• Juleja

Vita hem

Vi var på väg till ikea igår, men det blev aldrig av. 2 timmar i bil i snöstorm med systers lilla bebis, nej tack. Så det får skjutas på framtiden lite.

Jag möblerar om väldigt sällan. Jag är så kinkig med saker och ting så när jag väl satt ut dem är det mycket tankekraft bakom, för att det ska vara optimalt, så där blir saker oftast kvar. :)

• Juleja

Jag hoppas på såna erbjudanden där man fårn en vara på 50% så får jag väl engagera familjen så jag får två bordslampor och en golvlampa :)

Mannen tycker vi ska vänta med att köpa saker till vardagsrum sov tills vi ska renovera där. Men jag vill jag ha nu! Jag är så kräsen så när jag hittar nåt jag vill ha, är det the end of no return oftast. Men jag kan erkänna att visst har vi en del bråte som ligger i källaren som förmodligen aldrig kommer se dagens ljus {#lang_emotions_innocent}

Tror jag måste lufta sonen lite idag, jag har ju varit alldeles för tråkig enligt honom nu de sista dagarna. Men jag tycker också det hade räckt med -5. Nu kan man ju inte göra snögubbar.

• Juleja

Anton:
    Ja herregud. Jag är superlycklig att sonen nu börjar kunna försvinna lite i sin egen värld korta stunder och leka lite själv. Ska bli skönt när dagis börjar igen på måndag!

• Juleja

Jag har lite funderingar på att sy oss en Fatboy, att ha i vardagsrummet. Vad skulle ni ha valt för tyg? Är inte jätteförtjust i imiterat skinn. Det finns ju halvpanama, men vi har just nu ett sånt överdrag på soffan och det noppar sig ju.

Jag vill ju det ska tåla en hel del. Dessutom vore det ju fint om kunde "torka" av om barnen kladdar, eller om man vill ta ut den på altanen på sommaren.
    Vad tror ni?

Jag har ju bara en vanlig symaskin.

• Juleja
    Prinsessan Leia skrev 2010-01-07 15:30:01 följande:
    Number one GRATTIS!!! å vad mysigt det låter...minns så väl vår dag, snart 10 år sedanva på akuten igår kväll/natt. Fick så ont i lungorna så maken tvinga in mig...efter 4 tim i väntrummet skicka ssk hem mig utan att jag fått träffa en läkare. De skulle inte hinna med mig förrens tidigast vid 6 på morgonen och va det inte bara lite ångest jag kände...rasande vart jag. tårarna forsa. ingen som tror en bara för man har stämpeln ångest i pannan. Åkte ner till VåC idag o då fick diagnosen Lunginf. den svårare sorten.btw vart har ni beställt era schabloner?
    Men fy f-n så arg jag blir!
    Skönt för dig att du fick hjälp på VC men hur många har inte vågat gå dit då? Efter att ha fått nobben på akuten. Gah!
    Jag blev utskälld på KS-akuten en gång, om att jag minsann inte borde ta upp deras tid typ. Men sen fick de be om ursäkt när de såg remiss från VC och resultat av lungröntgen (hade då gått med svår lunginflammation i 3 mån)
    Precis som Fröken Vit sa Man måste vara frisk för att vara sjuk idag.
  • Juleja

Jag är inte så mycket för superlantligt eller helvitt och shabby är inte min melodi. Jag gillar lite ruffare stil. Och brunt.

Jag tror att svart fot med annan skärm kan bli kanon!

Gud va duktiga ni är som tränar så! Jag känner mig kass. När dagis börjar igen så ska jag verkligen försöka ta tag i det. Usch, det behövs verkligen!

• Juleja

Jag sänder en tanke till alla som har det jobbigt just nu! <3

Jag brukar må dåligt nu för tiden, arbetslös och allt. Men idag har jag haft en toppendag! :)
    Och jag tror att jag kanske är gravid... Spännande!

Svar på tråden Vita hem