• mariaw

Vita hem

Hej allesammans!

Vi har också kungsgran pga av att den barrar mindre, vi köpte en igår som fått tina i källaren och den luktar faktiskt mer än jag kom ihåg{#lang_emotions_smile} Vi har också mestadels gammalt julpynt, köpte på auktion för några år sedan gamla röda julkulor med guldfärgad dekoration, 24 st för 100 kr och de är så fina... Kanske att man skulle göra några strutar som du, Anton gjort. Såå fina! Karvade vår kungsgran i foten för något år sedan och den klarade sig fint. Vi behövde dock inte karva så mycket...

CamillaR: Härligt att åka utomlands!

Visar idag lite blommor i bloggen, de flesta julblommor...

www.
  • mariaw

Pums: Vad tråkigt för er! Hoppas som sagt på snabbt tillfrisknande...

Lindaiv: Målar också större ytor med vanlig färg eftersom färg i sprayflaska inte är så dryg. Men mindre ytor och svåråtkomliga ytor fungerar bra med vanlig sprayfärg, brukar handla på Cheapy för 39 kr flaskan...

Mage06: Tycker också att vi lever i ett övermaterialistiskt samhälle och vi har uttryckt till våra nära och kära att vi helst vill att varje person ska ge ca 1 paket till barnen (vi ger bara barnen) och resterande i ex presentkort, pengar till sparkonton m.m. Helt valfritt hur våra nära och kära vill göra, men vi har gjort så sedan vår äldsta kom för 4 år sedan och det fungerar bra...

CamillaR: Är också sugen på en ny kamera och berätta gärna hur du tycker din nya fungerar efter utvärdering och resa utomlands. Inte heller avis...{#lang_emotions_wink}

Tips: Flera butiker har mellandagsrea och på www.elsashem.se finns rea på de fina tvättburkarna i zink för 415 kr och fina zinkschabloner i siffror också nedsatt pris...

Här verkar barnen ha tre dagars feber, vår minsta på 19 mån insjuknade dan före dan med hög feber och är nu jätte prickig och storasyster har sedan igår haft hög feber. Tråkigt att inte kunna vara ute och åka pulka och vi hade också tänkt att gå på bio... Men, de tillfrisknar nog snart...

• mariaw

Miss Goldie: Har en KA med 300 W och den klarar normalstora degar galant. Har bakat allt från kanelbullar, olika matbröd och lussekatter utan några problem. Som sagt normalstora satser, men vill jag dubblera köper jag en degbunke till. Den nuvarande degskålen rymmer nog också lite större degar, men inte dubbla normalstora. KA är ju dyra, men jag resonerade som så att de flesta andra assistenter vill jag inte ha framme utan de får isåfall stå i skåpen och används då mer sällan. Har erfarenhet av en äldre Elektrolux maskin som läckte så min KA är ju ett stort lyft{#lang_emotions_smile} Är jätte nöjd med min KA som är av Artisan modell...

• mariaw

Anton: Trist köpare och konstigt argument till uppskjut av kontraktskrivning... Förstår om du blev sur, även om vi andra kan skratta lite åt dessa konstigheter{#lang_emotions_smile}

Peak: Halsfluss läker oftast inte utan penicillin eftersom den orsakas av en bakterie. Även om den läker kan den senare ge infektioner i andra delar av kroppen och rekommendationen och behandlingen är därför penicillin! Konstigt råd från sjukvårdsrådgivningen... Krya på dig och även du Miss Goldie!

Ang Vita hem träff så tycker jag det är en jättebra idé. Göteborg eller Stockholm är vilket som...

Nu jobbar vi på insidan av utbyggnaden och jag skulle bli jätteglad för tips ang badrumsinredning. Vitt, enkelt och en stilren miljö... Ritning finns i bloggen med fina badrumsmiljöer från företag jag känner till...

• mariaw

Kul att läsa om inredningstrender och dyl...

Fluff: Svarar dig här istället för bloggen:
    Dessa nätbutiker säljer Willow tree:
    http://www.vildaanglar.se/
    http://www.amuletten.net/index.php?cPath=47_173

Vad gäller recept på efterrätter kommer min favorit, inte så svår sommartårta, passar i alla lägen och vill man lyxa till det passar jordgubbar ovanpå... Tårtan smakar som en gräddig cheesecake
    http://www.recept.nu/1.152989/leila_lindholm/kaka/agg_mejeri/inte_sa_svar_sommarglasstarta

Nu ska jag snart handla lite mat och under dagen fixa en ljuskrans jag nyligen köpt och hänga upp på glasverandan. Ikväll ska vi hem till Anton och co på middag, ska bli jättekul!

• mariaw

Gott nytt år allesammans! Tycker man i början av ett år är förväntansfull inför vad det nya året kommer att innebära... Hoppas på en del resor och mitt nyårslöfte blir nog att försöka ge LCHF en chans. Har ni några nyårslöften?

