Inlägg från: Tjock kulan |Visa alla inlägg
  • Tjock kulan

Vita hem

Daggdroppen skrev 2010-01-06 07:54:44 följande:
    Ja kanske det blir en tub då... Tänkte inte så långt.Kul att se dig TK
  • Tjock kulan
    Camilla R skrev 2010-01-06 08:15:26 följande:
    Nu var det länge sedan jag var på, eller hade ett TW-party, men det är rätt kul, sen är det ju alltid kul om man är värdinna och får lite extra Vad var det för kul gåvor?? Idag är sambon och jobbar, äldste sonen har åkt iväg på fotbollscup och yngste ligger just nu och sover.. Senare på dagen skall han iväg på kalas och jag skall gå iväg och hämta ett paket på posten, det ligger visst bara kvar till idag så det är bara att klä på sig ordentligt och ge sig av....
    , helt sjukt. Hade precis beslutat mig för detta ,hittade det på guldfågels hemsida, kul då vet jag att det blir gott,bara att styra kosan mot ica 
  • Tjock kulan

Mimmi: Åh vad kul kommer bli sådan skillnad i ert rum bara med att måla fodert i fönstertna. Det e bra med tidspress då kan man inte flyta ut utan måste se till att få det gjort, själv arbetar jag bäst med piskan mot ryggen . Jag längtar tills vädert blir varmare så jag kan stå ute o slipa på det skåp som står o väntar på mig i förådet, om det blir som jag tänkt mig så hamnar det i badrummet .

Camilla: Maten blev kanon, tack för tipset det hamnar på repetoaren hädan efter .

Är på jakt efter en fin sparbössa till lilla Elsa någon som har något bra tips?

• Tjock kulan

Hejsan
    Dagens projekt är att ta mig an en hel hög med barnkläder som ska fotograferas o ut på Tradera. Tråkigt tråkigt ,men alltid kul att få in lite nya pengar som kan läggas på inredning och nya barnkläder .

Anton: Vilken galen dag du hade igår hoppas det blir bättre idag, ang Granemo så ska jag vara motvals kärring . Jag hade målat innan montering och sedan bara fyllt i skruvar och skarvar med pensel efter montering. Det blir enklare att rolla jämt då hyllan är omonterad, inga vinklar o vrår som man inte kommer in med rollern i som det så lätt blir annars då det är monterat. Så mitt tips är måla först montera sen och dutta med pensel på slutet .

Nej nu ska jag söva Elsa och ugga kameran och Tradera, hej så länge

Ps 
    Kan man inte sätta sina bilder i kataloger på fl längre?, innan när jag hade plus så kunde jag ha en med trädgård, en med inredning osv men nu lägger sig alla bilder i standradmappen. Gör jag något fel eller har ni andra det samma?.

• Tjock kulan

Grattis Numberone, vilken lycka {#lang_emotions_heart}.
    Snyggt det blev i vardagsrummet, ang vägen så hade jag kört på en canvastavla i svartvitt med barnen på kanske eller tom på er allesamman om man kan få till en sådan bild, det e ju inte det lättaste med småbarn som vill upptäcka världen . Annars en tavellist med bokstav som du sa kanske ett E eller ett A för barnen och lite inredningsböcker eller foton på familjen i svarta ramar. Det e mina tips rent spontant

• Tjock kulan

Fluffiga: Vad konstigt måstr kolla upp det där igen med mitt galleri .

Malins: Vilken skillnad blev ju så snyggt o frächt. Du har du någon bra sida om LCHF så man vet vad man ger sig in på om man nu skulle {#lang_emotions_dreamer}.

Nej nu ska jag röra om i mina homefries och steka på mina smokey burgare a la Leila

• Tjock kulan

God morgon
    Ja ni hörde rätt, god morgon . Alice på sleepover hos farmor o farfar vilket jag firade med en välförtjänt sovmorgon till 9.00 {#lang_emotions_surprised}.

Malins: Tack för länkarna, ang lampa så säger jag rakt av, svart. Båda är fina men om man tänker på hur den stilen på lampa brukar se ut i orginal så är stativet i mörkt trä eller i metall. Gillar dock inte den svarta skärmen så den hade jag bytt ut till en vit, vintervit eller creme färgad kanske.

