Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem

lindaiv skrev 2009-12-25 23:30:54 följande:
    Hej.... kollat lite på en del av era fina bloggar. Så mysigt  speciellt alla ni som  bor i hus. Min dröm, men tyvärr bor jag i förorten och hyresrätt *L*. Men har ialafall trätrall på balkongen så det blev fint mded mkt olika former av ljus på balkongen !!En fråga om färg, sprayfärg...... vart köper ni era?Jag har en vän som arbetar på biltema å hon tar med sig till mig ibland, men jag tycker att den är såååå Odryg, räcker inte till mkt.Har ni några tips, el använder ni inte spray? tycker det är så smidigt just till korgar å sånt smått.....God fortsättning i förhoppningsvis fortsatt vitt sverige
    Jag använder sprayfärg en del. Kolla de stora byggvaruhusen och stormarknader.
    Jag spraymålar bara småsaker eftersom det går åt en hel del.
    Möbler målar jag med vanlig färg.
  • Sagalin

God kväll!

Sitter här med en kopp kaffe och en bit brieost.

Imorgon ska jag och maken köpa varsitt årskort på vårt friskotek. Jag behöver verkligen komma igång att träna igen. Jag som var så duktig i somras och början av hösten har nu inte tränat på flera månader och det har satt sina spår. Jag har lagt på mig ett antal kilon och trivs inte alls.
    Jag och maken ska försöka komma iväg och träna en gång i veckan tillsammans, för att göra något tillsammans utan barnen.

• Sagalin
    Anton2005 skrev 2009-12-26 20:20:11 följande:
    Villa Nordåker- Vad trevligt att träna tillsammans. Jag måste oxå börja träna och under julen nu har jag ätit hur mycket som helst så et blir väl det gamla vanliga nyårslöftet :)Jag sitter framför tv:n o slappar medans barnen äntligen sover, de har härjat som två vildar här på kvällen. Sambon gick till affären för att handla så han kan inviga kitchen aiden o baka nå´t smaskigt.Mina svärföräldrar bor i usa så de hade köp den där till oss. De hade även köpt underbara träleksaker på potterybarn till barnen, de måste jag visa i bloggen någon dag.
    Vad ska det bakas för mumsigt?

Ja det ska bli kul att göra något tillsammans, jag hoppas vi håller det...!
  • Sagalin
    Anton2005 skrev 2009-12-27 22:10:00 följande:
    Jag tänkte höra om det är någon som är sugen på en vitahem-träff i vår? Vi gjorde ju ett tappert försök förra våren men det blev ju väldigt splittrat med flera forum och såna saker och det vore skoj om det verkligen blev av denna gång. Någon mer än jag som skulle tycka det var skoj?
    Jag skulle tycka att det vore skoj att träffas!

Nu måste jag sova.
  • Sagalin

God morgon!

Ang träff så är jag ganska flexibel, det finns ju en del "nya" här sen förra träffen så det vore väldigt kul om vi kunde bestämma ett datum och stad så att så många som möjligt kan komma.

• Sagalin

Anton, vilken konstig kund. Jag hoppas du får huset sålt så att han inte drar sig ur.

Stockholm eller Göteborg känns väl mest lämpligt för en träff.
    Skulle vara jättekul om vi lyckas få till ett datum när så många som möjligt kan.
    Kanske i slutet mars början av april innan det blir tid för konfirmationer, bröllop och diverse avslutningar.

• Sagalin

God morgon!

Tänk snart är år 2009 slut, det kommer kännas lite konstigt att gå in på 10-talet.

Igår var jag äntligen iväg och köpte mig ett årskort på gymmet. Vi skulle kommit iväg i söndags men vi fick ingen barnvakt, Jacob hade nog lite magsjuka han hade diarré. Jag fick en genomgång av maskinerna och så körde jag en liten stund på roddmaskinen innan jag gick hem. Idag ska jag köra ett riktigt träningspass.

Svar på tråden Vita hem