Idag har vi varit på lilla spöket laban på bio hela familjen och vår minsta på 20 mån satt faktiskt stilla. Ursöt film, kan rekommenderas...

Pums: Krafterna kommer säkert snart tillbaka, du som är så driftig{#lang_emotions_smile}

Anton: Tack för igår, supertrevligt! Våra små sov oxå till nio så vi är skapligt utvilade vi med... Plusfunktionen ska nu vara gratis, min gick ut i slutet av nov, men de verkade kostnadsfritt ha förlängt den eftersom jag inte sett skymten av någon räkning och tjänsten ändå fungerat...

Villa N: Vet att du provat LCHF, har du några boktips?

Nya vinterbilder i bloggen- bla en frostig glasveranda...

• mariaw

VillaN: Tack för länkarna! Ska göra ett försök att äta sådan mat mer. Maken har länge proppsat på ägg och bacon som måltid och han är allt annat än överviktig.

Anton: Följer gärna med på en loppisrunda imorgon. Lek- och buslandet låter oxå kul, men jag jobbar imorgon natt med start kl 18 så jag behöver vila lite innan{#lang_emotions_smile}

Fröken Vit: God fortsättning till dig med! Ser att Anton redan svarat på din fråga...

• mariaw

MalinS: Indiska har fina glas som jag köpt förut för ca 20 kr st, de är vitfrostade och fungerar i alla årstider. Också hållbara...

Nu har jag också bytt signatur, mwe är en jobbsignatur och vid registrering till familjeliv tidigare tänkte jag inte så mycket på att signaturen skulle visas vid varje inlägg...

• mariaw

Hej allesammans!

Idag har det blivit en loppisrunda... Även om den loppisen som för det mesta har bäst utbud var stängd blev det ett fantastiskt inköp- en Gunghäst till barnen av äldre trämodell (liknande den Pums har) och bara för 150 kr. Bilder kommer...

Idag har delar av julen åkt ut och jag längtar efter ljusare tider. Har köpt en krokus och pärlhyacinter som får verka som dekoration i väntan på våren...

Vad har ni andra för er idag?

• mariaw

Kul med en träff. Jag kan troligtvis den helgen.

MalinS: Du som kör LCHF, hur mådde du i början? Jag har sedan nya året kört den rättså hårt och det är rättså jobbigt. Är törstig som bara den och känner att blodsockernivån ligger rättså lågt...

Fluffiga: Tråkigt med din lille... Kan ta många dagar innan en stukning lugnar ned sig tyvärr. Bra att ni fått det röntgat. Hoppas det går fort över!

Idag visar jag årets första loppisfynd i bloggen, en bedårande gunghäst. Det var Anton som först såg den under lördagens loppisrunda, så det är bara att tacka{#lang_emotions_smile}

• mariaw

Hej allesammans!

Här är det full rulle med en liten vilding som vill hjälpa till med allt i köket...
    Här hemma möblerar vi inte om så ofta eftersom huset än så länge är litet och alla rum är rättså självklara vad gäller vilket rum som ska vara vad. Får väl se när utbyggnaden blir klar. Nu ska vi sätt upp spånskivor på insidan i utbygget och när taket är lagt kan vi börja måla och göra klart...

Tack för ditt svar MalinS ang LCHF. Har nu kört en vecka, gått ned 1,5 kg och börjar må riktigt bra...

Fluff: Gott recept du lagt ut! Ska kommentera, men här kommer bloggar med recept jag förut besökt...

http://kladdkakerecept.blogspot.com/

http://bakalitenkaka-tove.blogspot.com/

• mariaw

Number one: Grattis till förlovningen!

Leia: Tråkigt med bemötandet, men bra att du fått hjälp idag. Då tillfrisknar du säkerligen snart... Jag har nyligen beställt schabloner från www.gardsromantik.se De har siffror och bokstäver stora som små, chic antique... Väldigt fina och jag har några projekt på g att prova dem på...

• mariaw

God kväll!
    Har läst tillbaka i tråden och skickar även jag en styrkekram till de som behöver det{#lang_emotions_smile} Alla familjer har sitt och ibland mår man nog bäst av att bryta helt med förhållanden man mår dåligt av...

Ang LCHF har jag använt kosten i 10 dagar, gått ned 2,5 kg i vikt och mår bra. Visst sug kvarstår ibland som tex igår då barnen åt godis, men suget var inte så stort som det brukar. Som sagt strävar jag inte mest efter viktnedgång utan efter att må bra, men viktnedgången är förståss välkommen efter två barn och ca 5 kg kvarvarande extra mammakilon...

I helgen har min syster varit på besök med sin familj, jättekul, men också skönt när man får ro om sig själv som familj en stund. Granen och det mesta pynt har också fått åka ut...

Villa: Imponerande att ni håller i er träning! Även inspirerande...

Miss Goldie: Har hört att man kan frysa tyg med tuggummi på, det är lättare att skrapa av det då. Aldrig provat själv dock...

Svar på tråden Vita hem