Vita hem
Gnosjö, där har jag varit mycket som liten, hade mina kusiner boendes där.
Oj vilket fint kök i sekelskifteshuset! Underbart!!
Har nytt i bloggen idag:
http://snovitadrommar.blogspot.com/
Känn som om många bloggar knasar idag. Försöker själv läsa runt lite på andras sidor och inte alltid jag får upp det. Och sen kan jag inte lämna kommentarer hos vissa.
Nån mer som märkt att det är problem i bloggeriets värld idag?
Hej på er!
Ja det verkar ha varit mycket bloggstrul idag, kanske spöken som går lös....
Vem tänker ni på denna alla helgons helg? Någon ni saknar?
Jag tänker mycket på min morfar som gick bort nyligen, saknar honom i massor.
Hej på er alla!
Skummat igenom lite här som snabbast.
Miss Goldie, kan ordna bilder på hur vår nedsänkta sten ser ut framför vår kakelugn imorgon kväll, för mörkt för att ta kort nu.
Stenen är relativt nyinsatt men kakelugnen är hundra år gammal och har funnits i huset sen det byggdes. Men den är inte rund utan även den rektangulär och underbara tre meter hög.
Idag har vi varit på antik mässa, det var super kul!!! Massor att se! Lite småinköp gjordes men dock inga stora. När man vet vad man kan hitta på loppisar och auktioner så känns inte mäss priser så lockande som ni säkert förstår.
Och jag har sovit bra inatt!!
Hade en HELT datorfri dag igår, var riktigt skönt faktiskt.
Var nog bra för då slappnade jag av och kände efter hur trött jag var och somnade som en stock strax efter åtta på kvällen!!
Sov sen i tio timmar!!
Kommer inte ihåg sist det hände!
Nytt i min lilla blogg!!
http://snovitadrommar.blogspot.com/
Det verkar vara så många sjuka nu här på tråden, både barn och vuxna.
Hoppas att alla kryar på sig.
Har precis badat lillen och det ser nog ut som även jag har badat med kläderna på.......
Min man står i garaget och målar lite möbler.
Tyckte det var hans tur då det mest varit jag som hållt i penseln sista tiden.
Vi måste temporärt byta ut vårat vardagsrumsbord.
Nu har vi en underbar gammal kista som är väldigt stor. Problemet är att det är vassa kanter som inte går att täcka in på något bra sätt.
Vi har köpt ett "tråkigt" bord på loppis och tanken var att använda det tills lillen blir större och inte lika "klumpig".
Senast idag lekte han och ramlade mot kistan och drog upp en reva på ryggen ca 1 dm lång.
Så det får bli ut med kistan och in med ett vanligt bord.
Barnsäkerheten framför allt.