Ser att ni diskuterar crosstrainer, måste säga att jag älskar denna maskin, när jag gymmade tränade jag närmare 1 tim kondition på denna underbara maskin. Maken köpte en via Ellos nu under min graviditet men den lät och gick i sönder två gånger så den reklamerades. Nu står vi utan och jag vill så gärna att vi köper en ny så jag kan komma igång o träna. Blir lättare att få det gjort om maskinen är hemma annars måst jag lägga min träning efter barnen eller makens arbetstider .

Mimmmi: Köp ingen billig crosstrainer, du får vad du betalar för, bättre att satsa på en rejäl lite dyrare som håller i längden.

Fluffiga: Superfina bilder från Julias rum, måste bara fråga om klänningen. Elsa fick en sådan av oss och använde den en gång varpå den tvättades. Men nu har det grå kantbandet vid ärmen blivit brungrått efter tvätten . Undra om man kan gå tillbaka o reklamera trots att kvittot e kastat.

Leia: Krya på dig snäckan och ta det lugnt o vila upp dig rejält innan du börjar arbeta igen.  

• Tjock kulan
    Mimmi 71 skrev 2010-01-08 10:42:24 följande:
    Hmmmm, blir nu jättesugen på att köpå en CT. Får nog räkna över ekonomin lite och se vad den tillåter Ett långt jullov utan semesterpengar (dock med 4 dagars inarbetningstid) och sjukdagar ger ju ingen jättelön i januari . Sedan har jag en inplanerad långhelg i Sälen i början av februari tillsammans med tjejgänget . Men det är ju verkligen NU som CT´n behövs När jag tränade på gym så tyckte jag verkligen om att stå på CT'n och det känns som betydligt lättare att ställa sig där än att ge sig ut och spirnga (jag hatar att springa). Jag är motiverad att böörja träna när väl min förskräckliga förkylning går över.
    Mimmi, är precis likadan, hatar att springa men har tvingat mig till det ändå men det kändes som en ända lång plåga när man var ute. Däremot så kunde jag komma på mig själv att längta till CT på gymmet .

Leia: Tror att en soff dag är precis vad du o din kropp behöver för att återhämta sig, även om det är tråkigt. Ta en bra tidning o bläddra i o zappa på tv´n tills du somnar igen
  • Tjock kulan

God morgon i tråden

Skickar en tanke till alla underbara kvinnor i tråden med brustna och trassliga relationer till nära och kära {#lang_emotions_heart}.

Idag blir det ett besök hos min underbara morfar som ligger på sjukhuset sedan en tid tillbaka, älskar honom djupt och han har varit som en far för mig under min uppväxt. Så det är med en tår i ögat som jag besöker honom och inser att slutet nog är nära .

Plump: Underbart skåp och pigtittare.

Mage: Kära karma Anna, vad glad jag blir när jag läser om lokalen, hoppas att du slår slag i saken och förverkligar din dröm. Med ditt öga för vackra barnkläder och ljuvliga färgsättningar så tror jag inte att det kan gå fel {#lang_emotions_flower}.

Malins: Läste lite om LCHF och fic magknip direkt, inget hembakt grovtbröd som jag e så svag för , och bara 5 % kolhydrater/100g redan där blir det som knepig grekiska för mig .

• Tjock kulan
    Amelié77 skrev 2010-01-10 09:48:17 följande:
    Här kommer jag med en icke-inredningsrelaterad fråga Dotterna har lyckats få tuggummi i baken på sin overall. Ni vet sånt där halt Reimatec tyg. Hur ska jag få bort det? Minns att jag nån gång använt strykjärnet och det funkade bra, men går det på overallty? Och skulle man ha tidningspapper emellan eller hur var det? Nån som vet?
    Kasta in den i frysen och sedan är det bara att peta bort det. Det tipset som du tänker på var hur man får bort stearin.
  • Tjock kulan
    Amelié77 skrev 2010-01-10 09:57:00 följande:
    Har testat det, men det funkar inte. Jag har testat det där med strykjärn och tuggummi på ett par jeans för flera år sen och det funkade bra. Men jag minns inte hurdant papper man skulle ha (tidnings?) och om man ska stryka från rät- eller avigsidan?
    Hushållspapper har jag för mig o lågvärme på strykjärnet. Tror det var Versan som tipsade hör med henne.
  • Tjock kulan
    Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2010-01-10 19:51:25 följande:
    Nytt inlägg i bloggen!Vit eller inte vit, det är frågan...Välkommen in!www.frokenvit.blogspot.com♥♥♥KramFröken Vit
    Jag säger vit, blir du förvånad . Men vit bruten mot det varmarehållet typ Nordsjövit.
Svar på tråden Vita hem