Inlägg från: Anton2005 |Visa alla inlägg
  • Anton2005

Vita hem

Här har vi haft en sån där underbar dag där allt går fel och allt går sönder. En propp gick i morse och tydligen slog den ut en huvudsäkring i bergvärmepumpen, vilket vi inte märkte fören efter några timmar då det började bli iskallt i huset. Som tur är fixade sambon det ganska snabbt och lätt men det tog ju ett tag att väma huset igen. Bilen startade inte när vi skulle iväg. Jag trodde att med en ny bil skulle man slippa sånt även om det är kallt ute. Sen skulle vi kolla fläkten i kylskåpet och det är en rätt tung pjäs så när vi flyttade det så sprack hjulet och hela Kyl/frysen höll på att välta över oss.
    Efter det åkte vi hemmifrån för att besöka barnens morfar en stund. Där blev det varmchoklad o massa gott innan vi åkte hem igen.

• Anton2005
    Pums skrev 2010-01-06 19:13:53 följande:
    Tänk vad kallt det är idag, jag eldar för fullt nu när lillen gått och lagt sig för att få upp värmen inne ytterliggare.Hade tänkt kolla runt och uppdatera mig på era bloggar men jag är så trött att det får bli imorn istället.Kram och godnatt på er all goa!
    Gonatt!

Kanske att man är lite galen. Nu har jag bytt plats på alla möbler i 3 rum på bottenvåningen. Jag var ju sååå nöjd när jag gjorde om vårt tidigare vardagsrum till matsal men nu tycker jag inte att sofforna passar i de små rummen och flyttar runt allt igen. Usch va man är jobbig på det sättet. Nu har jag en miljard saker att plocka med här och vet ändå inte om jag är nöjd. Möblerar ni om ofta?
  • Anton2005
    Sagalin skrev 2010-01-06 20:16:48 följande:
    Det går i perioder.Just nu håller jag på att ladda inför en möblering som innebär att det blir många möbler som ska flyttas runt, det får bli till helgen när maken är hemma för det är möbler som ska byta våningsplan och det går inte själv
    Jag trodde verkligen inte att jag skulle vilja ändra igen. Det värsta med de här ändringarna är ju att det blir hål i väggarna där man tar ner saker. Barnens behov ändras hela tiden och jag tror att det kan vara lite därför jag vill göra om och flytta. Den här ändringen gör att jag får lite bättre uppsikt över barnen när de ser på tv men matsalen blir längre från köket vilket är en nackdel.
    Jag får väl fota lite sen så ni får se
  • Anton2005

Nu är det mesta på plats här men småsaker o grejer ligger kvar på borden, usch gillar inte att ta hand om sånt som jag inte ritkigt vet vart jag ska göra av.

Jag ska måla min Granemohylla som vi köpte på ikea. Ska man målla innan man skruvar ihop eller efter? Tänkte att det är smidigt att måla innan man sätter ihop den men på inredningsprogram målar de ju alltid efter.

• Anton2005

God morgon!

Stackars lilla Algot gick och tittade i alla rum i morse när han vadnade och såg så förvånad ut. Bäst att han vänjer sig vid ommöbleringar för det här var nog inte sista gången hi hi.

Sagalin skrev 2010-01-07 06:19:51 följande:
    God morgon!Här började vår dag redan kl 05, Jacob har sovit så oroligt inatt och vaknat flera gånger i natt och varit törstig, jag hoppas inte han håller på att bli sjuk.Jag hade lite funderingar på att åka till Jönköping och Ikea, men det kanske är bättre att åka till helgen när man kan åka själv och maken tar hand om barnen? Risken är att man inte hinner uträtta det man tänkt, man vet aldrig vilket humör barnen är på.
    Åh vad jobbigt att gå upp kl 5, hoppas verkligen inte han blir sjuk. Jag hade väntat med ikea tills jag fick åka själv. Jag tror inte att jag ahde kunnat åka med mina vildar själv, iofs gillar Anton att vara i småland (lekrummet) och leka så när jag tänker efter så kanske det ändå hade fungerat rätt bra :)
  • Anton2005
    Juleja skrev 2010-01-07 07:57:03 följande:
    Åh gud vad jad är frustrerad. Är inne på fjärde dygnet med nackspärr nu. Gah! Jag är ju frisk i övrigt, men kan knappt röra mig. Och så en överaktiv 20 månaders son som krydda. Blir tokig snart.Jag beställde lite från Ellos igår. Inklusive 2 fönsterlampor. Jag köpte två kökslampor på blocket som jag ska spraymåla vita. Så då får sig nog de här också lite färg.www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate...=Jag är supersugen på de här också men det får vänta.www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate...=www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate... - proddet1&pos=Predictor - proddet1 - Pos 1
    Snygga lampor! Vet hur det är med aktiva småttingar. Mina killar är verligen super vilda. Vet att alla säger att så är det att ha barn men jag tror ändå mina är vilare än vad varn brukar vara...iaf den minsta som inte ens kan sitta sitt en halv minut, han bara klättrar, går och springer överallt.
    Nu är sambon bortrest till lördag eftermiddag och jag har räknat med att inte få ett dugg gjort dessa daar jag är själv med barnen.

