Inlägg från: Amelié77 |Visa alla inlägg
  • Amelié77

Vita hem

Jag tycker det är helt okej att vi diskuterar annat än inredning här i trådne också!

Fluffiga - skööönt att han fick vaccinet nu! Jag funderar också på att ha Agnes hemma från dagis åtm. nästa vecka. Farmor och farfar kanske kan hjälpa att sköta henne, för jag kan nog knappast vara borta så länge från jobbet. Minns inte om jag skrev i den här tråden att 13 av 20 barn på Agnes dagisavdelning är hemma pga. förkylning. Vet dock inte hur många av dem son har svininfl. (om nån alls har det).

• Amelié77

Hej på er!

Jag skulle helst av allt hoppa direkt till 1:a maj eller nåt...jag känner inte alls för att julpynta i vår nuvarande lägenhet. Vill bara flytta in i HUUUSET! Men säkert blir jag liiite pyntsugen i december hoppas jag.

Igår var vi och kollade på tapeter, hittade en annorlunda tapet från Galerie. Kolla här:
    www.selectwallpaper.co.uk/store/galerie/memories/galerie-memories-eu4693-/prod_54354.html
    Jag vet bara inte om den passar som fondvägg...den är ju ganska mild och inte så starkt mönstrad som en fondvägg oftast brukar vara. Det är frimärken, poststämplar och lite ornament på den. Plus olika byggnades, typ Eiffeltornet, Big Ben och sånt. Tycker den är jättesnygg på nära håll, men jag undrar om den blir FÖR intetsägande på långt håll - bara ett beigebrunt "hopkok". Vad tror ni?

• Amelié77
    versan skrev 2009-11-10 12:13:59 följande:
    Jag gillade den helskarpt. Men kan man beställa den på en vanlig färgaffär eller måste man beställa den över nätet? hihi... funderar själv på att sätta den i vårt gästrum nu som fondvägg MYYYYYYSigt. 
    Jag hittade den i en lokal tapetaffär igår, så den går att få tag i här. Jag bor ju i Finland så jag har ingen aning om den finns i Sverige. De hade bara 6-7 rullar kvar så jag får skynda på att bestämma mig nu!
  • Amelié77

Vi ska ha det här soffbordet på övre våningen i TV-rummet.
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=186889&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
    Men nu söker jag efter en tv-bänk som passar till bordet. Nån som har några tips? Gärna med kryss, men det behöver inte vara det.

• Amelié77

Nån som har tapetserat en fondvägg med den rosa Kaspar tapeten från Sandbergs? I så fall skulle jag väldigt gärna vilja se bilder. Eller har ni tips på andra tapeter i likadana färger, gärna rosavit-randiga. Jättesvårt att hitta såna. Jag vill ha en mjuk rosa nyans, inte kall. Och ränderna ska vara ca 5-6 cm breda.

• Amelié77

numberone - Åh nej, vad jobbigt! Hoppas hon blir frisk nu med rätt antibiotika!

mage06 - jaaa, jag vill bara hoppa över 3-4 månader så vi kan flytta in i huset nu!

• Amelié77

Jag har sett en bild nånstans där man hade toapappersrullar i en stor korg av luffarslöjd. Nu skulle jag vilja ha en sån korg, menjag vet inte hur stor den borde vara. Nån som har tips på var jag kan hitta nån som är tillräckligt stor för att rymma 3-4 rullar?

• Amelié77

Tack för tipsen Villa Nordåker!

älsklingsdockan - japp, det var nog i din blogg! Har du nån aning om hur hög din korg är och vilken diameter? Vore bra att veta så jag kan bilda mig en uppfattning om hur stor den bör vara för att det ska rymmas några rullar där.

• Amelié77
    älsklingsdockan skrev 2009-11-11 11:33:51 följande:
    Mätte den nu för ett mer exakt svar.. Den är ca 23cm i diameter nertill och 32cm upp till. Och har en höjd på 17cm. Får ner en 7-8 rullar i den. (Är väl ett paket, kan jag tro).
    Tusen tack!
Svar på tråden Vita hem