Inlägg från: Mimmi 71 |Visa alla inlägg
  • Mimmi 71

Vita hem

Bellevue skrev 2009-11-22 10:21:10 följande:
    Mimmi 71 skrev 2009-11-22 08:11:04 följande:
    Menar du den med "Merry Christmas" och stämpel på?
    Japp, det är mina favoriter
  • Mimmi 71

Tjock kulan skrev 2009-11-23 07:50:14 följande:

God morgon tjejerHär är det grått o trist, men det tar inte aktiva Alice hänsyn till, bara på med kläderna o ut i det gråa vädert o härja så fort det blir lite ljusare ute . Veckan får väl annars ägnas åt fönsterputsning och gardinhängning inför advent, det tar ju lite längre tid med en två åring och liten bebis i släptåg , är mao glad om jag e klar med det projektet på söndag.Mimmi: De gardinerna är underbara med 700 kr där blir jag snål, det hade jag aldrig gett för ett par gardiner.Videli: Kommer bli fin fint underbar vägg, vad blir det för färg, minns att du velade lite kring det .Bellevue: Oj då hoppas allt e bättre idag, krya på dig
    Nej, 700 är lite för dyt för mig också. Pysselnissen i mig börjar fundera på att trycka själv istället, men det får i så fall bli till nästa år. Köpte tyg till två nya julgardiner på Tygvaruhusets konkursutförsäljning som skall pryda arbetsrummet (integrerat med köket) och lillemannens rum. Enkla hissgardiner får det bli. Tycker att prisskillnaden på dessa Svenfors julgardiner är så stor gentemot deras övriga - 298 kr kostar andra längder ifrån dem på lokal affär.
  • Mimmi 71
    Amelié77 skrev 2009-11-24 13:51:48 följande:
    Jag hade tänkt att rören skulle ligga dolda i väggen, men jag KAN ju eventuellt tänka om Jag ser bara framför mig kopparfärgade rör, men man kanske kan ha krommade. Det bästa vore ju om det gick att isolera på nåt sätt inuti väggen så att frysrisken minimeras...för jag är inte så jättetänd på idén med synliga rör...
    Ur städsynpunkt så är ju inte utanpåliggande rör så trevligt Tycker synpunkten med att inte kunna ha dusch på en yttervägg verkar lite konstig. Har ni inga installationer som kräver vatten mot yttervägg? Man har alltid isolering på icke synliga vattenrör eftersom det är ett krav ur kontrollsynpunkt vid vattenläcka. Då rinner vattnet ut ur väggen mellan röret och isoleringen. I och för sig så är ju inte denna isolering så kraftig, men tillsammans med väggens siolering så skall det inte innebära någon frysrisk.

Kräv en rejäl förklaring över varför de inte vill lägga vattenrör i yttervägg innan ni accepterar det hela tycker jag.
  • Mimmi 71

Åh, sitter på jobbet och är så pysselstugen. Längtar hem så att jag kan sätta upp julgardiner och ställa upp adventsstakar/stjärnor. Först skall dock två julgardiner sys. Idag slutar jag tidigt och skall hämta lillemannen redan 14.30 (har ändrat schema och det blir hämtning 14.30 både torsdag och fredag istället för 1 halvdag som tidigare), då skall vi trots ruskväder, bege oss till skogen och plocka blåbärsris som skall få pryda min stora "Prins Eugen-kruka" på matsalsbordet. Ett billigt och fint alternativ till blommor Sedan är jag ju väldigt förjust i vita azaleor i denna kruka så det kanske får bli det närmare jul.

Är lite sugen på att få till några nya gardiner i TV-rummet också (för tillfället lever vi utan gardiner). Vita hissgardiner skulle passa bra i ett fönster, medan det nog får bli vita panelgardiner vid "fönsterväggen" (som var vanligt i 70-talshus). Jag är ju tidsoptimist så helst skulle jag vilja få upp dessa i helgen också, men får jag upp dem efter jul (tyget är inte inköpt och de är inte sydda än ) så får jag nog vara glad

Pums: Det låter inget vidare med din sömn. Man kan behöva den när vädret är så trist så man knappt vaknar på hela dagen trots en hel natts sömn

