Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem

Ari Gold skrev 2009-10-29 20:54:28 följande:
    DESPERAT GARDINFRÅGA:Jag söker grön/vt-rutig hissgardin (alt. emtervara) med _små_ rutor. Vet att jag sett någonstans men vart?Någon som vet?
    Tror det fanns tidigare på Ellos eller Jotex men nu såg jag inga.
    Kolla på Stoff och still efter metervara,
  • Sagalin

God morgon???

Jacob har fått hög feber och en hemsk hosta i natt. Han somnade tidigt igår men vaknade kl 22. Efter det har han sovit i min säng, eller sovit och sovit vet jag inte om jag kan  kalla det. Han hostar, dricker och blir lite ledsen om varanat.
    Tog febern vid 04.30, den visade 38,9.

Nu sitter vi i tvsoffan, det blir lättare att andas för honom då.

• Sagalin
    K a j s a s skrev 2009-10-29 21:19:29 följande:
    Gummsan82 - det är jätteskönt att motionera. Började satsa hårt i somras. Har motionerat 8-10 timmar i veckan nu. Det ger resultat. Har aldrig varit så frisk förut. Det var väl ungefär den tiden jag la på min blogg och försäljning av mina verk tidigare. bättre att lägga tiden på sin hälsa istället! Gud, så käck jag låter. Inte meningen!
    Vad träna du för något?
  • Sagalin
    K a j s a s skrev 2009-10-30 17:39:18 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-10-30 13:26:13 följande: Jo LIsa Bengtsson för MAIRO står det ju. Tänkte aldrig på hennes namn, utan bara på Mairo när jag köpte det.

Eftersom hon är från Gnosjö så har man lite koll på hennes design.

Jacob har 40graders feber och hosta. Det kanske är svininfluensa?!
  • Sagalin
    Pums skrev 2009-10-30 18:07:58 följande:
    Nej men usch vad jobbigt, 40 grader, inte att leka med...
    Fast hans allmäntillstånd har varit ok idag.
    Han har varit uppe och lekt med Saga. Nackdelen när han är sjuk är att han blir så mammig och vill att jag ska bära honom hela tiden eller sitta med honom i knät. En stund går bra men inte hela dagen.

Nu somnade han jämte mig i soffan.
  • Sagalin

I eftermiddags satt jag och barnen och tittade på Leila bakar på tv4 play. Jag och Saga sa att vi skulle önska oss en Kitchen Aid i julklapp av tomten. Förrutom att de är snygga verkar de smidiga att baka med och sen skulle jag vilja kunna baka bröd.

• Sagalin
    K a j s a s skrev 2009-10-30 18:44:50 följande:
    Villa N - Usch då! Skönt att han ändå mår hyfsat. feber och hosta kan ju vara H1N1, men vet ju inte. Min lilla dam fick just feber också. Hon har hostat och snorat i 3 veckor, lite rädd att det blivit en bakteriell infektion nu. Får väl avvakta och se hur det går.
    Jag blir lite misstänksam eftersom han fick hemsk hård hosta helt utan förvaning.

Hoppas M krya på sig.

Har T börjat första klass i år?
    Pums skrev 2009-10-30 18:46:18 följande:
    Ja det kan bli lite tungt för ryggen och man blir lite låst.Gnosjö, där har jag varit mycket som liten, hade mina kusiner boendes där.
    Aha.
    Jag flyttade hit för 9 år sedan när jag blev sambo med min man.
Svar på tråden Vita hem