Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem

K a j s a s skrev 2009-10-30 19:30:24 följande:
    villa n - Hosta brukar ju komma lite smygande. Går det svininfluensa i gnosjö? Det låter ju nästan som om det skulle kunna vara det. hua! T går i tvåan faktiskt. Hon har blivit stora damen verkligen!
    Jag få se hur natten blir och hur han är imorgon annars får jag nog ringa in till sjukhuset. Typiskt att maken är bortrest.

När man ser hur stora barnen börja bli så får man sig en funderare på hur gammal man själv kan vara.
  • Sagalin
    Bellevue skrev 2009-10-30 19:57:47 följande:
    Måste man ha feber om man har H1N1? Eller är det som att man "måste" ha feber när man har blindtarmsinflammation också? Inte alls alltså.Och är det med plötslig hosta ett typiskt tecken? Min förkylning började förra onsdagen med en hård slemhosta. Men om jag har svinisen borde väl nån mer i familjen ha fått? Maken är iofs kravlig idag....Hoppas det inte är det Jacob har iaf!Och hoppas Kajsas tös slipper bakteriell infektion!Är det inte dags att alla människor och djur i tråden blir friska och krya nu? Vi har ju en jul att förbereda.Kram på alla och krya på er!
    Jag läste lite idag om den nya influensan och då stod det att feber var ett "viktigt" symptom.
  • Sagalin

Kajsa,  åh vad tråkigt!
    Hoppas hon inte har allt för ont i örat.

Jacob är bättre idag, men inte helt bra. Men vi tar och åker ut en runda efter maten och fikar lite. Måste hitta på något, så himla trist att vara själv hemma när barnen inte är friska.

Vi har precis kommit in efter en runda med hunden, det är jättehärligt väder ute.

• Sagalin
    Gummsan82 skrev 2009-10-31 19:55:17 följande:
    God kväll!Vad händer hos er ikväll då?Klunkar kaffe och mumsar lite mörk choklad, ögonen pendlar mellan FL och "Bilar"... När kidsen slocknat blir det "Änglar och demoner" och lite äppelglögg till mig!Vart köper man takrosetter nånstans? Hittade en sida på nätet men frakten verkar springa iväg så... Tips mottages tacksamt!
    Menar du sådana här?
    http://k-rauta.se/hemutrustning_4823.htm
  • Sagalin
    Gummsan82 skrev 2009-10-31 21:17:27 följande:
    Är de dyra? Såg en i lokala färgaffären, den var väl 35 cm i diam. och kostade närapå 400kr. Lite dyrt och stort...Den jag söker behöver inte vara större än typ 20 cm.
    Jag har aldrig kollat vad de kostar. Men jag har sett att det finns när jag kollat efter taklister i frigolit.
  • Sagalin

God morgon!

Sitter här och har tänt flera ljus och dricker kaffe och lilleman kollar på Bompa.
    Saga sover ännu.

Om någon timme kommer maken hem, ska blir skönt med lite avlastning.

• Sagalin
    Videli skrev 2009-11-01 12:10:44 följande:
    Hej hej, ska läsa tillbaka lite.. vet att det är omöjligt när man är inne så lite. Men måste se vad ni har haft för er.Ska få min oljejacka av min man nu, men vet inte vad jag ska välja för färg. Klassiska gröna eller sugen på en svart. HJÄLP?
    Jag  har beställt en svart Bedale som borde komma i nästa vecka.
  • Sagalin
    Videli skrev 2009-11-01 13:44:14 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-11-01 13:42:36 följande: Ja den modellen är oxå fin, lite kortare! Vad fick du ge för din, och vart beställde du den ifrån?
    Ca 2000kr frakten ingår från www.countryattire.com 
    Den kostar 3000kr här i Sverige.
Svar på tråden Vita hem