Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem

mage06 skrev 2010-01-02 15:55:10 följande:
    Hej!Kul med fynd! Typiskt att det alltid skall vara något som är slut. Jag vill ha pinnstolarna till barnen...vet du vad de heter? Jag trivs inte med trip trappen, vet inte hur många gånger barnen halkat ner från den...Var är alla?! Jag är sällskapssjuk... Men nu har jag tvättstugan, det är också roligt
    Jag tror alla håller på att renovera och pyssla, det är därför de inte hinner vara här!
  • Sagalin
    Anton2005 skrev 2010-01-02 16:10:07 följande:
    Ha ha du får ta löpar tightsen nästa gång. Jag trycker oxå det är lite svårt att springa på löpband, man känner sig lite klumpig. Vi har en crosstrainer hemma o den gillar jag. Smidgt att ta fram o man kan stå framför tv:n :)Jag har tänkt att måla bokhyllan ett par gånger. Det är smidgt eftersom den inte är ihopskrivad än. Jag vill ha ingolf för den fanns i vitt, de andra fanns bara i björkfaner och svart om det är Agam du menarNu sitter jag o räknar på nya köksluckor till vårt kök. Vi har ett ikeakök idag med fula luckor som jag inte gillar. Jag har hela tiden tänkt sprutmåla dem vita själv men det blir aldrig av. Har inte räknat på att byta luckort helt förut men det verkar ju inte alls bli speciellt dyrt. Vi har mest lådor och inte så många skåp
    Jag tror inte heller det blir så dyrt om man bara byter luckorna.

Crosstrainer var skönt att träna på, ingen belastning på knäna.
  • Sagalin
    Daggdroppen skrev 2010-01-02 16:20:03 följande:
    Ja jag har också en make som jobbar varje dag... Han är ju också egen företagare (räcker galant till heltidsarbete) men blev erbjuden ett löntagar jobb (också heltid) tidigare i höstas som verkade intressant. Och nu 2 veckor före jul så började han med det. Plus att han ännu sköter en flisvärmecentral. Inte mycket man ser av honom... Vilka luckor funderar du på?
    Min man är också egenföretagare och jobbar väl ca 60timmar i veckan. Nu har han faktiskt varit ledig ända sen i torsdags!
  • Sagalin

Nu ska jag kika med öga på Stjärnorna på slottet, ikväll handlar det om Björn Ranelid, måste erkänna att jag inte vet så mycket om honom, och jag har aldrig läst något av honom vad jag vet.

• Sagalin
    Tjock kulan skrev 2010-01-02 23:06:47 följande:
    Hejsan tjejerTittar in från tv soffan, kollade på senaste med Travolta helt ok faktiskt, fast det var en actionrulle *inte för att jag har brist på den varan i hemmet med en galenpanna till tvååring * Tog vara på det kalla men underbart soliga vintervädert idag och var ute och promenixade med man o barn i tre timmar, vid både skog och hav. Härligt men det känns i kroppen nu. Här hemma har jag annars skött mig och ätit ordentlig mat, ja precis som mage så behöver jag oxå gå ner 15 kg eller 13 för att vara exakt . Så i tvsoffan blev det morots och gurkstavar med dip. Ska se om jag kan ta tag i spinningen igen men det hänger ju på barnpassning o makens arbetstider. Klockan 8 i morse så stod jag och städade ut julen, otroligt vad effektiv man kan bli med en morgonpigg ung dam i hemmet . Det kändes befriande att få bort det, konstigt det där hur man fungerar, för en månad sedan så var det så kul och mysigt att plocka upp alla stjärnor och pynta granen och nu två dagar in på nya året så är jag trött på allt och vill packa ner stjärnor och kasta ut granen. Längtar efter vår, tulpaner och lökväxter i köksfönstert, suck.Mage: Tack för Helsingborgstipset, skåpet finns bara ett stenkast från mig, men med det priset så får jag avböja ett köp .Får hålla mig till sommarens alla auktioner och hoppas på bättre tur där.malins: Ah det missade jag ska se om jag kommer ihåg repliken, tycker ranelid är så rolig när han kör igång med sitt ordbajseri och långa monologer om kärleken och livet. Han e ju tidigare lärare, undra hur hans lektioner såg ut?
    Vad härligt med en långpromenad.

Jag har med så smått börjat plocka undan julen, men stjärnorna i fönstret få hänga med till nästa helg.

Det var ett ganska gripande program med Ranelid, det borde finnas på Svt Play.
    Gummsan82 skrev 2010-01-02 23:29:07 följande:
    Hej hallå!God jul, god fortsättning och gott nytt år på er!Monterade upp mina, de är ju familjens egentligen men jag säger mina för det är mitt köp och min idé, fina svarta septimlampor i köket i dag. Bild dyker upp i bloggen i morgon eller på måndag.Kan inte sluta förundras över den vita och kalla julen vi haft. Helt otroligt!Kram och god natt på er!
    Jag har de vita och är nöjd. Är lite sugen på att göra dem svarta.
  • Sagalin
    Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2010-01-02 22:21:25 följande:
    Hej!Mage06!Vad roligt med dina Blockettips!Kollade igenom Norrgårdens alla 19!! annonser och hittade ett känt typsnitt där, som jag undrar om det är någon som vet namnet på??Är det samma typsnitt som Skarp brukar skriva sina budskap med?Eller vad heter i så fall Skarps typsnitt?www.blocket.se/dalarna/Vackra_mobler__soffa__...Kram Fröken Vit
    Det finns ett typsnitt som heter Scriptina som man kan ladda ner som är ganska likt Skarps handstil.
Svar på tråden Vita hem