2009-10-25 18:39:31 följande:
    God kväll allesammns! Kul att läsa om diverse pysselprojekt! Här är det mörkt ute fast klockan inte ens är sju. Men, snart om en månad eller så kan man börja julpynta och då brukar det ju bli ljusare. Längtar dit... Har just lagt ut bilder på vår utbyggnad på bloggen... En enorm skillnad mot det ursprungliga huset och snart är utsidan tät! Härligt! Fluff: Hoppas du blir frisk snart! Så jobbigt att gå och känna sig småkrasslig i flera veckor... Själv tog jag influensavaccin i fredags och har haft en del ont i den vaccinerade armen och dessutom en del ledvärk, men det går nog över...
    Tack! Vaccinering ja... Usch vilken ångest jag har över det! Var det vanligt influensavaccin eller svininfluensa du fick?

Senast på tisdag ska jag ta ställning till om Julia ska ha influensavaccinet och så småningom blir det ju också dags för svininfluensavaccinering. Ska man ge barnen, ska vi vuxna vaccinera oss??? Vad tänker ni????

Minns inte att vi blev erbjudna influensavaccinering av W då han var så gammal som J är nu. Men året efter tog vi och han har aldrig varit så förkyld och sjuk som då KONSTANT! Ifjol tog vi inte och då var han betyligt friskare.
    Hur tänker ni?

Dessutom borde jag ringa till företagshälsovården och beställa en tid för twinrix (hepatit) vaccinering. Tog de två första före jag blev gravid men fick inte ta den tredje medan jag var gravid eller ammade. Och att inte ta den vore ju dumt då jag får den gratis och då den ger livslångt skydd.
  • Daggdroppen
    Villa Nordåker skrev 2009-10-25 18:55:38 följande:
    Vet du, jag tror det är en bra idé att hoppa över träningen om du inte är helt i form, Ofta kan spontanbesök vara trevliga när ingen behövt jobba ihjäl sig innan.
    Jo jag tror det. En gång nu för ett par veckor sedan fick jag feber på natten efter men det gick om på dagen. Och förkylningen blir ju inte bättre av att anstränga sig. Samtidigt så gör träningen ingen nytta då man är så seg så man inte orkar något alls.

Syster ruffa och Caisa K är samma person annars. Hon bytte blogg.

Har inget bra tips på alternativ till underlag framför kamin. Vi har marmor och är nöjd med det!
Svar på tråden Vita hem