• Peak

Vita hem

var hittar man snygga barnskor, lite annorlunda? Trött på de vanliga butikerna som finns här i stan...finns det inte lite snygga skor någonstans? Jag gillar ju iofs sneakers men förutom det? Såg några roliga häromdagen från ett spanskt märke, Garvalin.

• Peak
    mage06 skrev 2009-12-08 15:02:22 följande:
    Peak: Angulus, Bisgaard och Vincent har fina skor tycker jag. Är det finskor du är ute efter eller? Här finns de danska skorna, 50% på Angulus var det visst www.ajabajakids.com/shop.asp&brand...
    ja de var snygga, tänker på sådana typ vanliga vardagsskor men här i stan finns det Din sko, Wedins och sen är det inte så många fler som har barnskor så det finns inte så mycket att välja på...
    Hur ser man att det är 50% på angulus?
  • Peak
    mage06 skrev 2009-12-08 16:30:40 följande:
    Måste bara visa det här också, som jag VERKLIGEN ville ha men Tradera är ju helt crazy bananas när det gäller priser ibland... www.tradera.com/Aldre-Charmigt-Skap--auktion_...
    åh vad fint, men skulle inte betala den summan för det! Vart hittar man sådna fina möbler, tycker jag letar på blocket jämt men hittar aldrig något fint! Skulle vilja ha något liknande eller klädskåp eller så...

PUMS - vilka fina texter du har på möbler och annat hemma! Använder du schabloner eller hur gör du?
  • Peak
    numberone skrev 2009-12-09 12:56:39 följande:
    *iiiih* sötnosen!!! Gekås är bra....
    japp Love it!
    Arctura skrev 2009-12-09 13:11:19 följande:
    Mage - vi har en overall från Ge-kås har inte börjat använda den än men jag tycker den är sååå snygg!!www.familjeliv.se/hem/peak/gallery/phpfmnhz
    a.... Åhhhh vill också handla på ge-kås.... kommer nog aldrig komma dit som det känns!! Har ju typ 70-90 mil dit el nått:( de verkar ha en del fina grejjer!! Overallen är jätte fin!!
    Ja vi har väl ca 40 mil och jag tycket det är jobbigt!
    mage06 skrev 2009-12-09 13:24:06 följande:
    Den ser jättefin ut! Åhh, jag som har miljoner mil till Ge-kås (och helst inte vill sätta min fot där heller ) Gillar att den var enkel...är den brun? Vad kostade den? Någon som bor granne med helvetesaffären?
    ja jag gillar också enkla, rena (haha i dubbel bemärkelse) barnkläder så när jag hittade den här overallen knep jag en på en gång. Den är svart med röda detaljer, minns inte priset men väldigt billig! (den ligger på vinden så jag orkar inte klättra upp där nu ) Men kan det vara runt 300 kr (högst skulle jag tro)
  • Peak
    Pums skrev 2009-12-16 07:31:23 följande:
    Igår var jag i Fanny och Alexanders kvarter! Nytt i bloggen snovitadrommar.blogspot.com/
    tror det var här i tråden jag frågade dig om dina fina tester på möbler hemma, men om du svarade så har jag missat det....
    Använder du schabloner eller hur gör du? Jättefint iaf!
  • Peak
    Pums skrev 2009-12-16 19:10:10 följande:
    Jag har nog missat att svara! Ledsen! Funderar på att göra ett inlägg i bloggen för att visa hur jag gör, många undrar. Jag skriver ut den texten jag vill ha på ett vitt papper på datorn. Sen vänder jag på pappret och fyller i  med blyerts själva konturerna från skriften. Sen lägger jag texten där den ska vara på möbeln och liksom trycker av den med hjälp av att gnugga med blyertsen på framsidan. Då har man sen en svag kontur att gå efter så man kan fylla i med pensel och färg. Det går ju att göra så här med alla möjliga typsnitt på datorn så då får man mer variation än med schabloner, dessutom billigare. Men det är ju lite piller göra så det beror ju på hur mycket energi man orkar lägga ner.
    okej, jag är med Jag målar tavlor med namn på och jag använder kalkerpapper, de finns att köpa i olika färger, ljusblått har funkat bäst för mig (på vitt trä), har även vitt men det funkar dåligt (iaf på obehandlat trä - ej hyvlat) så det använder jag när jag ska ha texten på svart underlag. Jag skriver också ut det typsnitt jag vill ha, och sen för jag över det på smörpapper och sedan lägger jag kalkerpappret under och fyller i och målar sedan.
  • Peak

Villa Nordåker skrev 2009-12-17 13:04:27 följande:

Helt OT. Om en stund ska jag iväg till VC. Jag har fått en stor böld, precis under örat på käken. Jag får sådana emellanåt men inte så här stor som denna. Jag skulle vilja ha en remiss till en hudläkare, är trött på att vara 30år och få bölder och "underjordiska finnar" som värsta tonåringen.
    jag har haft p-spruta och har också fått "bölder" i ansiktet, inga finnar som går att klämma ut utan det är som infektioner under husen. Hudterapeuten jag går till sa att jag inte producerar så mycket talg så det är inga vanliga finnar utan vi kom fram till att det antagligen är sprutans fel som trycker i en så mycket hormoner, dels vid ett tillfälle (alltså koncentrerat) och så är det större mängd hormoner i p-sprutan än tex piller... så jag har bytt nu i dagarna och ska se om det blir bättre!
  • Peak

Villa Nordåker skrev 2009-12-17 18:38:08 följande:

Min syster har haft p-stav och då fick hon många bölder/finnar. Jag misstänker också att det är hormoner som spökar för mig även om jag använder kopparspiral. Jag har PCO och har bara haft mens två gånger sen jag födde Jacob april-07. En gång var i april, två månader efter att jag slutat amma och då fick jag en böld innan och så hade jag mens för tre veckor sedan.
    ja skumt det där vad man gör med kroppen egentligen Jag har inte haft mens på över 3 år men jag är nöjd Har hemsk mensvärk också så det är inget jag vill ha igen!
Svar på tråden Vita hem