Idag ska vi till MariaW på lunch och lek, ska bli jätte mysigt.
    Daggdroppen skrev 2010-01-07 07:59:47 följande:
    Åh vad jag skulle vilja till ikea också. Men vi har inget i närheten... Jobbigt med tidiga morgnar.Här har vi julledigt än och dygnet lite på skaft. Barnen har varit uppe lite längre och sover följdaktligen lite längre. Oftast till 9, men idag till ca 8.30 (minns att vi är en timme före er). Nu sitter jag med morgonkaffet. Borde börja svänga tillbaka dygnet till rätt spår före tisdag då dagis börjar igen.Idag har jag inte tänkt ut något speciellt, förutom att vara ute i snön mycket. Och typiskt nog visa termometern - 25. Visst har det varit fint väder och jag gillar att det inte är töväder, men liiite varmare skulle det ju gärna få vara. Det har ju varit så där kallt i flera veckor nu...Jag hade annars Tupperware party igår och jag måste medge att det blev en renässans för TW i mina ögon. Det råkade vara bra erbjudanden och bra värdinnegåvor så nu är jag bra utrustad i köket med bra "maskiner" och andra saker. Ska nog visa dem i bloggen då jag får dem! Dessutom är det ju kul att ha hem folk på kaffe Anton: Hoppas denna dag blir bättre än olycksdagen!
    Tack, dagen har börjat bra iaf för minstingen sov hela natten utan att vakna och det händer knappt en gång i månaden så det kallar jag tur :)
    Jag ser gärna dina TW saker i bloggen
  • Anton2005
    Sagalin skrev 2010-01-07 08:24:53 följande:
    Saga gillar också att vara på Småland men Jacob är ännu för liten att vara där, jag tror de måste fyllt 3år.Nu börja det att snöa här så struntar jag i det.Maken är bortrest idag på tjänsteresa till Danmark och tog då vår Volvo XC70 (fyrhjulsdrift) och lämnade sin tjänstebil hemma, den har framhjulsdrift och nu när jag är van vid fyrhjulsdrift tycker jag det är lite lurigt att köra framhjulsdrivet.Nu har jag bytt till vanliga lampor i fönsterna, så skönt med lite ljus igen.
    Jag har oxå tagit ner stjärnorna nu. Tänk att det är så mysigt att plocka fram allt julpyssel men så skönt när det är borta igen
  • Anton2005

Minnet är bra men kort...läste tebax massor men nu kan jag inte minnas allt jag skulle kommentera :)

Numberone- Stort Grattis till förlovningen!

Mimmi 71 skrev 2010-01-07 20:23:31 följande:
    Fungerar den bra? Är det en dyr variant du har? Jag har spanat på en billigare sort och funderar på om det är något bra och om man kommer att användaden. Jag skulle nog helst vilja ha den i TV-rummet för att kunna träna regelbundet framför TVn. Inser att det inte finns något alternativ än att börja motionera regelbundet för att må bättre och bli piggare.Låter det mycket om den?
    Vi har en brosstrainer som vi köpt på Team Sportia, minns inte vad den kostar mrn den är vi iaf jätte nöjda med

Det tog ett tag innan barne somnade här hemma i kväll men nu sover de äntligen, sambon är i gbg på kick-off och nu är det "the break up" på tv, jag tycker den filmen är så bra :) Läser samtidigt massa om LCHF, har blivit så inspirerad av så många så nu testar även jag som alltid kört viktväktarna innan
  • Anton2005
    Sagalin skrev 2010-01-07 21:33:27 följande:
    Den stora skillnaden med LCHF jämfört med VV är att har du ett sötsug så blir du av med det efter några dagar, med VV så "underhåller" du det i och med att du sparar points till festligare tillfällen.Jag stör mig massor på den reklamen som VV har här på fl om sitt nya program, varför måste de visa en tårta?!
    Ha ha ja varför har de en tårta där? Ja det där med sötsuget håller jag helt med dig om, jag behöver bli av med mitt :)
    Får man fråga hur mycket du gick ner med LCHF?
  • Anton2005
    Sagalin skrev 2010-01-07 21:56:13 följande:
    Just nu har jag gått upp några kilon (ca 3-4 vägrar vågen för tillfället), som jag ska ta itu med hjälp av träningen och går jag ner dem så ca 10kg.Jag mäter mig istället för det är omfånget som räknas vikten är bara en siffra på en våg, eller?
    Så duktig du är. Jag vill gå ner minst 10 från där jag är nu för at känns mig nöjd. Men jag brukar oxå mäta för det är såklart viktigt...vet bara vad jag vägt förut då jag varit ganska nöjd
  • Anton2005

Hejsan!

Här har sambon precis kommit hem efter att ha varit borta 3 dagar. Tack gode gud att han är hemma igen. Internet slutade fungera och efter 1 1/2 dygn utan internetuppkopplin är man ju nästan desperat...helt beroden av datorn ju hi hi. Jag fick inte heller av vispen på Kitchen Aiden när jag använt den...efter min ommöblering här hemma flyttade vi även dvd:n och varken den eller tv-spelet har jag fått igång till Anton. Jag ska nog ta en teknikkurs tror jag

Min snälla systeryster sov över här tills idag och hjälpte mig lite med mina vilda småkillar och i morse passade hon barnen så jag kunde ge mig iväg till 2 loppisar. Fyndade 12 snapsglas och 12 andra mindre glas från iittala helt felfria för 200:-

Nu hade jag tänkt gå på bio med stora killen men han är på tok för trött nu så det får bli i morgon ist. Har sett massa snyggt i flera bloggar som jag inte hunnit kommentera än, får göra det och även läsa tillbaks här senare. Var ju iaf tvungen att göra ett inlägg efter så lååång internetfrånvara ;))

• Anton2005

God förmiddag!

Läser tillbaks lite....en STOR KRAM {#lang_emotions_heart} till alla som behöver det.

mage06- Jag har bara tvättat med ulltvättmedel från maison belle, både de som är från ikea och från babyproffsen. Det har fungerat bra

MalinS-Hoppas du hittar vad du ska ha på IKEA. Ha en bra dag

Här ska vi rensa ur våra garderober, märka kläder pack o fixa inför dagis i morgon. Behöver även städa en del och sen blir det bio med Anton

Svar på tråden Vita hem