Inlägg från: Prinsessan Leia |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Leia

Vita hem

Mimmi & Peak
    denna affären är nyöppnad i tibro! helt sagolik
    måste missat den helt när den fanns i skövde för aldrig hört om den..

• Prinsessan Leia

SÅ typiskt
    här sover 2 barn borta, en lugn tjej hemma som roar sig själv och som älskar att få hjälpa till. Maken förvisad till Tyskland och så mår jag Piss...
    suck
    jag som skulle hunnit städa och pynta så man vakna till ett fint rent hus
    hoppas smärtan är borta i morgon så då får vi ta det i ottan.

• Prinsessan Leia

Förbluffad över mig själv
    Vaknade i ett mkt kyligt hus i morse, vi sov gott ända till nästan nio. (hon den stora sover aldrig länge)
    hmm kliade mig i huvudet, gick ner och kollade brännaren Jo men visst så lyser den RÖTT dvs den är trasig
    hur gör jag nu??
    kavlar upp ärmarna och sätter tänderna i ngt jag aldrig ens ögat på förut, en snabb genomgång av maken i mobilen
    Och tror ni inte att jag fixar det?! skruvade isär den och kollade vad som kan va fel, skruva ihop, köpte delen, skruva isär, bytte delen, skruva ihop!!!
    Attans va duktig jag är
    Nu tuffar den för fullt och värmen infinner sig!!

Så nu kan jag ngt mer på min merit lista
    *stolt*

• Prinsessan Leia

Bara suger åt mig kommentarer om vårat hem ,som äntligen börjar ta form.
    Visst får massa av vuxna "åå va fint"
    MEN vuxna säger ofta saker bara för att säga ngt och jag vet sedan tidigare erfarenheter hur falska vissa kan vara
    men idag så kom 2 KILL kompisar till tjejerna hit och lekte (givetvis efter tokstädning hela dagen) och där står jag i köket och lallar och hör hur Wilma (Den stora) bjuder in killarna i tv-rummet för att visa vår nya soffa o nya bordet...då kommer den ena killens (syskon) kommentar
    ÅÅÅ va fint!!!
    jag smyger mig in och frågar om han tycker det ser fint ut
    JA jätte fin säger han och man ser att han verkligen menar det
    Sträcker på mig som en tupp!
    Pratar sedan med mamman som är en mkt god vän och berättar detta hon frågar då killarna om de tyckte det va fint hemma hos oss och de båda säger i kör JAAA jätte fint, hon frågar efter vi lagt på vad det va som va så speciellt och de glittrar med ögonen och säger Allt, det va så perfekt så varmt så vackert!!
    ååååå vilka härliga ungar
    då kanske jag inte är så usel på inreda ändå som jag ibland tror själv!!

va bara tvungen att få dela med mig av min glädje

Trevlig kväll och godnatt, ska nu joina maken som däckat redan...tufft och resa till tyskland

• Prinsessan Leia

Fluffiga, vi har bott här i 4 år (så länge har jag aldrig bott ngnstanns förutom i föräldrahemmet då)
    men först Nu har jag "hittat hem" när det gäller inredningen Helt och hållet, haft en vitfas förut men då mkt stilren och en svart (hela husetva svart så tänk vad jag fått slita för att få allt glänsande vitt nu)

firat första advent med mys

bäddar nu ner mig, feber och huvudvärk

lite ny shopping i bloggen!

• Prinsessan Leia

brrrr
    snart så, får man fara hem fr jobbet
    barnen har önskemål om att få bada, jag vill sova. Jobbat trots feber och huvudvärk
    i bland är man bra knäpp
    nyfiken på ett paket som låg i brevlådan med mitt namn på...utan avsändare!!??
    spännande kommer slita upp det hastigt..

• Prinsessan Leia

Numberone, visst är det härligt. Vi hann klart vårat vardagsrum precis innan advent!
    sovrummet kvar men det kan vänta till mellandagarna
    måste bara säga att jag älskar bilderna fr barnrummet, sagolikt!!!

• Prinsessan Leia

mimmi
    jag såg en sån fin enkel vit bonad som man kunde hänga små paket i, men minns inte vart Stör mig SÅ mkt
    Så vi tog en nödlösning, en påse (säck) fick agera tomte säck och det gick bra. Men i kväll syr jag nog ngn finare

Svar på tråden Vita hem