• Mimmi 71
    versan skrev 2009-11-26 08:50:45 följande:
    Samma här somnade vid 01.00 på natten.Dottern vaknade vid 03.00 kissnödig.Jag hjälpte henne & sa gå sen och ägg dig i "din" säng så kommer jag och ligger bredvid dig en stund.Hon gick och la sig Och jag kom efter och smög ner mig i sängen och la armen om henne.Öhhh... trodde jag. Vaknade värkande, öm, stel (är ett värkande kröckel just nu.) av att sambon kramade om mig och frågade varför jag låg i dotterns rum och kramade om hennes stora Docka. hahaha.... Vad säger man det var mörkt täcket var fluffigt & jag var så in i Nordens Trött   Så rackarungen hade lagt sin docka där erkännde hon och själv gått & lagt sig hos pappa "Det var ju mysigare där" var svaret.  Skrumpfff.... barn....  

Det är hutlöst med saffran - jag handlade ett paket för några veckor sedan till Paella för 36 kr. Jag älskar saffran och använder den ofta i mat (jag är en bedrövlig bakare) och igår blev det fiskgryta med saffran i. Men nu för tiden får man snåla och det blev bara ett halvt paket i grytan.

Saffranspajen såg mumsig ut - önskar jag vore en "bullmamma". Bakar väl en paj eller enkel kaka någon gång ibland när man väntar besök, men aldrig annars. Bullar har jag nog aldrig pakat
  • Mimmi 71

Prinsessan Leia skrev 2009-11-26 10:47:05 följande:

Pums, vila får man göra efter jul men idag ska vi ha party på en favorit butik, Förr & Nu så massa mys shopping och tilltugg!!!!
    Så trevligt! En favoritbutik (om det nu är i Skövde du menar) som besöks allt för sällan Har mina rötter några mil därifrån, Vara närmare bestämt.
  • Mimmi 71

Tyckte jag kunde unna mig lite ledig eftermiddag och får istället jobba ikapp ikväll Det är bra med ett fritt jobb ibland samtidigt som man aldrig kan smita ifrån arbetsuppgifter, det är ingen som gör mitt jobb när jag inte är där.

På väg hem blev det en tur förbi Åhlens och en hjärt-stake fick följa med hem tillsammans med lite nyshoppad julblommor (amaryllis, hyacinter och vita julstjärnor). Nu är det lite adventspynt som gäller och stämningen är på topp med Jill Johnssons julskiva

• Mimmi 71
    Pums skrev 2009-11-26 17:42:26 följande:
    Trots 4 timmars sömn inatt så har jag farit fram som en virvelvind idag och gjort massor!Städat, pyntat, varit i skogen för att bara nämna några saker.Men nu efter maten och när jag satt mig ner för att kolla in här så kände jag hur trött jag var.Blir nog tidigt i säng ikväll....På tal om ljus. Idag sken solen lite lite grann och under den stunden for jag fram och tillbaka över huset för att hinna ta lite kort på sånt som jag länge velat visa er.Men tvivlar på att de blev så bra för jag var så stressad.
    Jag fick också en hel del gjort igår, däribland ett besök i skogen med lillemannen för att få till lite billigt pynt. Så härligt!

Nu finns det lite granris, blåbärsris och mossa tillsammans med mysiga adventsstakar/stjärnor.

I eftermiddag blir det gardiner
  • Mimmi 71

Villa Nordåker skrev 2009-11-27 06:23:37 följande:

Fotat mycket med nya kameran?
    Nej, tiden har inte riktigt räckt till. Igår fick den iallfall följa med till skogen, men jag har inte hunnit föra över vilderna. Blev de bra så hamnar nog ett och annat i bloggen. Jag har inte heller hunnit testa videofunktionen. Det är ju egentligen helt makalöst att hinna med att testa nya sker Det jag redan nu kansäga är att den är både mindre och lättare och dispalyen är helt fantastisk jämfört med 45E

Du får ha en underbar dag i Göteborg! Var på Liseberg ifjol och hoppas ännu att tiden skall räcka till ett besök i år också
  • Mimmi 71
    Daggdroppen skrev 2009-11-27 09:00:20 följande:
    Jag bakar på bordet och flyttar. Har ett SUPERRECEPT på deg som man får tunna men fina kakor! Jag kan skriva ner det då jag får tid!

Ska kika närmare sedan Jag har ett nytt hastigt inlägg. Blev lite glatt överraskad för en stund sedan...lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.com/
    Det är en härlig känsla att se alla framsteg, och om de består av gångsteg så är det helt fantastisk!
Svar på tråden Vita hem