Amelié77 skrev 2009-11-19 07:59:28 följande:
Tack för era synpunker om huset! Kul att höra att ni gillar planlösningen. Det tog mååånga timmar att få fram precis det vi ville ha. Från första början ville jag ha matsalen mellan kök och vardagsrum. Sen ville jag även ha en walk-in-closet i anslutning till sovrummet - och det har jag nu! Jiihaa! Tror nog att det blir vit vägg bakom kakelugnen och sen en randig tapet på väggen mot datarummet. Vi hittade en fin tapet igår som är vit i botten med ränder i guldbeige.
Åh, walk-in-closet...vem vill inte ha det *suckar*. Något annat jag absolut har bestämt att jag vill ha om jag får rita mitt eget hus någongång är mitt eget badrum i direkt anslutning till sovrummet! Vi har alldeles för få badrum i Sverige

Min kusin (som iof är amerikanska) bodde länge i London, de hade 4 badrum i ett av de husen jag besökte och 5 i det andra. Barnen varsitt, hon ett och maken ett...me like a lot! Förresten kan du se kakelugnar i min blogg under inspiration med olika färger bakgrund och golv

Tjock kulan skrev 2009-11-19 09:19:09 följande:
Åh vad vackert, men helt fel avstånd för mig som är skånetjej . God morgon föresten Här e det grått o trist men ingen storm i alla fall som igår då Alice rutchkana höll på att blåsa bort :-O. Vet att vi prata om digitala systemkameror av o till i tråden. Har en Nikon D 40 själv som jag e super nöjd med. Men nu skulle jag vilja bygga på den med en ny o bättre blixt. Minns att någon tipsade om en bra blixt för billig peng, kan det ha varit Sigma....Hoppas på att någon kan tipsa om vad det var eller ge ett annat förslag på bra blixt. Tack på förhand
Hej skånetjejen! Allt bra förutom att ni håller på att blåsa bort?

Vad har du för objektiv? Jag har inget konkret förslag på blixt men skulle absolut satsa på en vridbar så du kan slå den mot en reflexskärm, vägg eller tak för lite mildare resultat. Jag är annars stark motståndare till blixt, tar hellre suddiga bilder, eller blir det gult av elsljust går det ju att ta bort i redigeringsprogrammen

Hoppas ni har det toppen!
Jättefint! Synd att jag inte har plats för det är inte alltför långt bort för mig...
Solen skiner...sken...är redan på väg bort tror jag...Men det är ljusare än tidigare. Får se om jag får lust att fota lite